جاباما
۱۰۱۶۸۴۷
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دستورات مهم روحانی درباره وام مسکن مستاجرین

رئیس جمهور با قدردانی مجدد از کادر درمانی پرتلاش و فداکار کشور اطمینان داد که تامین نیازهای مادی و معنوی این زحمتکشان عرصه سلامت جزو اولویت های دولت است و از وزیر بهداشت خواست در این خصوص پیگیری های لازم را با همکاری سازمان برنامه و بودجه به عمل آورد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در پی دریافت گزارش دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور گفت که حرکت شماری از استان ها از وضعیت قرمز به سمت وضعیت زرد، بیانگر همراهی و همگامی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تقویت مراقبت ها و نظارت ها است که این روند همچنان باید تداوم یابد.

رئیس جمهور اظهارداشت: تغییر وضعیت قرمز این استان ها، باعث کاستن از فشارهای مضاعف بر سیستم درمانی کشور و کادر درمانی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا می شود و مردم باید همچنان رعایت دقیق دستورالعمل ها را مدنظر داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش خود همچنین به شماری از شهرستان های برخی استان ها اشاره کرد که در مرز هشدار و وضعیت قرمز قرار دارند و از اعزام اکیپ های ویژه ای به این استان ها خبر داد.

دکتر نمکی در ادامه گزارشی را از روند هماهنگی ها میان کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسایل مطروحه برای طرح در جلسه روز شنبه ستاد ملی ملی ارائه کرد.

تاکید رئیس جمهور بر اجرای سریع طرح اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجرین

همچنین رئیس جمهور روز جمعه پس از دریافت گزارش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز و نحوه برگشت ارز صادرکنندگان، تاکید کرد که اجرای دقیق و جدی دستورالعمل جدید نحوه برگشت ارزهای صادرکنندگان ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ارز ناشی از صادرات غیرنفتی، باید درخدمت تولید کشور قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین با توجه به مشکل برخی مستأجران برای تأمین ودیعه اجاره مسکن، بر پیگیری و اجرای هرچه سریعتر طرح مشترک بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجرین تاکید کرد.

دکتر همتی نیز در این گفت‌وگو اطمینان داد که بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای تأمین کالاهای اساسی و دارو به عمل می آورد و همزمان انتظار دارد صادرکنندگان با تسریع در برگرداندن ارز ناشی از صادرات، بانک مرکزی را در تأمین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز، همراهی کنند.

وام ودیعه مسکن ماه آینده به مستاجرین اختصاص یابد

رئیس‌جمهور خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه در گفتگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت مسکن و برنامه‌های اجرایی انجام شده، بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده تاکید کرد.

رئیس‌جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، برای تسریع در روند ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها و اقلام ضروری مردم که در برخی گمرکات مانده، اقدام و هماهنگی کند.

وی همچنین دستور داد که طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.

روحانی در ادامه، سرعت بخشی بانک‌ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین نیازمند مساعدت را ضروری دانست.

در جریان این گفتگو مقرر شد این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده و قراردادشان رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز شود.

روحانی همچنین پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازدید از خط آهن چابهار- زاهدان، بر لزوم تسریع در توسعه پروژه‌های ریلی کشور و اتمام آنها تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر چابهار و اقدامات انجام شده در این بندر گفت: در برنامه توسعه بنادر در کشور و به خصوص چابهار، توافقات با کشورها در این عرصه، پیگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو را خدا اول مرداد وام بدین تا ما پول صاحب خونه بدیم توی خونه بمونیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج