۱۰۱۸۱۴۷
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

حجاریان؛ رادیکالیسم علیه «مغز اصلاحات»

نوك پيكان حمله راديكال‌هاي اصولگرا به‌خصوص آنان كه جوياي نامي هستند به ‌سمت «مغز اصلاحات» است. كسي كه ۲۰ سال پيش ازسوي هم‌مسلكي‌هاي تندرو همين اصولگرايان كه البته به «دست به اسلحه شدن» هم اعتقاد داشتند، ترور شد و بيش از ۲ دهه است كه تركش تندروي‌ها به مغزش اثابت كرده است.

روزنامه اعتماد: نوك پيكان حمله راديكال‌هاي اصولگرا به‌خصوص آنان كه جوياي نامي هستند به ‌سمت «مغز اصلاحات» است. كسي كه ۲۰ سال پيش ازسوي هم‌مسلكي‌هاي تندرو همين اصولگرايان كه البته به «دست به اسلحه شدن» هم اعتقاد داشتند، ترور شد و بيش از ۲ دهه است كه تركش تندروي‌ها به مغزش اثابت كرده است.

حالا البته هنوز معلوم نيست سعيد حجاريان اين ‌بار در كدام يادداشت و مصاحبه، جناح راست را ناراحت كرده و كدام ايده و پيشنهادش آنها را ترسانده كه اين گروه كه كار ويژه‌شان حمله به اصلاحات است دست به كار شده‌اند و لوله تفنگ رسانه‌هاي‌شان را به سمت او گرفته‌اند و البته حاضر نيستند كه نشانه را عوض كنند. ابتدا «اتهامات گندمي» عليه حجاريان مطرح و او را «كاسب نان» معرفي كردند ديروز هم با ادعايي عجيب، مذهب و اصل و نسبش را نشانه رفته‌اند.

درادامه اتهام‌زني‌هاي اخير به سعيد حجاريان، ديروز علي‌اكبر رائفي‌پور كه به تازگي از ستاد امر به معروف و نهي از منكر مجوز براي امر و نهي به مسوولان گرفته، ادعايي عجيب مطرح كرد و با انتشار عكسي مشترك از حجاريان و تاجزاده در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت:«جناب آقاي سعيد حجاريان با واسطه از يك فرد موثق شنيده‌ام خانواده شما جديدالاسلام هستند و حضرت‌عالي تبار يهودي داريد، بنده نيز مويداتي بر اين فرضيه يافته‌ام.» او همچنين در ادامه پرسيد كه «در صورت «صحت» بفرماييد چه كسي از شما اول به مذهب حقه تشيع گرويد؟ در چه سالي؟» در روزهايي كه رائفي‌پور بعضا ازسوي دوستان اصولگراي مجلس‌نشينش نيز مورد حمله قرار مي‌گيرد در توجيه اتهامي كه مطرح كرده بود، تاكيد كرد كه «پر واضح است تبار يهودي داشتن هيچ ايرادي ندارد.»

ان‌قلتي كه پس از ادعاي علي خضريان نماينده نزديك به جبهه پايداري عضو كميسيون اصل ۹۰ مبني بر فشار حجاريان براي حذف رديف اعتباري خودكفايي گندم در دولت روحاني مطرح شد. ادعاي رائفي‌پور با واكنش‌هاي مختلفي در فضاي مجازي مواجه و حتي برخي ادعاهاي ديگر در مورد خانواده حجاريان و فعاليت‌هاي اقتصادي‌ آنها مطرح شد؛ اين ميان كيوان ساعدي، كارشناس مسائل سياسي نزديك به جريان اصولگرا كه اتفاقا كارشناس مورد علاقه خبرگزاري فارس است، خطاب به رائفي‌پور اين پرسش را مطرح كرد كه «آيا در سيره اهل بيت چنين پرسش‌هايي داشته‌ايم؟

نامه عتاب‌آلود امام خميني(ره) به شوراي نگهبان و تذكر به آيت‌الله خزعلي درباره سابقه كمونيستي آقاي سلامتي را نخوانده‌ايد؟!» همچنين علي مجتهدزاده، وكيل دادگستري در واكنش به اين ادعا از منظر حقوقي به اين موضوع پرداخت و در توييتر خود نوشت:«اينكه رائفي‌پور به گذشتگان آقاي سعيد حجاريان تهمت نامسلماني مي‌زند، صرف‌نظر از اينكه بي‌تقوايي نامبرده را مي‌رساند، عملي است كه بايد از سوي آقاي حجاريان مورد پيگيري قضايي هم قرار گيرد تا هتاكي و بي‌اخلاقي در جامعه بيش از اين عادي‌سازي نشود.»

پيش از اين پيشنهاد براي ورود حقوقي به اين ادعا، محسن حجاريان نيز بر پاسخگو بودن خضريان برابر قانون تاكيد كرده ‌بود. در واقع ادعاي علي خضريان مستقيما متوجه سعيد حجاريان نيست؛ بلكه منظور او محسن حجاريان فرزند سعيد حجاريان است كه ظاهرا فعاليت‌هايي در حوزه كشاورزي و خريد و فروش گندم دارد. محسن حجاريان اما پس از طرح ادعاي عجيب خضريان مبني بر اينكه واردات گندم از جانب او، تلاش براي ناكام گذاشتن پروژه خودكفايي گندم بوده و سعيد حجاريان مي‌خواسته از اين طريق«ضربه محكمي به توليد اين كالاي استراتژيك بزند» در جوابيه‌اي خطاب به خضريان نوشت:«بديهي است با اثبات كذب اين ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت از سوي جنابعالي مفروض خواهد بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه ایشون با ارز نیمایی برنج وارد میکنه.و شرکتشو بعد انتخاب شدن روحانی زده تهمته؟
      روزنامه اعتماد(اصلاح طلب)من هنوز یه اصلاح طلب نمیشناسم کل فامیلش دم و دستگاه نداشته باشن

    • محمد

      خب پسرش واردکننده گندمه دوروغ که نگفته خدا میدونه که با چه ارز و رانتی وارد این کار شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج