جاباما
۱۰۱۶۹۲۹
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

هزینه‌های میلیونی برای یک شب لاکچری بودن

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به بررسی پدیده هزینه‌های میلیونی برای یک شب لاکچری بودن پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به بررسی پدیده هزینه‌های میلیونی برای یک شب لاکچری بودن پرداخته است.

هزینه‌های میلیونی برای یک شب لاکچری بودن

در این گزارش می‌خوانید:

* این روزها افراد هزینه‌های کلانی پرداخت می‌کنند تا در ظاهر "پولدار" به نظر برسند، چند میلیون می‌دهند که فقط برای یک شب، یک برند خاصی در دست و یا زیر پایشان باشد.

* همه می‌دانیم که قیمت برخی از برندهای تلفن همراه سر به فلک کشیده و برای خرید یک تلفن همراه مبلغ ۳۳ میلیون و حتی بیشتر باید پرداخت شود. هرچند حتما لزومی ندارد که فلان برند یا فلان مدل تلفن همراه در دست ما باشد، اما این نوع نگاه برای همه یکسان نیست.

* شاید برای خیلی از ما مهم نباشد با چه مدل تلفن همراهی به مهمانی برویم و یا حتی برایمان مهم نباشد پراید سوار شویم یا آخرین مدل بنز و BMW، اما برای برخی این‌ طور فرق می‌کند. برخی دوست دارند وقتی به مهمانی می‌روند همه نگاه‌ها به سوی آن‌ها باشد و همه از آن‌ها حرف بزنند. دلشان می‌خواهد بزرگ باشند، اما نمی‌دانند که هیچکس با مدل ماشین و گوشی تلفن همراه بزرگ نمی‌شود هیچکس به خاطر وسایلی که در اختیار داریم به ما احترام نمی‌گذارد.

* این روزها افراد هزینه‌های کلانی پرداخت می‌کنند تا در ظاهر "پولدار" به نظر برسند. چند میلیون می‌دهند که فقط برای یک شب، یک برند خاصی در دست و یا زیر پایشان باشد. آیفون ۱۱ پرومکس را برای یک شب در یک مهمانی اجاره می‌کنند تا نگاه دیگران را به خود جلب کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما داریم افرادی که فقط برای گرفتن یک عکس و اشتراک گذاری آن در فضای مجازی میلیون‌ها پول می‌دهند تا آخرین مدل یک برند خاص اتومیبل زیر پایشان باشد، چراکه می‌خواهند با این عکس‌ها فالوئر جذب کنند.

* برخی شبی ۲ تا ۳ میلیون بابت اجاره تلفن همراه اجاره می‌دهند و همین مبلغ و گاهی بیشتر را بابت اجاره ماشین فقط برای گرفتن یک عکس پرداخت می‌کنند.

هزینه‌های میلیونی برای یک شب لاکچری بودن

علل گرایش برای اجاره تلفن همراه و اتومبیل گران قیمت

علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و روانشناس اجتماعی:

(با بیان اینکه در دست داشتن تلفن همراه گران قیمت در وهله اول نشان‌گر طبقه اجتماعی است که به آن تعلق داریم): گاهی از این ابزار‌های مادی استفاده می‌کنیم تا به اهداف‌ دیگر برسیم، به عنوان مثال می‌خواهیم یک معامله کلانی را انجام دهیم و وقتی با ماشین گران قیمت به آن جلسه می‌رویم فکر می‌کنیم طرف مقابل با دیدن این اتومبیل، به ما اعتماد می‌کند. همچنین گاهی جوان‌ها با هدف اینکه اصطلاحاً مخ یک نفر را بزنند یا قرارداد‌های بزرگی را ببندند، تلفن همراه گران قیمت را اجاره می‌کنند تا به رخ دیگران بکشند و خود را در جایگاه دیگری نشان می‌دهند و ادای طبقه پولدار را در می‌آورند.

به نشان دادن طبقه اجتماعی که به آن تعلق نداریم و خود را بالاتر از آن چیزی که هستیم نشان دهیم اصطلاحاً تفاخر اجتماعی می‌گویند، این افراد اصولاً اعتماد به نفس پایینی دارند و یا از لحاظ روانشناسی می‌توان گفت که شخصیت نمایشی دارند که از این ابزار‌ها برای عرضه خود استفاده می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرم آور، جامعه به کجا کشیده شده...

    • بدون نام

      تن آدمی شریف است به جان آدمیت
      نه همین لباس زیبا که نشان آدمیت

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      مغزهای کوچک و پوک

    • بدون نام

      سلام متعاسفم برای این افراد ک هیچ از خدا نمیدانند و بسیار کمبود دارند و سر مردم جامع کلاه میزارند

    • جواد

      خدایا تاکی کارگر نون شب زن وبچه هایش را ندارد شرمنده ی خانواده اش است بعضی برای دیدن شبی چند ملیون هزینه می کند این پول خرجی دو یا سه خانواده در این مملکت است چقدر عدل وبرابری به چشم می آید عدالت را شکر

    • بدون نام

      حتما دارن که میدن بلاخره اونا هم باید پولهاشونو یه جوری خرج کنن. ولی برای پول خرج کردن شعورشون همینقدره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج