جاباما
۱۰۱۶۹۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لژیونر‌های بلاتکلیف فوتبال

همه امیدوار در انتظار یک انتقال بزرگ برای لژیونرهای موفقی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون هستند اما خیلی از بازیکنان ایرانی خارج از کشور هم در مسیر سقوط قرار دارند؛ به شکلی که شاید به لیگ سطح پایین‌تری کوچ کنند یا حتی مسیر بازگشت به ایران را در پیش بگیرند.

روزنامه شهروند: «بیش از بیست‌وپنج بازیکن ایرانی که برای علاقه‌مندان به فوتبال در داخل کشور شناخته‌شده هستند، هم‌اکنون در عضویت تیم‌های اروپایی و چند تیم قطری قرار دارند. طولانی‌شدن لیگ‌های فوتبال در تمام دنیا به دلیل وقفه‌ای که کرونا ایجاد کرد، باعث شده در حالی ‌که به اولین روزهای مردادماه نزدیک می‌شویم، هنوز تکلیف خیلی از لژیونرهای ایرانی برای فصل پیش‌ رو مشخص نباشد. همه امیدوار در انتظار یک انتقال بزرگ برای لژیونرهای موفقی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون هستند اما خیلی از بازیکنان ایرانی خارج از کشور هم در مسیر سقوط قرار دارند؛ به شکلی که شاید به لیگ سطح پایین‌تری کوچ کنند یا حتی مسیر بازگشت به ایران را در پیش بگیرند.

بلژیک؛ یک‌ نفر وارد شد، چند نفر خارج می‌شوند؟

در فصل اخیر لیگ بلژیک ٦ بازیکن ایرانی حضور داشتند ... از جمع امید ابراهیمی، عزت‌اللهی، کاوه رضایی، علی قلی‌زاده، یونس دلفی و میلاد محمدی مشخص نیست چند نفر از آنها در بلژیک ماندنی هستند. شایعات حکایت از جدایی ابراهیمی و عزت‌اللهی از تیم یوپن دارد. از سوی دیگر کاوه رضایی که این روزها در تمرینات تیم بروژ حاضر است، به احتمال فراوان به تیم دیگری در بلژیک کوچ خواهد کرد. شارلوا مثل همیشه مشتری اصلی رضایی است اما شایعاتی هم درباره همبازی‌شدن او با بیرانوند شنیده می‌شود. علیرضا بیرانوند جدیدترین ایرانی لیگ بلژیک لقب گرفته که کار خود را با تیم آنتورپ آغاز کرده است.

پرتغال؛ طارمی در راه تیم‌های بزرگ؟

مهدی طارمی که حسابی در ترکیب تیم ریوآوه درخشیده و گل‌های سرنوشت‌سازی هم برای تیمش زده، با رسیدن به روزهای پایانی فصل پیشنهادهایی را از تیم‌های مطرح پرتغالی همچون بنفیکا و پورتو دریافت کرده و حتی گفته می‌شود شاید فوتبال خود را در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی ادامه دهد. مهرداد محمدی و امیر عابدزاده دو ایرانی حاضر در لیگ پرتغال هستند که برای فصل جدید خود هنوز تصمیمی نگرفتند؛ اگرچه بعید است عابدزاده از تیم ماریتیمو جدا شود.

سردار و ادامه رویاپردازی

سردار آزمون برای دومین فصل متوالی با زنیت قهرمان روسیه شد و یکی از بهترین گلزنان لیگ این کشور هم لقب گرفت. مهاجم تیم‌ ملی ایران در دو فصل اخیر یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های تیم زنیت بوده و با گل‌های پرتعدادی که به ثمر رسانده، مثل سال‌های اخیر شایعات زیادی پیرامون انتقالش به تیم‌های بزرگ به‌ویژه در لیگ جزیره شنیده می‌شود. باید دید رویای سردار آزمون برای بازی‌کردن در یکی از بهترین تیم‌های دنیا بالاخره چه زمانی تعبیر خواهد شد.

ترکیه؛ وضع متزلزل مجید و الهیار

دو بازیکن سابق استقلال یعنی مجید حسینی و الهیار صیادمنش، ایرانی‌های فصل اخیر سوپرلیگ ترکیه بودند. الهیار که بعد از چندبار انتقال بین تیم‌های مختلف همچنان تحت قرارداد تیم فَنَرباغچه است و باید دید چه سرنوشتی خواهد داشت. چندی پیش شایعه حضور او در فهرست خروجی فَنَرباغچه به شکلی کاملا جدی پخش شد اما این بازیکن جوان این مسأله را رد کرد. مجید حسینی هم که دو سالی است در تیم ترابزون اسپور حضور دارد، با وجود بازی‌های پرتعدادی که در مدت حضورش در این تیم انجام داده، وضع چندان باثباتی ندارد. البته چند باری هم شایعه حضور حسینی در لیگ‌های معتبر همچون بوندسلیگا به گوش رسیده است.

جهانبخش امیدوار به ثبات در لیگ جزیره

دو سالی است که علیرضا جهانبخش بعد از درخشش در آلکمار به لیگ جزیره رفت و با برایتون قرارداد امضا کرد. قرارداد جهانبخش پنج‌ساله بود و او امید داشت که مثل هلند در لیگ جزیره هم حضور درخشانی داشته باشد اما اوضاع بر وفق مراد این ستاره فوتبال ایران پیش نرفت. جهانبخش برای فصل جدید لیگ جزیره سرنوشت مبهمی دارد و با وجود قرارداد پنج‌ساله‌اش با برایتون برخی شایعات خبر از جدایی او می‌دهند. شاید هم جهانبخش به صورت قرضی به لیگ هلند برگردد و بار دیگر مسیر قبلی را طی کند.

درد سر سامان قدوس در فرانسه

با نیمه‌کاره‌ماندن لوشامپیونه فرانسه، تیم آمیان که سامان قدوس را در اختیار دارد، به دسته دوم فرانسه سقوط کرد. این اتفاق با اعتراض آمیان مواجه شد اما گویا این اعتراض به جایی نرسید. قدوس با آمیان قرارداد دارد اما بدون ‌شک این بازیکن که تا چندسال قبل ستاره لیگ سوئد بود، دوست ندارد در دسته دوم فرانسه یک‌سال را بگذراند. قدوس که با محرومیتی چهارماهه هم مواجه شده بود، انگیزه‌های زیادی برای نشان‌دادن خودش داشت، اما کرونا از همه بیشتر علیه او کار کرد.

قطر؛ کریم و مرتضی و رامین ماندنی هستند؟

کریم انصاری‌فرد، مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان سه لژیونر فعلی ایرانی در لیگ قطر هستند که عملکرد متوسطی در ترکیب تیم‌های خود داشتند. البته دستمزدهای قابل توجه در لیگ قطر آن‌ هم با قیمت فعلی ارز بدون‌ شک هر بازیکنی را وسوسه می‌کند که در این کشور به میدان برود. به نظر می‌رسد این سه بازیکن ایرانی و ملی‌پوش به دنبال ماندن در قطر در فصل پیش‌ رو هستند، چون در آستانه جام‌ جهانی قطعا توجهات به کشور میزبان جام‌ جهانی چند برابر خواهد شد.

سایر لژیونرهای ایرانی در اروپا

عقیل اعتمادی و رضا قوچان‌نژاد در هلند، شهاب زاهدی در اوکراین، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان و مهدی شریفی در جمهوری‌ آذربایجان، صادق محرمی و محمدمهدی خانی در کرواسی و مهرداد بیت‌آشور در آمریکا دیگر لژیونرهای ایرانی در فصل اخیر به شمار می‌روند که اخبار چندان معتبری درباره آینده آنها در دسترس نیست. البته قوچان‌نژاد که با درخشش در زوله توانست این تیم را در سطح اول لیگ هلند نگه دارد، احتمالا با همین تیم به کارش ادامه می‌دهد اما سایر بازیکنان ممکن است بر اساس شرایطی که پیش آمده، تصمیم جدیدی برای آینده خود بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج