۱۰۱۸۱۶۸
۱۰۲ نظر
۵۰۱۶
۱۰۲ نظر
۵۰۱۶
پ

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

نقل‌قولی از علی صوفی، دیروز فضای سیاسی را تحت‌تاثیر قرار داد و رسما زمزمه‌ی کاندیداتوری اسحاق جهانگیری کلید خورد، اما آیا او توان رای‌آوری دارد؟ در دولت روحانی از او بی‌نهایت مواضع و اظهارنظرهایی هست که سابقه‌ی سیاسی‌اش را مثبت جلوه نمی‌دهد، شاید این قمار آخر اصلاح‌طلبان باشد، این گزارش درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری‌ست.

برترین‌ها: نقل‌قولی از علی صوفی، دیروز فضای سیاسی را تحت‌تاثیر قرار داد و رسما زمزمه‌ی کاندیداتوری اسحاق جهانگیری کلید خورد، اما آیا او توان رای‌آوری دارد؟ در دولت روحانی از او بی‌نهایت مواضع و اظهارنظرهایی هست که سابقه‌ی سیاسی‌اش را مثبت جلوه نمی‌دهد، شاید این قمار آخر اصلاح‌طلبان باشد، این گزارش درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری‌ست.

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

علی صوفی درباره جایگاه اسحاق جهانگیری در دولت حسن روحانی گفته است: «آقای جهانگیری بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در دولت کم‌رنگ شد تاجایی‌که گفت نمی‌توانم منشی دفترم را عوض کنم. امروز دیگر او جزء یاران آقای روحانی در دولت محسوب نمی‌شود». او با اشاره به محول‌شدن وظایف و اختیارات معاون‌اول دولت به رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: «هرچه نقش آقای واعظی در هماهنگی درون دولت پررنگ‌تر شد، بیشتر نقش آقای جهانگیری به حاشیه رفت.

حالا شاید گاهی در مواقعی به‌طور مقطعی و موردی آقای جهانگیری کنار رئیس‌جمهور حضور پیدا می‌کند یا آقای روحانی به او مأموریتی می‌دهد». این فعال اصلاح‌طلب نقش واعظی در دولت و مواضع سیاسی او را آشکار خواند و اظهار کرد: «به نظر می‌رسد دیگر آقای روحانی، آقای جهانگیری را به‌عنوان معاون اول خودش طرف مشورت و مرجع رسیدگی به امور نمی‌داند؛ چون این نقش را آقای واعظی ایفا می‌کند. در مجموع الان همه‌کاره و دست راست آقای روحانی در دولت آقای واعظی شناخته می‌شود و نام او در همه عزل‌و‌نصب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به چشم می‌خورد». صوفی ادامه داد: «حزب اعتدال و توسعه می‌خواهد نقش خودش را در دولت بیشتر کند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 دست پر داشته باشد که بتواند یا به‌صورت مستقیم یا در قالب ائتلاف با یک جریان دیگر به این عرصه وارد شود. حتی در یکی از روزنامه‌ها خواندم که آقای واعظی برای انتخابات ریاست‌جمهوری قصد کاندیداتوری دارد».

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه از همان روز نخست دولت دوم آقای روحانی مشخص بود که آقای جهانگیری در این دولت نقش تشریفاتی دارد، بیان کرد: «اگر جایگاه دولت امروز نزد افکار عمومی تنزل پیدا کرده، برای آقای واعظی باید نقش بیشتری قائل بود تا آقای جهانگیری». او درباره احتمال جدایی جهانگیری از دولت حسن روحانی گفت: «آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد. او که سه‌ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می‌دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون‌اولی کنار بکشد؛ مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد».

صوفی درباره موقعیت اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار کرد: «آقای جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ صراحتا خود را کاندیدای جریان اصلاحات خواند اما به‌دلیل حضورش در دولت خیلی آسیب دیده است. او به‌هر‌حال معاون‌اول رئیس‌جمهور محسوب می‌شود و باید هزینه نارضایتی جامعه از دولت را بپردازد. حالا اینکه او چه برنامه‌ای دارد تا اعتماد جامعه را به خود برگرداند، نمی‌دانم. البته آقای جهانگیری می‌تواند بگوید به من برای کار در دولت دوم آقای روحانی میدان ندادند یا هزار و یک دلیل و بهانه دیگر بتراشد اما نکته مهم آن است که چقدر این صحبت‌ها می‌تواند نگاه و افکار عمومی را تغییر دهد. در مجموع معتقدم کسی که عضو دولت آقای روحانی باشد و امیدوار باشد که در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی و اقبال مردم را به خود جلب کند، تقریبا نشدنی است».

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

انتقاد عضو کارگزاران از تکرار سیاست ائتلافی

از سوی دیگر علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفته است که اصلاح‌طلبان در این انتخابات باید موضع روشنی داشته باشند، زیرا اصلی‌ترین کار تشکل‌های سیاسی، مطالعه و سنجش انتخابات و بررسی شرایط خودشان در هر انتخابات است».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر حضور مشروط اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: «نه تحت هر شرایطی حضور خواهیم داشت و نه می‌توانم بگویم شرکت نخواهیم کرد. هدف اصلاح‌طلبان باید این باشد که با نامزد اصلی خود وارد انتخابات شوند».

با این اوصاف به نظر می رسد پذیرفتن شخصیتی چون واعظی ازسوی بدنه اصلاح طلبان به عنوان نامزد ریاست جمهوری بسیار دشوار باشد. از طرف دیگر کار حتی برای جهانگیری برخلاف دور قبل بسیار فرق کرده است و دیگر آن جایگاه پیشین را ندارد. به هر روی گویی انک اندک اسامی بیشتری از فعالان اصلاح‌طلب برای کارزار ریاست‌جمهوری سیزدهم مطرح خواهد شد، اسامی که باید پیش از طرح نام خود، سخت‌گیری های شورای نگهبان را هم در نظر بگیرند.

جهانگیری هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد

صادق زیباکلام ، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی می گوید: فرقی نمی‌کند که کاندیدای اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ آقای جهانگیری باشد یا هر فرد دیگری. نه آقای جهانگیری، نه آقای عارف و نه حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند زیرا بدنه اجتماعی که به اصلاح طلبان باور داشت و به آنان رای می‌داد بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و عملکرد دولت آقای روحانی و مجلس دهم اعتقاد و باور خود را از دست داد. بنابراین اینکه الان اصلاح طلبان بگویند ما می‌خواهیم اسحاق جهانگیری را کاندیدا کنیم یا فرد دیگری را هیچ فرقی ندارد.

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

سایه سنگین روحانی روی آینده سیاسی جهانگیری

در اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری زمانی که اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی حسن روحانی حضور یافته بود بیان قاطع و مثبت او موجب شده بود بسیاری بر این فرضیه تاکید کنند که جهانگیری بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سوی اصلاح‌طلبان است.

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

حامیان نامزدی جهانگیری

مرتضی حاجی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز اینکه جهانگیری در انتخابات توانست تا حد زیادی توانایی‌های خود را نشان دهد درباره انتخابات 1400 و گزینه اصلاح‌طلبان گفته بود:« اگر جهانگیری کاندیدا شود شانس خوبی دارد.

اسماعیل دوستی فعال اصلاح‌طلب، با اشاره به احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: من این موضوع را نشنیدم، اما به نظرم اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات کاندیدا خواهند داشت. این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به احتمال حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات گفت: آقای جهانگیری شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری دارد و به نظرم کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

دیگر چهره‌ای که اخیر از شانس جهانگیری برای نامزدی انتخابات 1400 گفته شهربانو امانی نماینده مجلس ششم و عضو اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر تهران است. او گفته:«یکی از علل حمله به معاون اول رئیس‌جمهوری هراس از حضور وی در انتخابات 1400 است که سبب شده رسانه‌های اصول‌گرا این روزها شروع به تخریب وی کنند.

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات نیز درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، معاون اول را به جدایی از دولت ترغیب کرد: «اگر کاندیداتوری آقای جهانگیری در انتخابات آینده قطعی است، باید از دولت جدا شود و فاصله بگیرد. در این صورت شرایط بهتری برای رای‌آوردن خواهد داشت.»

اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰؟ آیا او توان رای‌آوری دارد؟

سایه دلار 4200 تومانی

با این حال جهانگیری در این سه سال اخیر استعفا نداد در دولت ماند اما نتوانست نقش تاثیرگذاری را در این دولت ایفا کند. او اگر به دنبال جلب‌نظر افکار عمومی بود دست کم می‌توانست با استعفای خود نشان دهد که فرصتی به او به عنوان معاون اول برای ایجاد تحولات در بخش‌های مختلف داده نشده است. اما حالا بار نارضایتی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دولت روحانی و بار همه وعده‌های گفته شده و به سرانجام نرسیده روی دوش جهانگیری نیز قرار دارد.

علاوه بر این او نامش با یک موضوع تلخ نیز گره خورده است. دلار ۴۲۰۰ تومانی، تصمیم پرحاشیه‌ای در جلسه دولت که جهانگیری آن را از صداوسیما اعلام کرد تا برای همیشه نام «دلار جهانگیری» را به خود بگیرد. تصمیمی که با هیچ معیار منطقی و اقتصادی همخوانی نداشت و خیلی زود نیز اثر خود را در جامعه از دست داد و خلاصه کسی این دلار ۴۲۰۰ تومانی یا همان دلار جهانگیری را در میان مردم ندید هرچند که در آخرین گزارش دیوان محاسبات اعلام شده حدود ۵ میلیارد دلار از این دلارهای جهانگیری به برخی تاجران برای واردات داده شده اما فعلا خبری از کالایی برای وارد شدن نیست!

بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه در یک شرایط عادی اسحاق جهانگیری می‌توانست یک گزینه بسیار مناسب برای نامزدی از سوی جریان اصلاح‌طلب باشد اما حالا در شرایطی که اصلاح‌طلبان با بی میلی مردم مواجه شده‌اند و عامل مهم آن نیز عملکرد دولت روحانی بوده و جهانگیری نیز فارغ از عمل اما در اسم نفر دوم چنین دولتی است بعید به نظر می‌رسد او بتواند ترغیبی در افکار عمومی برای ۱۴۰۰ ایجاد کند که حامیان گذشته اصلاح‌طلبان بار دیگر به پای صندوق رای بازگردند. اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌روی باید چند برابر گذشته توان بگذارند و کاندیدای موردنظر باید از همه ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

کوچکترین شائبه‌ها می‌تواند بازی را تمام کند. بازی اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان نیست بلکه با مردم است چرا که هدف باید این باشد که چگونه مردم را راهی صندوق رای کرد. بازگرداندن مردم به پای صندوق‌ها به صورت خودکار پیروزی کاندیدای اصلاح‌طلبان را قطعی خواهد کرد و آنچه اصول‌گرایان را به برنده انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل خواهد کرد بی میلی مردم به صندوق رای خواهد بود.

منبع: روزنامه شرق، خبرگزاری ایرنا، نامه نیوز و روزنامه آفتاب یزد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیر!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رای بی رای

      • اُفُقْ

        بعد حتما روحانی میشه مشاور اول!
        مردم رو چی فرض کردید؟!
        ....

      • بدون نام

        ده دوازده تا دونه رای احتمالا داشته باشه
        نمیدونم واعظی بهش رای بده که بشه 13 تا یا نه
        دچار توهم شده فکر میکنه رای داره
        بذار بیاد ضایع بشه
        حیف شد عارفه نیومد

      • بدون نام

        دیگه ایرانی اصیل رای نمیده

      • بدون نام

        حتما ...دیگه یه ایرانی اصیل و اگاه رای نخواد داد ..وسلام .تمام ماجرا

      • حسین کرد شبستری

        یه دوستی میگفت تو حتما رای میاری ولی شاید انتخاب نشی!

        حالا حکایت این بنده خداست!

        حتما رای میاره و شاید 10 تا 20 هزارتا

      • باقري

        آقاي روحاني چه گلي به سرمان زد كه ايشان بزند. من ديگه راي نمي دم

      • بدون نام

        باقری تو رو خدا رأی بده

      • بدون نام

        حتما رای میاره، کسی که دلار رو یه شبه کرد4200معلومه رای میاره، آره بابا

      • hassan.h

        کسانی که توصیه به رای ندادن می کنند حرکت بعدی را هم بگن
        تکلیف مخاطبانشان بعد از رای ندادن چیست؟؟؟

      • بدون نام

        الان اتفاقا حرکت بعدی 40 سال رای دادنه دوست عزیز
        حرکت بعدی شما بعد 40 سال رای دادن چه بوده بگو ما هم بدونیم

      • ی.ب

        این از میرسلیم کمتر رای میاره

    • بدون نام

      بابا رو که نیست سنگ پای قزوینه!
      حتما ایندفعه میخواد واسه دختر مظلوم حسین فریدون گریه کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم ۳۰۰هزار تا رای بیاره

      • بدون نام

        بیشتر از 300 هزار تا رای میاره ...

    • بدون نام

      درود بر جهانگیری عزیز سردار اصلاحات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالت خوب نیس

      • بدون نام

        کمی خجالت خوبه

      • نفس

        یعنی بازم میخواید رای بدید

      • بدون نام

        سردار اصلاحات خخخخخ

      • بدون نام

        از موتوری جنس نگیر

      • بدون نام

        جهانگیری در اندازه یک مدیر اداره هم نیست

    • بدون نام

      باسلام من به جای آقای جهانگیری بودم با این شرایط کاندیدا نمیشدم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هخخ

      • بدون نام

        حالا ک نیسی
        ایشون کاندیده
        شما برو رای بده

    • بدون نام

      فکر نکنم

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      اینا اگر توان داشتن همین الان اقتصاد جمع میگردن

    • بدون نام

      بله چرا نه۷ سال شرمنده شرمنده شرمنده شرمنده مردم هستیم ۷ سال دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ گفتن کار هر کسی نیست !!!!! من برای این خدمت گذار خدا که شب و روز از دروغگویی خودش شرمنده مردم هست آرزو موفقیت می‌کنم وار خدا می خواهم که ایشان را برای ۲ دوره ریاست جمهوری که ۸ سال می شود در ادامه دروغگوییها یاری و کمک نماید.امین رب العالمین.

    • زرگر

      اگه کاندید بشه توهین به کل مردم ایرانه.گند زدن به مملکت

    • اصغر احمدی

      بد قول ترین و منفورترین جهره سیاسی که هیچ محبوبیتی در بین مردم ندارد،نمونه ش لیست کارگزاران ،فکر نکنم کاندید شود

    • بدون نام

      بابا رای چیه. ...

    • بدون نام

      دلار جهانگیری500هزار همراه معاونش روحانی پراید500ملیون.یارانه45هزار

    • بدون نام

      دیگه کسی پای صندوق رای نمیره با این وضعیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته اصلاحطلبا نمیرن.خیلی هم خوب

    • بدون نام

      مگه تاهزاروچهارصد کسی هم رای میده

    • محمد

      توانايى خودش رو تو مناظرات نشون داد؟
      منظورتون همون دروغهاي شاخداريه كه اگر هر كسي مي گفت دماغش بزرگ مي شد؟

    • بدون نام

      اسحاق که رد صلاحیت میشه

    • Bndboy

      کاندیدا میشه و دوباره شعار جلوگیری از جنگ و آزادی سر میده یه جیب یه مشت سلبریدی رو پر میکنه ، توی ستاد تبلیغاتی شون شبا پارتی برگزار میکنه آخرشم رأی میاره ،، دقیقا مثل کاری که روحانی کرد و رأی آورد تا رسیدیم به اینجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زبونتو گاز بگیر ما تحمل یه حسن روحانی دیگه رو نداریم

    • بدون نام

      میر سلیم انتخابات 1396خواهد شد!!!!!برا خندیدن و تفرج و انبساط خاطر روحی مردم خوب است که مردم عوض دیدن لورل هاردی مجددا"به حرفها و وعده های ایشان نگاه کنند تا روحیه شون حتی برا مدت کوتاهی شنگول بشه!!!!!!!!

    • بدون نام

      قطعا نه مردم ایران دیگه تا همیشه کارنامه این دوستان رو یادشان می آید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین باند نوبخت و نیلی و رفسنجانی در دهه 70 فاجعه درست کردند تورم سنگین
        دیدید که مردم یادشون رفته بود
        حافظه ما ضعیفه باز بهشون رای دادن اومدن فاجعه درست کردن
        بازم در اینده سروکله این جماعت پیدا خواهد شد

    • بدون نام

      اگه میخواد مردم بهش بخندن کاندید بشه

    • جعفر

      فقط میرسلیم

    • ناشناس

      فقط فقط سردار اصلاحات جهانگیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دفتردار سردار اصلاحات

    • سروش

      امان از دست این ملت خواب زده، اصلاح طلب و اصولگرا همه دستشون تو یک کاسه ست، اینا همش جنگ زرگریه.

    • *

      مردم ایران یادتونه........؟!
      چجور بخاک سیاه نشوندمتون

    • بدون نام

      هرگز هرگز رای به هیچ کس نخواهم داد

    • محمد صالحی

      فرد بسیار شایسته و مدیری توانا و لیاقت رئیس جمهوری را دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش میشد بهت بی نهایت منفی بدم

      • بدون نام

        این چند سال لیاقت خود را نشان داد خخخخ

      • بدون نام

        جراحی زیباییی بینی توصیه می شود

      • بدون نام

        کاش کلی بهت میتونستم منفی بدم

    • بدون نام

      وای تو رو خدا نه. اصلا توی کتم نمیره همچین آدمی. مردم یادتان می آید قیمتها لحظه ای بالا میرفت. مردم یادتان می آید فلان مردم یادتان می آید بهمان

      پاسخ ها

      • sina

        مردم ایران یادتان می‌آید
        نه نمی آید
        ......؟؟؟

    • بدون نام

      رای بی رای هر کی بیاد اینهمه رای دادیم به روحانی چی شد...؟

    • بدون نام

      جهانگیری و اصلاح طلبها و ...همین الان دولت دستشون هست اگر حرفی برا گفتن دارن در این یکسال بزنن دیگه چرا 1400؟
      دلیلی نداره دوباره بیان

    • بدون نام

      انشااله صفردرصد

      پاسخ ها

      • امیرخان

        دوستان لطفاحساب فرمانده اصلاحات (خاتمی)رو بابقیه تو یه سبد نذارید من با اینکه تصمیم گرفتم تحت هیچ شرایطی پای صندوق نرم ولی اگه اقای خاتمی کاندید بشه درتصمیمم تجدیدنظر میکنم که انهم بعید میدانم تایید صلاحیت بشه.

      • بدون نام

        خاتمی از حسن روحانی بدتره
        الکی جو ندهید
        در دوره خاتمی تحریمی نبود اگر بود همون موقع دلار ده برابر میشد
        اخرش هم گفت من تدارکاتچی هستم
        یه کم رشد کنید و فریب اصلاح طلب را نخورید

    • بدون نام

      اخه چرا باید رای بدیم
      والو من که دیگه رای نمیدم نه اصلاح طلب نه اصول گرا

    • بدون نام

      بازی جدید شروع شده فریب ممنوع

    • فقیر

      تا سال 1400 همه یااز گرسنگی مردیم یا از کرونا

    • بدون نام

      عزیزان شرمنده من که برای هیچ کسی رای نمیدم لطفا خواهش نکنید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روز انتخابات جوگیر میشی میای رای میدی
        ناز میکنی الان
        بعدا راحت گول میخوری

    • درخشان

      اگه این بیاد ، بخدا من از این کشور میرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه میتونی برو اگه میتونید خودتونو نجات بدین

      • بدون نام

        منم میام

    • بدون نام

      مگه قراره رای بدیم؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ها

    • حاج رضا

      تو 30 سال گذشته چندتا رئیس جمهور با مواضع مختلف تو کشور به قدرت رسیدن ولی آخرش فرقی نکرد مشکل جای دیگه ای هستش که هر کسی رئیس جمهور بشه وضعیت کشور فرقی نخواهد کرد.اصلاح طلب و اصولگرا و انقلابی و جهادی این جور صحبتها فقط باعث سرگرمی مردم و رد گم کنی هستش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین دمت گرم خوب گفتی

    • بدون نام

      والا من از وقتی به روحانی رای دادم و نتیجشو دیدم ،دیگه نمیرم رای بدم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناز بشی

    • ms

      فقط احمدی نژاد

    • مممدجمالی

      چرانظرمن ونمینویسیددددددددددددد

    • بدون نام

      چه رویی دارید هنوز بفکر این هستید کدومتون رای میارید ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مردم را شناخته اند

    • صادقی

      رای میدم ولی به این نه...

    • دلسوز

      مردم دیگه رای نمیدن، نه به انتخابات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهیم دید

      • بدون نام

        آفرین گل گفتی

    • بدون نام

      احتمالا با اومدنش بخواد دلار رو به ۴۰ هزار تومان برسونه.

    • علی

      خدا شاهده اینا برن ترامپ رو هم بیارن کاندیدای ریاست جمهوری ایران دیگه هیچکس رای نمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ که نمیتونه رئیس جمهمر دو کشور باشه بعدشم ترامپ در ایران اختیاری نداره به جایی نمیرسه

    • بدون نام

      برای روحانی که گریه کرد فکر کنم برای خودش زار بزنن

    • من

      رای بدیم ک بریم یه مرحله بدتر؟

    • امیر

      اوباما هم بیاد رای نمیده کسی

    • بدون نام

      ....
      اسحاق و سایر کارگزاران دست از سر ملت بردارید با این گند کاری هایی که کردید
      جای شما دیگه در سیاست نبید برید با خاتمی جونتن نون پنیر بزنید

    • بدون نام

      به تعداد انگشتان دست رای میاره

    • بدون نام

      عوام فریبی کافیه دیگه فرقی نمی کنه ...

    • بدون نام

      چرا نداره؟! ...

    • سید محمد

      فقط خاتمی بقیه وقتتون هدر دادین رای بدین

    • جواد

      آیامردم توان رای دادن دارند؟این سوال اصلی است آیامردم نای راه رفتن ودرصف ایستادن به دلیل فقرمالی دارن؟این سوال است

    • بدون نام

      رای بی رای ، چون پست رییس جمهوری در ایران تشریفاتیه

    • بدون نام

      ایشان توانایی هیچ کاری را ندارد چه برسه به کاندید شدن ۸ سال به غیر از ناتوانایی در امور و سیاست کاری و عدم لیاقت چیز دیگری از ایشان ندیدم

    • بدون نام

      مردم یادتون در دولت قبل نرخ ارز لحظه ای بالا می رفت
      خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      یکی هم بود ک من خیلی دوست میداشتم الان نظرشو پای این پست میخوندم ولی متاسفانه انگار دیگه نظری در اینمورد نداره

      عزیزم اِگه بودین و این نظرو خوندیندا حتمنی ج بدین

    • بدون نام

      مادرزمان خاتمی اصلاح طلب بزرگ ترین ضربه را خوردیم بعداز هشت سال ضربه جبران ناپذر دیگر را تحمل کردیم تورابه خدا مادیگه بشتراز این گرفتاری نمیتوانیم تحمل کنیم تودیگه نیا

    • علی

      میزان رأی ملت است؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج