۱۰۱۶۳۷۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آمار گلزنی خط‌حمله تیم‌های اروپایی در این فصل

تغییر تاکتیک‌های فوتبال در سال‌های اخیر باعث شکل‌گیری مثلث‌های تهاجمی در تیم‌های مختلف شده است.

فرهیختگان: تغییر تاکتیک‌های فوتبال در سال‌های اخیر باعث شکل‌گیری مثلث‌های تهاجمی در تیم‌های مختلف شده است. برخلاف گذشته که معمولا زوج‌ها در خط‌حمله آمار گلزنی تیم‌ها را بالا می‌بردند در فوتبال این سال‌ها، معمولا ترکیب‌های سه‌نفره این وظیفه را برعهده دارند. در طول این فصل برخلاف روال همیشگی که معمولا رئال‌مادرید و بارسلونا خطرناک‌ترین مثلث‌های هجومی فوتبال دنیا را داشتند نوبت به باشگاه‌های دیگری رسیده تا صدر جدول را تا این برهه از فصل تصاحب کنند. حتی منچستریونایتد با سه ستاره جوان خود بالاتر از تیم‌هایی چون رئال، یوونتوس و لیورپول قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به آمار این ترکیب‌های سه‌نفره در تیم‌های بزرگ اروپایی خواهیم داشت.

بنزما، وینیسیوس و هازارد (رئال-30 گل)

با جدایی کریس رونالدو از رئال در سال ۲۰۱۸، مشکلات این تیم در گلزنی نمایان شد و سران باشگاه تلاش کردند با خریدهای جدید ازجمله ادن هازارد بلژیکی این معضل را رفع کنند. با این حال او در این فصل بارها به‌دلیل مصدومیت از ترکیب رئال بیرون ماند و شاید اگر درخشش کریم بنزما نبود، رئال نمی‌توانست در آستانه قهرمانی در لالیگا قرار گیرد. ستاره فرانسوی به‌تنهایی ۲۴ گل به ثمر رسانده و وینیسیوس برزیلی نیز ۵ بار دروازه حریفان را باز کرده است. هازارد هم که امید زیادی به درخشش او بود تنها یک گل زده است و آمار ناامیدکننده‌ای دارد. با این اوصاف، رئال فصل موفقی را پشت‌سر گذاشته و یکی از مهم‌ترین دلایل آن گلزنی ۲۱ بازیکن تیم در این فصل است که یک رکورد در لالیگا محسوب می‌شود. سرخیو راموس، مدافع و کاپیتان مادریدی‌ها نیز با ۱۲ گل دومین گلزن برتر تیمش در این فصل بوده است.

رویس، سانچو و هالند (دورتموند-48 گل)

دورتموندی‌ها در این فصل هم نتوانستند مانع از قهرمانی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا شوند اما مثلث تهاجمی آنها با دو ستاره جوان می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این تیم باشد، البته به‌شرطی که بتوانند آنها را حفظ کنند. جیدون سانچو، ستاره انگلیسی زردها در این فصل آمار فوق‌العاده ۲۰ گل و ۲۰ پاس‌گل را به ثبت رساند و با توجه به پیشنهادهایی که دارد احتمالا در مهلت نقل‌وانتقالات راهی باشگاه دیگری خواهد شد. ارلینگ هالند نیز که در نیم‌فصل به ترکیب تیم اضافه شد عملکرد درخشانی داشت و در ۱۸ مسابقه ۱۶ گل برای تیمش زد. او در همان دو بازی نخست موفق به رکوردشکنی شد و تنها بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا است که در ۲ بازی اولش ۵ گل به ثمر رسانده. مارکو رویس باتجربه هم ۱۲ گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

صلاح، مانه و فرمینو (لیورپول-54 گل)

درخشش این سه بازیکن باعث شد انتظار ۳۰ ساله لیورپولی‌ها برای قهرمانی در لیگ انگلیس به پایان برسد. بازی‌کردن برابر این مثلث زهردار کابوس هر مدافعی در لیگ جزیره است. آنها تا پیش از مصاف دیشب برابر آرسنال ۵۴ گل درمجموع به ثمر رسانده بودند و در دو بازی بعدی این فرصت را دارند تا رکورد خود را بهتر کنند. برخلاف فصل قبل، امسال سادیو مانه عملکرد بهتری نسبت به محمد صلاح داشته و نقش او در موفقیت‌های اخیر قرمزها غیرقابل انکار است.

رونالدو، دیبالا و ایگواین (یوونتوس-57 گل)

یوونتوس به لطف درخشش مهاجمان آماده خود در آستانه فتح نهمین اسکودتوی پیاپی خود قرار دارد. مائوریتسیو ساری اگرچه در این فصل با انتقاداتی روبه‌رو شد اما توانست یووه را به صدر جدول رسانده و حالا با اختلاف زیادی که با لاتزیو ایجاد کرده، تقریبا به قهرمانی مطمئن است. کریس رونالدو در ۳۵ سالگی همچنان در اوج آمادگی قرار دارد و با ۲۸ گل در سری A و ۳۲ گل در تمامی رقابت‌ها آماری عالی در این سن‌وسال به ثبت رسانده است. پائولو دیبالا هم در این فصل به کمک ساری احیا شده و ۱۷ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. این مثلث یووه را در آستانه قهرمانی در ایتالیا قرار داده و آنها امیدوارند پس از کسب این جام، با روحیه‌ای بهتر برای موفقیت در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آماده شوند.

رشفورد، گرینوود و مارسیال (منچستریونایتد-58 گل)

مثلث جوان یونایتد در خط‌حمله فصلی موفق را پشت‌سر گذاشته است و درحالی که در ابتدای فصل هواداران این تیم نگران تجربه کم این مهاجمان تیم خود بودند، آنها تا اینجای فصل ۵۸ گل به ثمر رسانده‌اند. یونایتد پس از گذشت چندین‌سال از دوران فرگوسن صاحب یک خط‌حمله زهردار شده و امیدوار است به کمک آنها بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را به‌دست آورد. مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال در این فصل ۲۱گله هستند و میسون گرینوود نیز که تنها ۱۸ سال دارد توانسته با زدن ۱۶ گل خود را به‌عنوان پدیده‌ای آینده‌دار مطرح کند.

مسی، سوارز، گریزمان (بارسلونا-60 گل)

بارسا در فصلی که امید زیادی به موفقیت در لالیگا داشت نتوانست صدر جدول را در هفته‌های پایانی حفظ کند و با لغزش‌های پیاپی فرصت قهرمانی را به رقیب دیرینه داد. لئو مسی در این فصل ۲۷ گل برای بارسا به ثمر رسانده و سوارز نیز ۱۸گله است. آنها امید زیادی داشتند با آمدن آنتوان گریزمان، صاحب زهردارترین مثلث هجومی اروپا شوند اما اگرچه او ۱۵ گل برای تیمش به ثمر رسانده اما انتظارات از مهاجمی ۱۲۰ میلیون یورویی را برآورده نکرده است. این سه اگرچه ۶۰ گل زده‌اند اما بارسا با روزهای اوجش در لالیگا و لیگ قهرمانان فاصله دارد.

آگرو، محرز و استرلینگ (منچسترسیتی-62 گل)

شاگردان پپ گواردیولا فصل پیش رکورد بیشترین گل‌زده در تاریخ لیگ برتر را شکستند و با کسب سه‌گانه در فوتبال انگلیس سالی طلایی را پشت‌سر گذاشتند. در این فصل اما قدرت‌نمایی لیورپول مانع از موفقیت آنها شد. تفکرات تهاجمی پپ باعث شد سه ستاره هجومی این تیم تا این برهه از فصل ۶۲ بار دروازه رقبا را باز کنند و عملکرد خوبی ارائه دهند. رحیم استرلینگ یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را پشت‌سر می‌گذارد و ۲۷گله است. سرخیو آگرو نیز با وجود چندین مصدومیت درطول فصل توانسته ۲۳ گل بزند. ریاض محرز نیز که در این فصل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۲ گل تیمش را وارد دروازه حریفان کرده است.

نیمار، امباپه و ایکاردی (PSG-68 گل)

ستاره‌های خط‌حمله پاری‌سن‌ژرمن درحالی این آمار عالی را از خود به‌جای گذاشتند که فصل فوتبالی در لیگ فرانسه به‌دلیل شیوع کرونا نیمه‌تمام ماند و ۱۰ هفته پایانی این رقابت‌ها برگزار نشد. در چنین شرایطی به ثمر رساندن نزدیک به ۷۰ گل عملکردی عالی ازسوی این سه بازیکن محسوب می‌شود. کیلیان امباپه، بهترین گلزن پاریسی‌ها در این فصل بوده که ۳۰ گل زده است. مائورو ایکاردی هم که در ابتدای فصل به‌صورت قرضی از اینتر به این تیم آمد با زدن ۲۰ گل سران باشگاه را متقاعد کرد که قراردادش را دائمی کنند. نیمار هم که بخشی از فصل را به‌دلیل مصدومیت از دست داد ۱۸گله است.

لواندوفسکی، مولر و گنابری (بایرن‌مونیخ-83 گل)

خط‌حمله آتشین بایرن‌مونیخ در این فصل بالاتر از سایر رقبا موفق شد ۸۳ گل وارد دروازه حریفان کند. این تیم با هدایت خوب هانسی فلیک و گلزنی مهاجمان خود برای هشتمین سال پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شد. روبرت لواندوفسکی که یکی از امیدهای اصلی کسب توپ طلای این فصل است با ۵۵ گل‌زده آماری فوق‌العاده دارد. سرژ گنابری هم که فصل موفقی را پشت‌سر می‌گذارد ۲۰ بار برای تیمش گل زده و توماس مولر نیز پس از مدتی افول، دوباره به اوج برگشته و ۱۲ گل به ثمر رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایرن هشتاد هفت گله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج