جاباما
۱۰۱۶۱۸۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ابتلای ۹هزار پرستار به کرونا در بیمارستان‌ها

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: براساس آمار موجود ۹ هزار نفر از پرستاران در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: براساس آمار موجود ۹ هزار نفر از پرستاران در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

محمد میرزابیگی درباره استخدام ۳ هزار نیروی پرستار، اظهار کرد: با شیوع کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و همچنین کمبود نیروی پرستار دوباره مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر چه در موج دوم باشیم چه در ادامه موج قبلی، نکته مهم آن است که کرونا توانسته بار دیگر بیشترین ظرفیت تخت‌های بیمارستانی را اشغال کند. از مردم خواهش می‌کنم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی هم به خودشان هم به مدافعان سلامت رحم کنند؛ زیرا کادر درمان دیگر توانی برای ادامه کار ندارند.

او ادامه داد: آماری که به دست ما رسیده این است که حدود ۹ هزار نفر از پرستاران ما مبتلا به کرونا شدند. حدودا ۷۰ هزار پرستار برای ۱۴۰ هزار تخت دولتی داریم که به ازای هر تخت بیمارستانی حدود ۰/۸ نیروی پرستار در حال خدمت به بیماران هستند. بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ درصد این پرستاران مدت هاست که به دیدار خانواده‌های خود نرفته اند، تا بتوانند موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کشنده کرونا شوند، اما با این تعاریف مردم همچنان به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ادامه می‌دهند که کادر درمان بیشتر در معرض کرونا قرار بگیرند. مقیم بودن چند ماهه پرستاران در بیمارستان به معنی روبه رو شدن با خستگی زیاد جسمی، روحی و روانی و همچنین گذراندن بیشترین زمان در کنار بیماران کرونایی است.

میرزابیگی تصریح کرد: همین امر موجب شده است تا ۹ هزار نفر از این پرستاران به کووید ۱۹ مبتلا شوند و ما با کمبود نیرو رو به رو شویم. در حال حاضر از این ۹ هزار نفر، بالغ بر ۴ هزار نفر هستند که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و عملا از چرخه خدمت خارج شده اند. این ۴ هزار نفر از نیروهای پرستار متخصص و با سابقه، همچنین ماهری تشکیل شده است که می‌توانستند تعداد زیادی از تخت‌های بیمارستانی را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهند.

صدور مجوز استخدام ۳ هزار پرستار از سوی سازمان برنامه و بودجه

او گفت: اگر مردم به طور جد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، حتما اختلالی در کار کادر درمان ایجاد خواهند کرد و همین امر موجب می شود که ما به آرامی نیروهای حاذق خود را از دست دهیم. اگر محدودیت ها به سرعت برداشته نمی شد و مردم هم بیشتر به پروتکل های بهداشتی مانند زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، نرفتن به مسافرت توجه داشتند حتما می توانستیم به سرعت با این ویروس کشنده مقابله کنیم. در حال حاضر که مجوز استخدام ۳ هزار پرستار از طرف سازمان برنامه و بودجه داده شده است به سرعت مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان جای آن ۴ هزار نفری که از گردانه خدمت خارج شده اند را پر کرد.

میرزابیگی بیان کرد: امیدواریم که به کارگیری این ۳ هزار نفر به سرعت انجام شده و مشمول استخدام کوتاه مدت نشود. نکته مهم این است که به این موضوع سرعت داده شود؛ زیرا هرچه سرعت دهی بالا باشد نیرو‌ها سریع‌تر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

او گفت: پرستاران لیستی به عنوان اضافه کار و کارانه در سیستم بیمارستان ها دارند که ما مجبور هستیم به دلیل کمبود‌ شدید نیرو از آنها بخواهیم که اضافه کار بایستند، که البته حقوق این اضافه کاری را سیستم بین ۷ تا ۱۷ ماه پرداخت می کند.

میرزا بیگی ادامه داد: باید مسئولان بدانند که اگر بخواهیم فرصتی به پرستاران بدهیم تا کمی سبک تر خدمت کرده و فشار کاری از روی آنها برداشته شود، باید حدود ۱۰ هزار نیروی پرستار به سیستم تزریق شود. امیدواریم که تمام این اعلام و ابلاغ‌ها هر چه سریع‌تر به مرحله عمل برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط پرستار پرفسور پرسنل فقط پرسار نیست

    • بینام

      برامون چکار کردید؟ کل شیفت فقط یک ماسک پیزوری

    • بدون نام

      مردم اگه بخوان برن قم زیارت باید از وضعیت کرونا در قم اطلاع داشته باشن

    • بدون نام

      خدایا ما را از دست این مردم نادان نجات ده ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج