۱۰۱۶۸۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امام‌جمعه شیراز: رابطه ایران و چین بر اساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا خلاف دستور قرآن است

امام جمعه شیراز گفت: دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن است.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه اساس روابط خارجه مسلمانان را خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است، تاکید کرد که در بحث روابط ایران و چین موضوع خط سیاسی مطرح نیست بلکه پایه اقدامات مبتنی بر دستورات خداوند در سوره مبارکه ممتحنه است.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.

وی با بیان اینکه آغاز کردن کارها برای خدا و ادامه دادن برای او دشوار است، گفت: باید تلاش کنیم تا خالصانه کار انجام شود، شهدا و امام راحل نیز برای این انقلاب خالصانه به میدان آمدند و می‌بینیم که نتیجه کارشان ماندگار است.

دژکام با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: روز سه‌شنبه هفته آینده روز شهادت امام جواد(ع) است که با همه محدودیت‌هایی که ازنظر بیماری کرونا است، باید برای برنامه و مراسم این روز برنامه‌ریزی شود البته محدودیت‌ها نیز باید رعایت شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز شهادت شهید خلبان عباس دوران بیان کرد: شهید دوران یکی از قله‌های افتخار فارس و شیراز است، هنگامی‌که انسان حالات این شهید را می‌خواند منقلب می‌شود، کسی که با یک هواپیما اقتدار بغداد را در دوران صدام آنچنان به هم می‌ریزد و معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه همچنان سربازانی چون شهید دوران در کشور وجود دارد، تصریح کرد: امروز هم ما پیام خون شهید دوران را به ترامپ و سردمداران استکبار می‌دهیم که اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

وی با اشاره به ایام حج و محرومیت مسلمانان از اجرای مناسک حج به دلیل بیماری کرونا گفت: امسال حاجی‌ها از به جا آوردن مناسک حج محروم هستند، اما تلاش می‌کنیم دهه ذی‌الحجه را با عبادات و اذکار مربوط به عظمت این دهه فراموش نکنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روز نخست این دهه روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، افزود: کرونا با همه محدودیت‌ها و سختی‌هایش اما به جوانان برای ازدواج کمک کرده است، به این صورت که بسیاری از جوانان بدون تشریفات و هزینه به سر خانه و زندگی خود رفتند، این نمونه‌ای از ازدواج آسان است.

دژکام تصریح کرد: از علما، فرهیختگان و استادان دانشگاه و حوزه درخواست می‌کنم که جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند تا به ایام پس از کرونا نیفتد و کم‌هزینه انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشورهای خارجی گفت: در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، در آیه ۸ سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن کافرها را در دو دسته‌ قرار داده است، بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد، ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشورها نیز همین مبناست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج