۱۰۱۷۷۱۶
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

پوکر پرسپولیس در راه است

۶۸ دقيقه زمان لازم بود تا پرسپوليس بتواند دروازه فولاد خوزستان را باز كند. دروازه‌اي كه بارها توسط مهاجمان پرسپوليس تهديد شد، اما احسان مراديان دروازه‌بان جوان فولاد، مانع گلزني سرخ‌هاي تهراني شد. پرسپوليس با پيروزي برابر فولاد خوزستان نه تنها خيال خودش از قهرماني در ليگ نوزدهم را راحت كرد، بلكه به ركورد ۱۰۰۰ امتياز در ليگ برتر رسيد.

روزنامه اعتماد: ۶۸ دقيقه زمان لازم بود تا پرسپوليس بتواند دروازه فولاد خوزستان را باز كند. دروازه‌اي كه بارها توسط مهاجمان پرسپوليس تهديد شد، اما احسان مراديان دروازه‌بان جوان فولاد، مانع گلزني سرخ‌هاي تهراني شد. پرسپوليس با پيروزي برابر فولاد خوزستان نه تنها خيال خودش از قهرماني در ليگ نوزدهم را راحت كرد، بلكه به ركورد ۱۰۰۰ امتياز در ليگ برتر رسيد. پنج هفته ديگر از اين ليگ عجيب و غريب باقي مانده و شاگردان گل‌محمدي براي كسب چهارمين قهرماني متوالي خودشان تنها به يك امتياز ديگر احتياج دارند. اتفاقي كه چندان دور از دسترس نيست و شايد در همين بازي بعدي تك‌امتياز باقيمانده را هم كسب كنند و به اولين تيمي تبديل شوند كه توانسته در ليگ برتر چهار سال متوالي به مقام قهرماني برسد.

بازگشت پرسپوليس

پرسپوليس، ۹ سال بود كه طعم قهرماني در ليگ برتر را نچشيده بود. آنها بعد از آن قهرماني دراماتيك سال ۸۶، روزگار خوبي را سپري نكردند و بيشتر از اينكه درگير فوتبال باشند، درگير مشكلات مديريتي بودند. سرخوردگي، واژه مناسبي براي هواداران پرسپوليس در آن سال‌ها بود. سرخ‌هاي تهران در آن سال‌ها مربيان و مديران زيادي را تجربه كردند و در آخر هم جز يك هيچ بزرگ، چيزي به دست نياوردند. در اوج نااميدي هواداران، محمدحسين نژادفلاح، اولين گام را براي بازگشت آرامش به باشگاه پرسپوليس برداشت. او كه سال‌ها به عنوان عضو هيات‌مديره در اين تيم حضور داشت در بهمن ماه ۱۳۹۳ با حكم محمود گودرزي، وزير وقت ورزش، سرپرست پرسپوليس شد و اولين تصميمي هم كه گرفت انتخاب برانكو، به عنوان مربي پرسپوليس بود.

پرسپوليس مدرن متولد مي‌شود

برانكو در انتهاي فصل چهاردهم، هدايت پرسپوليس را پذيرفت و از همان ابتداي كار تلاش كرد تا پرسپوليسي مدرن بسازد. هر چند پرسپوليس برانكو، ليگ پانزدهم را چندان موفق آغاز نكرد، اما رفته‌رفته شرايط براي پرسپوليس و برانكو بهتر شد. پرسپوليس ليگ پانزدهم را به دليل تفاضل گل از دست داد و نايب قهرمان شد، اما همه فوتبال‌دوستان ايراني مي‌دانستند كه اين پرسپوليس حرف‌هاي زيادي در سال‌هاي آينده خواهد داشت. همين اتفاق رخ داد و پرسپوليس به همراه برانكو، سه سال متوالي قهرمان ليگ برتر ايران شد.

پرسپوليس اسير مديران نالايق

برانكو در سكوت تلاش مي‌كرد تا پرسپوليس را به موفقيت برساند، اما يك مشكل بزرگ پيش پاي او بود. مديران پرسپوليس همان چالش اصلي برانكو بودند. آنها با عملكرد ضعيف خودشان اين مربي موفق را دلسرد كردند و باعث جدايي او شدند. پرداخت نكردن دستمزد برانكو و دستيارانش باعث شد تا او قراردادش را فسخ كند و پرسپوليس هم درگير يك پرونده مالي پيچيده شود. برانكو از ايران رفت، اما كاري بزرگ در پرسپوليس انجام داد كه مشابه آن در فوتبال ايران اتفاق نيفتاده بود. برانكو بعد از اينكه از ايران رفت خطاب به هواداران پرسپوليس گفت: «تيمي ساخته‌ام كه هر مربي ديگري هم هدايت آن را به عهده بگيرد، مي‌تواند قهرمان ايران شود.» اين اتفاقي بود كه رخ داد و پرسپوليس بدون برانكو هم قهرمان ليگ برتر ايران شد.

كالدرون جانشين برانكو شد

قهرمان ليگ برتر، ليگ نوزدهم را با گابريل كالدرون آغاز كرد. اين مربي آرژانتيني كه همچون برانكو، سابقه رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا را داشت، با انرژي زيادي وارد ايران شد و تمرينات پرسپوليس را آغاز كرد. او به خوبي مي‌دانست كار سختي در پرسپوليس دارد و هدايت قهرمان سه دوره متوالي ليگ ايران را به عهده گرفته است. آغاز ليگ برتر با پيروزي پرسپوليس همراه بود، اما قرعه سخت پرسپوليس كار را براي اين تيم سخت كرد. شاگردان كالدرون در اولين روزهاي ليگ نوزدهم، نتايج خوبي كسب نكرده و برابر مدعيان اصلي ليگ شكست خوردند و تنها ۳ امتياز كامل بازي برابر استقلال را توانستند به دست آورند. شرايط براي سرخ‌ها چندان مناسب نبود و دو دستگي بين هواداران اين تيم شكل گرفته بود. كالدرون اما نااميد نشد و به كارش در پرسپوليس ادامه داد. قهرمان فصل تا اواسط نيم‌فصل در ميانه جدول جاي گرفته بود، اما آرام‌آرام توانست خودش را پيدا كند و قهرمان نيم فصل شود. قهرماني نيم‌فصل اما با جدايي كالدرون و بدعهدي مديران پرسپوليس تلخ شد. كالدرون به آرژانتين بازگشت و محمدحسن انصاري‌فرد هم يحيي گل‌محمدي را جانشين او كرد. نيمكت پرسپوليس كه چهار سال بدون تغيير مانده بود در يك فصل ۲ مربي به خودش ديد و ثابت كرد فوتبال ايران، خالي از مديران شايسته است.

عملكرد موفق گل‌محمدي

هرچند نيمكت پرسپوليس دستخوش تغيير شده بود اما ثباتي كه برانكو در تيم به وجود آورده بود باعث شد تا پرسپوليس از اين تغييرات لطمه نخورد. همين ثبات باعث شد پرسپوليس در نيم‌فصل دوم تمام بازي‌هاي خودش را با پيروزي به پايان برساند و تنها برابر استقلال به تساوي رسيد. اين عملكرد باعث شد تا پرسپوليس خيلي زودتر از آنچه دوستداران اين تيم فكر مي‌كردند به چهارمين قهرماني پياپي خودش در فوتبال ايران دست پيدا كند. پرسپوليس حالا پرافتخارترين تيم ايران است و بي‌شك برانكو، نقش مهمي در اين موفقيت دارد.

جنگ براي سهميه ليگ قهرمانان

هر چند قهرمان ليگ برتر مشخص شده، اما اين موضوع حساسيت ليگ نوزدهم را از بين نبرده است. نبرد براي كسب سهميه ليگ قهرمانان ادامه دارد و ۶ تيم بالاي جدول اميدوار به كسب سهميه هستند. در اين بين شانس تراكتور، سپاهان، شهرخودرو و استقلال بيشتر است. پنج هفته از ليگ نوزدهم باقي مانده و شايد ديدار استقلال و سپاهان، در هفته بيست‌وهفتم، مهم‌ترين بازي هفته‌هاي پاياني باشد. نبردي كه شايد تكليف يكي از تيم‌هاي راه يافته به ليگ قهرمانان آسيا را مشخص مي‌كند.

كدام تيم سقوط مي‌كند؟

درست همان اندازه كه تيم‌ها در بالاي جدول براي رسيدن به ليگ قهرمانان تلاش مي‌كنند، ۶ تيم هم در انتهاي جدول ليگ نوزدهم قرار دارند كه براي بقا مي‌جنگند. تيم‌هايي كه برخي از آنها سال‌هاست در ليگ برتر حضور دارند و برخي از آنها قهرماني در ليگ را هم تجربه كرده‌اند. شاهين بوشهر كه با ۱۷ امتياز در انتهاي جدول رده‌بندي قرار گرفته هنوز اميدوار است در هفته‌هاي باقيمانده ماندنش در ليگ برتر را قطعي كند. گل‌گهر، پيكان، سايپا، پارس جنوبي و ذوب‌آهن هم ديگر تيم‌هايي هستند كه نامزد سقوط به ليگ يك هستند و بايد منتظر ماند و ديد كدام تيم‌ها مي‌توانند حضورشان در ليگ بيستم را قطعي كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوکر اول شدن نه قهرمانی چون قهرمانی با مردانگی بدست میاد ولی اول شدن با له کردن ناجوان مردانگی رقبا از طرق لابی و .....

      پاسخ ها

      • ایرانی

        شما اینجور توهم میزنی کاریش نمیشه کرد

      • حامد.

        شما کیسه کشها از رو نمیرین.
        هوچی گری تو ذاتتونه.
        اب رو بریزین همونجا که میسوزه،،،،
        نه
        نه
        همونجا که درد میکنه
        نه
        نع
        همونجا که زخم شده
        نه
        نه
        اونجا که پاره شده
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • علی

        وقتی فکر کردن در کار نباشد اراجیف و حرف مفت زدن را به دنبال دارد اگر شما کیسه چیان دلتون به این حرفهای پوچ وبی معنی خوشه همین جور فکر کنید پرسپولیس کبیر هم به فکر قهرمانی وپوکر آن . کیسه خخخخخخخخخخخ ۶تایی خور ها

    • Taj kabir

      همین الانم سرخورده ترین تماشاگران ایران لنگیا هستن چون میدونن بابا مسعودشون با کمک فدراسیون و داور و.... جام براشون میارن....

      پاسخ ها

      • ایرانی

        باور کن غرق در شادی هستیم و به اراجیف کیسه کشا توجه نمیکنیم....

      • ۶آتیشه

        ما که که خوشحال و شاد و خندونیم‌کیسه کشا رو نمی دونم.خخخخخ

    • مهرداد آبادانی 4

      پوکر رو زدیم میخوایم رکورد بزنیم
      تا کور شود جماعت که نتولند دیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب امید حق

    • بدون نام

      کیسه زباله حالتون از خودتونم بهم میخوره.چون خیلی بی عورضه شدین.کیسه دیگه در حد پرسپولیس قهرمان نیست ک بخوایم باتون کل کل کنیم

    • مرتضی

      ۹ سال تیممون نتیجه نگرفت...کیسه بااحمد نژاد !! قهرمان نیشدن اما ۱ بار نگفتیم دولت و وزیر تیممون خراب کردن...حالا ۴ سال مقتدرانه قهرمان میشیم..بدون حاشیه و با برنامه ریزی...مطمعن باشید باز هم قهرمان میشیم اگه تیم حفظ بشه و دچار حاشیه غرور نشه...حالا کسیه تنان باز بگن وزیر پرسپوایسه...تیم خودتون درست کنین تا قهرمان شید

    • بدون نام

      این کیسه های فلک زده درست میگن،بابا مسعود واسه ما گل میزنه،یادشون رفته همین بابا مسدودشدن با یه هواپیما به همراه هیئت دولت رفت ایتالیا التماس استراماچونی، اینقدر بدبخت شدین که واسه کلین شیت سجده شکر میکنید،تیم بی لیاقتتون عرضه نداره امتیاز بگیره مقصرش خودتون

    • مهیار

      پوکر در راه است مباد از فساد
      خبری گفته و غمگین دل یحیی کنید

    • H

      اگه کیسه کشا این حرفا رو نزنند می ترکند

    • آبی آسمونی

      لنگی ها همیشه پوک بودن! چیز تازه ای نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم اخه چرا با تیم های سطح پایین مثل کیسه کل کل میکنید ولشون کنید بزارید بسوزن آخه خدا هم برای ما پارتی بازی میکنه حتما

    • بدون نام

      این پوکر و سلطانی فر تقدیم کرده به پرسپولیس

    • پدرام

      مشتی ژوکر
      با یک شیطان‌بنام وزیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج