۱۰۱۶۹۳۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

یحیی با آنالیزورش از جواد زهر چشم می‌گیرد

مهرداد خانبان، آنالیزور پرسولیس به خوبی با زوایای فکری، تاکتیکی و حتی اخلاقی و روانی نکونام آشناست و از این‌رو می‌تواند آنالیزی مو به مو در مورد عملکرد فولاد به یحیی بدهد. در این بازی، خانبان برگ برنده گل‌محمدی است.

خبرورزشی: پرسپولیس باید در یکی از مهمترین دیدار‌های این فصل خود مقابل فولاد خوزستان قرار بگیرد و در صورت کسب پیروزی برابر فولاد در واقع آخرین مدعی در مسیر قهرمانی را هم از پیش رو برداشته و خود را در راه رسیدن به قهرمانی تک و تنها می‌بیند. البته همین حالا هم پرسپولیس شانس بسیار خوبی برای قهرمانی دارد، اما با شکست فولاد ممکن است این اتفاق چهار هفته زودتر از پایان لیگ برای سرخپوشان رقم بخورد. اما در حاشیه دیدار با فولاد مسائلی هم وجود دارد که بد نیست با هم مرور کنیم.

همه چیز عوض شد

طی روز‌های گذشته، تمرینات پرسپولیس پشت در‌های بسته برگزار شد که کسی از چند و، چون کار یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خبر مستندی نداشته باشد. این‌طور به نظر می‌رسد که گل‌محمدی نقشه‌های تازه‌ای برای دیدار با فولاد کشیده و می‌خواهد با تیم متحول شده‌ای برابر رقیب سرسخت خود قرار بگیرد. او برای رسیدن به این منظور، مدل کار تیمش را تغییر داده و سیستمی کاملاً جدید و جالب را به کار می‌گیرد.

شیفت دفاع

در دقایق زیادی از دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز، از آنجا که یحیی گل‌محمدی می‌دانست حریف تبریزی برای دفاع کردن به میدان می‌آید، تلاش کرد تا از سیستم سه دفاعه و افزایش توان تهاجمی با بالا کشیدن مهدی شیری از دفاع راست به هافبک راست استفاده کند. این سیستم در نهایت جواب داد و به رغم اینکه پرسپولیس چندان خوب و با طراوت بازی نمی‌کرد، اما به واسطه یک پنالتی و گل سه امتیازی مهدی ترابی کار را تمام کرد. حالا قرار است تغییراتی در سیستم تیم یحیی ایجاد شود و او پرسپولیس را با چهار مدافع به زمین بفرستد تصمیمی که وضعیت تاکتیکی تیم را بهبود می‌بخشد و پرسپولیس را در شرایط بهتری به لحاظ فوتبالی قرار می‌دهد.

آنالیز مو به مو

یحیی گل‌محمدی در زمان عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس دست روی آنالیزوری گذاشت که سابقه کار با پرسپولیس و تیم ملی را داشت. آنالیزوری که رفیق صمیمی جواد نکونام است و سابقه همکاری با او در نساجی قائمشهر و البته تیم ملی را هم داراست. مهرداد خانبان به خوبی با زوایای فکری، تاکتیکی و حتی اخلاقی و روانی نکونام آشناست و از این‌رو می‌تواند آنالیزی مو به مو در مورد عملکرد فولاد به یحیی بدهد. در این بازی، خانبان برگ برنده گل‌محمدی است.

جنگ میانه میدان

سرمربی پرسپولیس به خوبی این موضوع را می‌داند که در بازی با فولاد جنگ میانه میدان مهم است. از این‌رو او قصد دارد شکل تاکتیکی تازه‌ای به تیمش بدهد و با استفاده از آنالیز خانبان، وسط میدان را در دیدار با فولاد در اختیار بگیرد. اینکه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، به شاگردان گل‌محمدی کمک می‌کند تا با شناخت از عرض و طول زمین، برنامه‌های تاکتیکی خود را به شکل بهتری در زمین پیاده کنند و به دنبال کسب برد مقابل شاگردان نکونام باشند.

کار سخت جواد

از وقتی یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس اضافه شده شاهد افزایش میزان حملات این تیم روی دروازه حریفان نسبت به زمان مربیگری گابریل کالدرون هستیم. کالدرون آرژانتینی شاید امتیازات زیادی برای پرسپولیس گرفت و در پایان نیم‌فصل این تیم را قهرمان کرد، اما در آن زمان، پرسپولیس ضعف‌های تاکتیکی زیادی داشت تا جایی که اکثر بازیکنان پرسپولیس با سردرگمی در زمین مواجه بودند و گاهاً فقط یک بازیکن بود که می‌توانست با حرکت‌های انفرادی خود، گره بازی‌ها را باز کند، اما از وقتی یحیی آمده، تعداد زیادی از بازیکنان تیم پیشرفت جالب توجهی داشتند؛ از جمله وحید امیری یا مهدی ترابی، علی علیپور که گلزنی را دوباره شروع کرده، مهدی عبدی که چند بازی خوب داشت یا مدافعان تیم و حتی احمد نوراللهی و البته کمال کامیابی‌نیا که زمان کالدرون نتوانست برای تیم به میدان برود، اما حالا مهره فیکس پرسپولیس است. به هر حال گل‌محمدی می‌خواهد با استفاده از برنامه‌های تهاجمی بر پایه حفظ توپ و کنترل میدان مقابل فولاد صف‌آرایی کند.

تمرین بسته و روز‌های خوب

تمرینات پرسپولیس این روز‌ها پشت در‌های بسته ورزشگاه شهیدکاظمی برگزار می‌شود. یحیی می‌خواهد تیمش را با شادابی زیادی به میدان بفرستد. او به این موضوع پی برده که برخی از بازیکنان پرسپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا حسابی ترسیده‌اند و از این‌رو تلاش می‌کند به همه آن‌ها روحیه بدهد.

اتفاق بدی که به سود پرسپولیس شد

تعویق سه روزه دیدار با فولاد، در نگاه اول برای پرسپولیس چندان خوب توصیف نشد، اما همین موضوع هم به یحیی کمک کرده تا شرایط بهتری برای تیمش بسازد زیرا سه بازیکن مصدوم یعنی امید عالیشاه، وحید امیری و محمد نادری به شرایط بازی برگشتند و لیست تیم پر شد. پرسپولیسی‌ها زمانی برای تمرکز بیشتر روی بازی با فولاد داشتند و حالا قرار است با روحیه‌ای بالا به مصاف فولاد بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      شک نکنید پیروزیمیبازه

      پاسخ ها

      • امین زاده

        تو خواب ببین

    • بدون نام

      پیروزی اسم قبلا پرسپولیس بود فکر کنم شما تو زمان قبل پرسپولیس مانده باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج