جاباما
۱۰۱۷۰۲۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نبرد‌های روز پایانی لالیگا؛ صعود‌ها و سقوط‌ها

هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا شاهد نبردهایی مهم برای حضور در اروپا و تلاش برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر است.

ورزش سه: هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا در حالی برگزار می‌شود که علیرغم مشخص شدن قهرمان فصل و بالای سر بردن جام قهرمانی توسط رئال مادرید داستان این فصل لالیگا هنوز به پایان نرسیده و این هفته تکلیف تیمهای صعودکننده به اروپا و تیمهای سقوط کننده به دسته پایین‌تر مشخص می‌شود. در این یادداشت نگاهی می‌اندازیم به مهمترین نبردهای این هفته.

رئال مادرید در هفته سی و هفتم این فصل با پیروزی ۲-۱ مقابل ویارئال قهرمانی خود را قطعی کرد. رئال در بازی آخر خود این هفته مقابل لگانس خواهد ایستاد، تیمی که برای ممانعت از سقوط خود به پیروزی مقابل رئال نیاز دارد.

نبرد برای کسب سهمیه اروپایی

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و سویا تا کنون صعودشان به لیگ قهرمانان را قطعی کرده‌اند و ویارئال یکی از سهمیه‌های لیگ اروپا را به خود اختصاص داده. اما برای دو سهمیه باقی مانده لیگ اروپا چهار تیم همچنان شانس دارند.

رئال سوسیداد در حال حاضر با ۵۵ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد و ختافه با یک امتیاز کمتر هفتم است. والنسیا و گرانادا هم با ۳۳ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. والنسیا قصد دارد برای سومین فصل پیاپی به رقابتهای اروپایی راه یابد و گرانادا که در اولین فصل حضورش در لالیگا نمایش بسیار خوبی داشته مترصد است برای اولین بار حضور در اروپا را تجربه کند.

در رقابت برای کسب سهمیه اروپایی، این هفته دیدارهای اتلتیکو مادرید- سوسیداد، لوانته - ختافه، گرانادا - اتلتیک بیلبائو، و سویا- والنسیا اهمیت بسیار زیادی دارد.

نبرد برای سقوط نکردن

نبرد برای سقوط نکردن هم تا هفته پایانی ادامه دارد. دو تیم اسپانیول و مایورکا تا کنون قطعا به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند ولی تکلیف تیم آخر سقوط‌کننده هنوز مشخص نیست.

لگانس که در هفته‌های اخیر خوش درخشیده موقعیتی دارد که در هفته آخر از فرصت باقی ماندن در لالیگا برخوردار است. لگانس از ۱۲ امتیاز ممکن در چهار بازی اخیر خود ۱۰ امتیاز بدست آورده و در این مسابقات حتی یک گل هم دریافت نکرده. آنها در هفته سی و هفت در زمین بیلبائو موفق شدند این تیم را ۲-۰ شکست دهند تا شانس صعودش به اروپا را از بین ببرند. لگانس امیدوار است این هفته هم بتواند با شگفت‌زده کردن رئال مادرید قهرمان از سقوط جلوگیری کند.

تنها تیمی که لگانس امیدوار است بتواند این هفته از آن سبقت بگیرد سلتا است که با ۳۶ امتیاز در رتبه هفدهم ایستاده. سلتا ویگو در بدترین زمان ممکن دچار افت شده و در پنج بازی اخیر خود موفق به کسب حتی یک پیروزی نشده. شکست ۳-۲ لگانس مقابل لوانته در روز پنج‌شنبه بدترین ضربه را به امیدهای این تیم برای ماندگار شدن در لالیگا زد.

البته روی کاغذ سلتا شانس بیشتری دارد چرا که در هفته آخر باید به مصاف تیم قعرنشین و سقوط کرده اسپانیول برود. ولی با توجه به اینکه لگانس در خانه خود به مصاف رئال می‌رود و در هفته‌های اخیر نمایش‌های درخشانی داشته نمی‌توان از تمام شدن نبرد این دو تیم برای سقوط نکردن صحبت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج