۱۰۱۶۶۱۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اجرای دومین اعدام فدرال در آمریکا در یک هفته

دومین حکم فدرال اعدام طی ۱۷ سال گذشته در آمریکا روز پنجشنبه اجرا شد.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ دومین حکم فدرال اعدام طی ۱۷ سال گذشته در آمریکا روز پنجشنبه اجرا شد.

وسلی آیرا پورکی نام دومین زندانی فدرال است که این هفته در آمریکا اعدام شد. وکلای مدافع او بر ابتلای وی به زوال عقل و در نتیجه فراهم نبودن شرایط لازم برای اجرای حکم تاکید می‌کردند. وسلی آیرا پورکی که در یکی از زندان‌های فدرال در ایالت ایندیانا اعدام شد، اهل ایالت کانزاس بود.

این مرد ۶۸ ساله پس از محاکمه به اتهام قتل یک دختر نوجوان ۱۶ ساله و تجاوز جنسی به او، در سال ۲۰۰۳ مجرم شناخته شده بود. دیوان عالی آمریکا پیش از این با رد درخواست وکلای مدافع وسلی آیرا پورکی حکم اعدام او را تائید کرده بود.

اجرای دومین اعدام فدرال در آمریکا در یک هفته

دانیل لویس لی، ۴۷ ساله روز سه شنبه اولین فردی بود که پس از ۱۷ سال به دلیل ارتکاب جرائم فدرال در ایالات متحده آمریکا اعدام شد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از اجرای احکام اعدام برای جرائم فدرال حمایت می‌کند.

قرار است حکم اعدام یک زندانی فدرال دیگر نیز روز جمعه این هفته اجرا شود. حکم فدرال اعدام زندانی دیگری نیز قرار است روز ۲۸ اوت (هفتم شهریور) به اجرا در آید.

از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا تنها پنج قاضی با اجرای حکم اعدام وسلی آیرا پورکی موافقت کرده بودند. ویلیام بار، وزیر دادگستری ایالات متحده سال گذشته از پایان دوره تعلیق اجرای احکام اعدام به دلیل ارتکاب جرائم فدرال خبر داده بود.

دونالد ترامپ پیش از این به طور خاص از اجرای حکم افرادی که برای قتل ماموران پلیس و قاچاق موارد مخدر محکوم به اعدام شده اند حمایت کرده بود.

اکثر جرائمی که در آمریکا روی می‌دهد از سوی دادگاه های ایالتی بررسی می‌شود. هر چند برخی ایالت ها صدور حکم اعدام را لغو کرده‌اند اما امکان بررسی برخی از جرائم سنگین از سوی دادگاه های فدرال وجود دارد.

پیش از اعدام روز سه شنبه دانیل لویس لی تنها سه نفر از سال ۱۹۷۴ تاکنون به دلیل ارتکاب جرائم فدرال اعدام شده بودند. یکی از آنها تیموتی مک وی، عامل حمله سال ۱۹۹۵ در اوکلاهوماسیتی بود که ۱۶۸ کشته بر جای گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج