۱۰۱۸۳۰۷
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

جزئیاتی از آخرین وضعیت سلامتی امیر کویت

وضعیت مبهم سلامتی امیر کویت طی روزهای اخیر موجب شده است تا گمانه زنی ها پیرامون شخصیت‌هایی که ممکن است پس از درگذشت وی به عنوان جانشین او منصوب شوند، افزایش یابد.

خبرگزاری مهر: وضعیت مبهم سلامتی امیر کویت طی روزهای اخیر موجب شده است تا گمانه زنی ها پیرامون شخصیت‌هایی که ممکن است پس از درگذشت وی به عنوان جانشین او منصوب شوند، افزایش یابد.

وضعیت مبهم سلامتی امیر کویت طی روزهای اخیر موجب شده است تا گمانه زنی ها پیرامون شخصیت‌هایی که ممکن است پس از درگذشت وی به عنوان جانشین او منصوب شوند، افزایش یابد. امیر ۹۱ ساله کویت اخیراً در بیمارستان بستری شد اما دفتر وی اعلام کرد که او یک عمل جراحی را به صورت موفقیت آمیز پشت سر گذاشته است.

واقعیت آن است که وضعیت جسمانی امیر کویت موجب نگرانی در دربار پادشاهی شده است؛ کما اینکه برخی کشورهای عربی نیز نسبت به وضعیت امیر کویت نگران شده اند. طبق آخرین اخبار و گزارش ها، امیر ۹۱ ساله کویت در حال حاضر از مشکلات جسمانی بسیاری نظیر مشکلات قلبی و مشکلات تنفسی رنج می بَرَد. درست به همین دلیل است که او در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

با وخامت یافتن وضعیت جسمانی امیر کویت گمانه زنی ها پیرامون جانشینان احتمالی وی آغاز شده است. پس از خروج او از کویت و بستری شدنش در آمریکا برای عمل جراحی، اختیارات امیر کویت به صورت موقت به برادر و ولیعهدش یعنی «شیخ نواف» سپرده شد تا او در غیاب «صباح الاحمد جابر الصباح» تصمیمات سیاسی، اقتصادی و امنیتی فوری را اتخاذ کند.

رسانه های مختلف اعتقاد دارند در صورتی که اتفاقی برای امیر کویت رخ دهد و او جان خود را از دست بدهد، بیشترین شانس برای تصاحب جایگاه وی متعلق به «شیخ نواف» است. از آنجایی که «شیخ نواف» از لحاظ جسمانی نیز مشکلی ندارد و قادر به اداره امور کشور است، بنابراین بیش از دیگران از شانس نشستن بر کرسی پادشاهی برخوردار است. البته ممکن است در نهایت بنا بر برخی دلایل پزشکی وی از رسیدن به این جایگاه باز بماند.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در صورت درگذشت امیر کویت، جانشین وی بلافاصله تعیین نمی شود زیرا مشورت ها و رایزنی ها میان خاندان «الصباح» شاید هفته ها به طول بیانجامد. از آنجایی که شیخ نواف برادر امیر کویت ۸۴ سال دارد بنابراین در صورت تکیه زدن بر جایگاه برادرش به نظر نمی رسد که بتواند مدت زیادی حکمرانی کند. به طور کلی روند تعیین جانشین امیر کویت جنجال آفرین نخواهد بود اما قطعاً به طول خواهد انجامید.

این احتمال نیز وجود دارد که نایب‬ رئیس گارد ملی کویت یعنی «مشعل الاحمد» به عنوان ولیعهد انتخاب شود اما تا این لحظه هیچ چیزِ قطعی وجود ندارد و نمی توان با قطعیت از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، سخن گفت. آنچه که واضح به نظر می رسد این است که وضعیت جسمانی وخیم امیر کویت نگرانی سران برخی کشورها از جمله عربستان را به دنبال داشته است. پس از بستری شدن امیر کویت در بیمارستان سران سعودی چند مرتبه در تماس تلفنی با وی جویای حال او شدند.

در همین حال، کویت همپیمان واشنگتن نیز محسوب می شود و در دوران حکمرانی شیخ الصباح این کشور روابط مستحکمی را با آمریکا داشته است. آمریکایی ها روابط نظامی گسترده ای با کویت دارند. افزون بر این، چندین پایگاه نظامی متعلق به آمریکا در کویت وجود دارد. بنابراین بدیهی است که آمریکایی ها نیز همچون برخی سران عرب نگران وضعیت سلامتی امیر کویت در برهه کنونی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی که بره و بر نگرده

    • فرهاد

      آمین

    • با عشق

      اینا هنوز زنده اند من فکر می کردم چند سال پیش مرده اند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ وزنده بودنشون چه فرقی برای توداره.که اینطورنظرمیدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج