جاباما
۱۰۱۶۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حدادعادل:جامعه فقیر دچار فساد می‌شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاوم، نیازمند فرهنگ مقاوم است، گفت: اگر فرهنگ مستقل نداشته باشیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

خبرگزاری ایسنا: غلامعلی حداد عادل، در جمع نماگزاران یزدی در مصلی نماز جمعه یزد با اشاره به نامگذاری امسال با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، این شعار را برخوردار از ۴ عنصر، فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی خواند.

وی افزود: معظم له در سخنان نوروزی خود بر اهمیت فرهنگ و اقتصاد، تاکید کردند، اما همواره اقتصاد به ویژه در چند سال اخیر که کشور با تحریم ها مواجه شده است، مورد توجه بوده است و حتی مقام معظم رهبری قبل از سال جدید نیز با ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، همه را به این امر دعوت کردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال فرهنگ را در کنار اقتصاد و قبل از آن مطرح کردند که این اهمیت موضوع را روشن می سازد ، ایشان قبل از عید نیز در جمع اعضای خبرگان فرموده بودند که «من هم نگران وضع فرهنگی هستم».

وی با بیان این‌که نگرانی معظم له با نامگذاری امسال نیز مرتبط است، گفت: اگر فرهنگی مستقل نداشته باشیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید بنابراین باید به فکر سبک زندگی اسلامی دست یابیم تا به این هدف برسیم چرا که این دو موضوع از هم جداشدنی نیست چرا که زندگی به سبک غربی، سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و برای اقتصاد مقاوم باید فرهنگ مقاوم داشت.

حدادعادل ادامه داد: نگرانی رهبری کشورمان این است حالا که صحبت از مذاکره با غربی ها مطرح است، آنها طمع کنند تا به بهانه مسئله اقتصادی، ما را در فرهنگ به عقب برانند و دوباره با ورود به جبهه فرهنگی، ما را تحت فشار قرار دهند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تاثیرگذاری فرهنگ بر اقتصاد و برعکس، ادامه داد: جامعه ای که دچار فقر باشد، دچار فساد می شود، بنابراین باید تلاش کرد تا با کاهش بیکاری، تولید داخلی را افزایش داده و همگی الگوی مصرف و صرفه جویی را داشته باشند و ادامه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها هم در این راستا است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب عزم ملی و مدیریت جهادی را نیز در شعار امسال مورد تاکید قرار دادند، اضافه کرد: در موضع عزم ملی مخاطب توده مردم است و رهبری با یک فراخوان عمومی همه را به توجه به اقتصاد و فرهنگ دعوت کردند و در بحث مدیریت جهادی نیز خطاب رهبری به مسئولان و مدیران کشور اعم از درجه اول تا سایر سطوح برای مدیریت جهادی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از شاخصه های مدیریت جهادی به ایمان، ساده زیستی، پرکاری، با فرهنگ و تقوا بودن و کاربلد بودن اشاره کرد و در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال یحیی زاده، نماینده فقید مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، یکی از اهداف خود از سفر به یزد را ادای احترام و شرکت در مراسم در سالگرد درگذشت آن مرحوم اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج