جاباما
۱۰۱۶۵۹۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تهدید باکو به حمله به تاسیسات اتمی ارمنستان

وزارت دفاع آذربایجان به ارمنستان در باره حمله احتمالی به تأسیسات راهبردی آذربایجان هشدار داد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آذربایجان هشدار داد چنانچه طرف ارمنی به حملات خود ادامه دهد، تأسیسات هسته‌ای ایروان را هدف قرار خواهد داد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان به نقل از «واقیف درگاه‌ لی»سخنگوی وزارت دفاع این کشور امروز پنجشنبه گزارش دادند که باکو هشدار داده است اگر ایروان بخواهد مراکز راهبردی آذربایجان را هدف حملات خود قرار دهد، این کشور نیز نیروگاه تولید برق ارمنستان را هدف قرار خواهد داد.

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در واکنش به انتشار اخباری صورت داد مبنی بر اینکه ارمنستان به دنبال حمله به «مخزن آبی مینگه چِویر» است. سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان این اخبار را شایعه خواند و گفت این منطقه استراتژیک است و به شدت محافظت می‌شود.

او ادامه داد: «ارمنستان باید این نکته را فراموش نکند که مدرن‌ترین سامانه‌های موشکی در زرادخانه ارتش آذربایجان است و می‌توان از آن‌ها برای حمله به نیروگاه هسته‌ای متسامور استفاده کرد».

نیروگاه برقی «متسامور» ارمنستان در ۳۰ کیلومتری غرب ایروان، پایتخت ارمنستان قرار دارد. این نیروگاه از دو راکتور هسته‌ای با قدرت تولید ۴۰۸ مقاوات در روز ساخته شده است و هم‌اکنون چهلر درصد برق ارمنستان را تأمین می‌کند.

تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حمله نظامیان این کشور به منطقه مرزی «تووز» آذربایجان از یکشنبه آغاز و منجر به درگیری شدید در منطقه مرزی شد؛ در این درگیری‌ها، شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنگ رو ادامه دهید تا ارمنستان پیروز شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج