۱۰۱۸
۵۲۵۳
۵۲۵۳
پ

پنجاهمين سالگرد ثبت اختراع اولین IC سيليکوني

پنجاه سال اخیر، نوآورانه ترین نيم قرن در طول تاريخ بشریت بوده است. و امروز سالگرد اختراعی است که پایه بیشتر این نوآوري ها محسوب می شود. و حالا پنجاهمین سالگرد اولین مدار مجتمع سيليکوني است. رابت نویس (Robert Noyce) در ۲۵ آپريل ۱۹۶۱، موفق به دريافت نشان اختراع برجسته ايالات متحده شد و تصميم داشت که Intel را به همراه گوردون مور پايه گذاری کند. البته او اولین کسي نبود که مدار مجتمع را اختراع کرد.

پنجاه سال اخیر، نوآورانه ترین نيم قرن در طول تاريخ بشریت بوده است. و امروز سالگرد اختراعی است که پایه بیشتر این نوآوري ها محسوب می شود. و حالا پنجاهمین سالگرد اولین مدار مجتمع سيليکوني است. رابت نویس (Robert Noyce) در ۲۵ آپريل ۱۹۶۱، موفق به دريافت نشان اختراع برجسته ايالات متحده شد و تصميم داشت که Intel را به همراه گوردون مور پايه گذاری کند. البته او اولین کسي نبود که مدار مجتمع را اختراع کرد. -- جک کیلبی که مخترع ماشن حساب جيبي بود، چند ماه قبل، تکنولوژي مشابهی را برای شرکت Texas Instruments اختراع کرده بود. اما بر مبنای ژرمنيوم.

پنجاهمين سالگرد ثبت اختراع اولین IC سيليکوني

به هر حال نسخه سيليکوني موفق تر بود. اگر چه مور، سود خالص آن را ۳.۷ میلیارد دلار تخمین مي زد، اما در گام های اوليه، موفقیت قابل توجهی نسبت به کل تاریخ کامپيوتر به دست نیامد. اما با داشتن ۱۶ ثبت اختراع دیگر و اعتبار آقای نويس، به عنوان یکی از مربيان استیو جابز؛ او توانست در سال ۱۹۸۷ مدال جهانی تکنولوژي را نصيب خود کند. او تا زمان مرگش (سال ۱۹۹۰) به شکل دادن به صنعت کامپیوتر ادامه داد. انتظار داریم که صنعت کامپيوتر روز به روز سرعت بیشتری بگيرد و يقينا پنجاه سال آينده، نیم قرن پربار تري خواهد بود.

منبع : Narenji.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج