۱۰۱۶۳۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یارکشی مدیران فوتبال برای انتخاب رئیس!

اتحاد و وحدت فاکتور اول موفقیت و توسعه و پیشرفت در مدیریت هر مجموعه‌ای است. حالا حسابش را بکنید در یک مجموعه خبری از این مسائل نباشد، مجموعه به یک جایی مثل فدراسیون فوتبال تبدیل می‌شود؛ جایی که مدیران رده بالایش همه با هم اختلافات و تنش‌های اساسی دارند.

شهروند: اتحاد و وحدت فاکتور اول موفقیت و توسعه و پیشرفت در مدیریت هر مجموعه‌ای است. حالا حسابش را بکنید در یک مجموعه خبری از این مسائل نباشد، مجموعه به یک جایی مثل فدراسیون فوتبال تبدیل می‌شود؛ جایی که مدیران رده بالایش همه با هم اختلافات و تنش‌های اساسی دارند. این درگیری‌ها هم عملا باعث به حاشیه‌رفتن کارها و قرارگرفتن فدراسیون در یک حالت انفعال مطلق شده است. اما داستان این اختلافات چیست؟ تمام این مدیران و اعضای هیأت‌رئیسه باید درظاهر به هم احترام گذاشته و در جلسات شرکت کنند و برای فوتبال کشور تصمیم بگیرند. آیا بدون اتحاد این کار شدنی است؟

ماجراهای شیعی، کفاشیان و نبی

محمود شیعی وقتی از مدیرعاملی باشگاه پیکان استعفا کرد، شایعاتی درباره احتمال خروجش از هیأت‌رئیسه منتشر شد. محمود اسلامیان دیگر عضو فدراسیون هم اعلام کرد شیعی باید از هیأت‌رئیسه جدا شود و یک نفر جدید جایگزین او شود. کفاشیان هم البته این صحبت‌ها را انجام داد و همین تلاش برای حذف شیعی باعث به وجودآمدن کدورت بین او و مخالفانش شده است؛ چون درنهایت او در هیأت‌رئیسه ماندنی شد. وقتی حکم محرومیت علی کفاشیان از پنج سال به یک ‌سال کاهش پیدا کرد، او به هیأت‌رئیسه فدراسیون و پست نایب‌رئیسی برگشت.

سپس محمدصادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی مصاحبه و تأکید کرد اگر او سرپرست فدراسیون شود، چند نفر از اعضای هیأت‌رئیسه به همراه خودش استعفا خواهند کرد. به این ترتیب مخالفت و درگیری چند نفر با کفاشیان آشکار شد. حتی برخی اعضا درصدد نامه‌نگاری با فیفا بودند که رسانه‌ای‌شدن موضوع سروصدای زیادی به راه انداخت. درنهایت کفاشیان با علم به این مخالفت‌ها به فدراسیون بازگشت؛ اما عملا محمود اسلامیان، عبدالکاظم طالقانی و لیلا صوفی‌زاده در کنار محمدرضا ساکت و درودگر مخالف جدی او هستند.

در این شرایط کفاشیان فقط به‌ عنوان نایب‌رئیس اول به فدراسیون بازگشته و پروسه سرپرستی‌اش منتفی شده است. مهدی محمدنبی هم سال‌ها دبیرکل فدراسیون علی کفاشیان بود و درنهایت از سمت خود برکنار شد. نبی هم این روزها رابطه صمیمی و بسیار نزدیکی با کفاشیان ندارد و شنیده شده که اطلاعات کامل مکاتبات با فیفا و اصلاح اساسنامه را حتی به صورت کامل در اختیار کفاشیان قرار نداده است و دیگر همکاری خیلی خوبی با او ندارد. قطعا تأثیر این کدورت در معادلات مدیریتی را در آینده خواهیم دید.

ممبینی؛ من مرد تنهای شبم!

هدایت ممبینی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون همزمان با چند مدیر اختلافات اساسی دارد؛ اختلافات او با عبدالکاظم طالقانی رئیس هیأت فوتبال خوزستان که از سال‌ها قبل وجود داشته است و اختلافاتش با حیدر بهاروند به علت برکناری از سمت ریاست کمیته داوران در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون اوج گرفت. اخیرا هم به علت برخی اتفاقات جنگ علنی و آشکاری بین او و دبیرکل فدراسیون شکل گرفته و در جلسه اخیر هیأت‌رئیسه با هم دچار درگیری لفظی شده‌اند.

تنش‌های عجیب پیش رو

در وضع کنونی شاهد ائتلاف چهار علیه چهار در اکثر تصمیم‌گیری‌های فدراسیون هستیم. حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، عبدالکاظم طالقانی و لیلا صوفی‌زاده معمولا در یک جناح هستند و علی کفاشیان، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان در یک جبهه دیگر. البته اسلامیان و شیعی بعضی مواقع با طرف مقابل هم‌نظر می‌شوند. همین شرایط عملا باعث شده در تصمیم‌گیری‌های اساسی که نیاز به رأی‌گیری است و اتفاق نظر وجود ندارد، آرای موافق و مخالف مساوی شود و تصمیم نهایی را طبق اساسنامه حیدر بهاروند بگیرد.

به نظر شما این تنش، اختلافات و درگیری‌های اساسی درست می‌شود؟ این فضا اما قطعا در هفته‌های پیش رو شکلی جدی‌تر پیدا می‌کند. با فرارسیدن زمان ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست و هیأت‌رئیسه فدراسیون این جنگ قدرت به یک رقابت انتخاباتی کشیده می‌شود و آنجاست که عملا شاهد تقابل تاریخی جناح مدیران نزدیک به مهدی تاج با جناح حامی علی کفاشیان خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج