۱۰۱۸۵۳۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

سردار، مهدی و علیرضا کجا می‌روند؟

بيش از ۳۰ بازيكن ايراني در ليگ‌هاي مختلف جهان بازي مي‌كنند؛ از ليگ آذربايجان گرفته تا ليگ برتر انگليس.

روزنامه اعتماد: بيش از ۳۰ بازيكن ايراني در ليگ‌هاي مختلف جهان بازي مي‌كنند؛ از ليگ آذربايجان گرفته تا ليگ برتر انگليس. هرچند تعداد لژيونرهاي ايراني هر روز بيشتر مي‌شود و در جديدترين انتقال انجام‌شده هم عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان تيم ملي راهي بلژيك شده است اما همه اين بازيكنان نتوانستند به موفقيت چشمگيري برسند. بازيكناني كه روزي در تيم ملي و ليگ برتر ايران مي‌درخشيدند حالا در ليگ‌هاي عجيب و غريبي چون كويت و آذربايجان بازي مي‌كنند.

ليگ‌هايي كه هيچ تاثير مثبتي بر فوتبال ايران ندارند و بازيكنان ايراني هم شايد براي درآمد بيشتر راهي چنين ليگ‌هايي مي‌شوند. در بين تمام لژيونرهاي ايراني، داستان ۳ نفر متفاوت است. داستاني كه هر روز در رسانه‌هاي داخلي و خارجي روايت مي‌شود و فوتبالدوستان ايراني هم تشنه شنيدن اين داستان‌ها هستند. در اين گزارش نگاهي مي‌كنيم به وضعيت مهدي طارمي، سردار آزمون و عليرضا جهانبخش.

مهدي طارمي؛ جواني كه يك ساله ره صدساله رفت

به دنيا آمده تا يك مهاجم باشد. هوش بالايي در خلق موقعيت دارد اما كمي سهل‌انگار است و قدر موقعيت‌هايي كه به دست مي‌آورد را نمي‌داند. جواني گمنام بود كه علي دايي او را به پرسپوليس آورد و در دربي ۷۹، محبوب سرخ‌هاي تهران شد. مهدي درون زمين براي پرسپوليس گلزني مي‌كرد و بيرون از زمين هم براي اين تيم حاشيه درست مي‌كرد. بعد از حضورش در تمرين ريزه اسپور تركيه و بازگشت عجيب‌ترش به پرسپوليس، باعث محروميت سرخ‌ها شد و خودش هم راهي ليگ قطر شد.

طارمي در الغرافه هم درخشيد تا اينكه مديران باشگاه ريوه آوه، براي خريد او دست به جيب شدند. مهدي با مشاوره كي‌روش راهي ليگ پرتغال شد و از همان ابتدا درخشش را آغاز كرد. طارمي تاكنون ۱۶ گل در ليگ پرتغال به ثمر رسانده و تلاش مي‌كند تعداد گل‌هاي زده خودش در پرتغال را افزايش دهد. حالا او يكي از بهترين مهاجمان ليگ پرتغال به شمار مي‌آيد كه تيم‌هاي مطرح اروپايي چون بنفيكا و پورتو به دنبال جذبش هستند.

سرمربي ريوه آوه درباره انتقال طارمي به يكي از تيم‌هاي مطرح اروپا گفت: «به مهدي گفته‌ام كه فوتباليست موفقي خواهد شد. او يكي از بازيكنان ما است كه متقاضيان زيادي دارد. توجه باشگاه‌هاي بزرگ به او جلب شده و در پرتغال سه تيم بزرگ اسپورتينگ، بنفيكا و پورتو خواهان مهدي هستند. از اين گذشته ما اين را مي‌دانيم كه دست‌كم يك تيم اسپانيايي خواهان جذب مهدي شده. چند باشگاه انگليسي و يك تيم فرانسوي هم به دنبال جذب او هستند. طارمي به احتمال زياد در پايان فصل از ما جدا شده و به يك تيم بزرگ خواهد پيوست.» ليگ پرتغال به ‌زودي به اتمام مي‌رسد و بايد منتظر ماند و ديد مهدي طارمي، چه تصميمي مي‌گيرد و كدام تيم را براي ادامه فعاليت فوتبالي خودش انتخاب مي‌كند.

سردار آزمون؛ مسي ايران كجا مي‌رود؟

هنوز در تيم پايه‌هاي سپاهان بازي مي‌كرد كه پدرش تصميم گرفت او را لژيونر كند. خليل آزمون، دست پسر جوانش را گرفت و راهي روسيه شد تا آينده مسي ايران در سرزمين تزارها رقم بخورد. رستوف، روبين كازان و زنيت، تيم‌هايي بودند كه آزمون در آنها بازي كرد و موفقيت‌هاي زيادي هم به دست آورد. او از همان ابتداي حضورش در ليگ روسيه چشم استعدادياب‌هاي فوتبال اروپا را به خودش خيره كرد و باعث شد تا هر روز شايعات دلنشيني درباره اين پسر خوش‌تكنيك فوتبال ايران به گوش برسد. آزمون در پايان هر فصل، از ليگ برتر انگليس و آلمان و ايتاليا پيشنهادهاي مختلفي دريافت مي‌كرد.

هرچند تيم‌هاي بزرگي چون لاتزيو و آرسنال به دنبال خريد او بودند اما او هرگز روسيه را ترك نكرد و ترجيح داد تا پله‌هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي كند. اتفاقي كه رخ داد و او حالا با زنيت، موفقيت‌هاي زيادي كسب كرده و يكي از بهترين گلزنان فوتبال روسيه به شمار مي‌آيد. سردار فوتبال ايران همانند دوستش پيشنهاد‌هاي زيادي از تيم‌هاي مختلف دارد. او كه ۱۸ گل براي زنيت به ثمر رسانده، از اورتون، لسترسيتي، آرسنال، ميلان و ناپولي پيشنهاد دارد.

طبق ادعاي كالچومركاتو، لسترسيتي و اورتون، براي به خدمت گرفتن سردار، ۲۵ ميليون پوند كنار گذاشته‌اند و تلاش دارند با مديران زنيت به توافق برسند. ضمن اينكه گتوسو، مربي ناپولي هم علاقه زيادي به اين مهاجم ايراني دارد و تلاش مي‌كند او را به ناپل بياورد. البته مبلغ بالاي رضايت‌نامه آزمون باعث شده تا شرايط انتقال اين بازيكن به ميلان و ناپولي كه از مهم‌ترين مشتريان او هستند كمي سخت شود.

عليرضا جهانبخش؛ آقاي گلي كه سكونشين شد

۱۸ سال داشت كه مديران پرسپوليس براي جذب او دست به كار شدند. امير عابديني مديرعامل اسبق پرسپوليس، يك روز او را به دفترش فراخواند و گفت فصل آينده در پرسپوليس بازي مي‌كني. روياي كودكي عليرضا داشت به حقيقت تبديل مي‌شد كه پيشنهاد ان‌ئي‌سي هلند از راه رسيد. عابديني هم سريع او را راهي هلند كرد تا فصل جديدي در زندگي عليرضا آغاز شود. او بعد از ان‌ئي‌سي، راهي نايمخن و آلكمار شد و آنقدر در اين ۲ تيم درخشيد كه پيشنهاد‌هاي اروپايي از راه رسيدند. آقاي گلي جهانبخش در ليگ هلند باعث شد تا مديران برايتون، دست به جيب شوند و براي جذب اين وينگر ايراني، ۱۷ ميليون پوند هزينه كنند.

حضور جهانبخش در ليگ جزيره اما چندان موفقيت‌آميز نبود و بعد از ۲ فصل حضور در برايتون، حالا به يك بازيكن سكونشين تبديل شده است. بي‌شك جهانبخش يكي از بااستعدادترين بازيكنان فوتبال ايران است اما گويا گراهام پاتر، مربي برايتون، چندان علاقه‌اي به سبك بازي او ندارد. هرچند جهانبخش در بازي‌هايي كه به زمين رفته تلاش كرده تا بهترين عملكرد را از خودش به نمايش بگذارد اما بازهم نتوانسته پاتر را براي حضور در تركيب اصلي متقاعد كند. عليرضا حالا تصميم دارد آينده خودش را در يك ليگ ديگر امتحان كند و شايد دوباره راهي هلند شود.

گويا آژاكس علاقه زيادي به عليرضا دارد و در تلاش است او را به آمستردام بياورد. به غير از آژاكس، آيندهوون، ديگر تيم قدرتمند هلند نيز با مدير برنامه‌هاي جهانبخش وارد مذاكره شده است. ضمن اينكه تيم‌هاي ايتاليايي هم به دنبال جذب او هستند و تلاش دارند تا او را به سري A بياورند. فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، با تمام حواشي خودش رو به پايان است و تيم‌هاي فوتبال در قاره سبز، به دنبال تقويت خودشان براي فصل بعد هستند. در اين بين اين ۳ بازيكن ايراني، بيشترين هوادار را در اروپا دارند و تيم‌هاي مطرح زيادي به دنبال جذب آنها هستند. بايد منتظر ماند و ديد در آينده چه اتفاقي براي طارمي، آزمون و جهانبخش رخ مي‌دهد و فصل آينده چه لباسي به تن مي‌كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرحسین مستمع

      کاوه رضایی رو فراموش کردید !! کاوه رضایی هم در فصل اول حضورش ره صدساله دو رفت چقدر شماها سعی میکنید بگین ک پرسپولیسی هستید !!!

      پاسخ ها

      • خخخ

        خب کاوه هم خوبه. او مورد توجه تیم اول پایتخت پرسپولیس کبیر قرار گرفت و حتی قرارداد داخلی امضا کرد و بعد به طمع پول بیشتر راهی تیم مفت خور پایتخت یعنی کیسه تهران شد. و بعد از آن به بلژیک رفت و راه پیشرفت را طی کرد. خوب شد؟

      • بدون نام

        لنگی حکومتی از در و دیوار این مملکت لنگی بازار، میباره.... خب مشخص که اینا کلا با تاج و طرفدار هاش مشکل دارن.... خدایا روا مدار که گدا (لنگ) معتبر شود

    • سعید

      واه چی میگی ..تو مملکت همه پرسپولیسی هستند..پس سی میلیون هوادار شما چی شدند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج