۱۰۱۸۵۴۶
۹۱ نظر
۵۲۸۴
۹۱ نظر
۵۲۸۴
پ

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

حالا که کرونا بهانه‌ای شده برای تعطیلی مجالس شادی، برخی پیشنهاد می‌کنند که وقت خوبی برای ازدواج است، اما مگر ازدواج فقط یک مراسم است؟ جهیزیه و لوازم خانه را با این تورم چگونه می‌توان تهیه کرد؟

روزنامه خراسان - علیرضا کاردار: حالا که کرونا بهانه‌ای شده برای تعطیلی مجالس شادی، برخی پیشنهاد می‌کنند که وقت خوبی برای ازدواج است، اما مگر ازدواج فقط یک مراسم است؟ جهیزیه و لوازم خانه را با این تورم چگونه می‌توان تهیه کرد؟

به مناسبت روز ازدواج، توصیه‌هایی داریم به عروس و داماد‌ها و خانواده‌های شان برای خرید اصولی جهیزیه و بررسی کردیم که چه مقدار از ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج را می‌توان برای جهیزیه استفاده کرد؟

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

سالروز ازدواج امام علی و حضرت فاطمه، روز ازدواج نام گذاری شده. متاهل شدن، اتفاقی است که با تصمیم‌گیری درست و اصولی به خوشبختی دختر و پسر‌ها ختم خواهد شد. وام ازدواج امسال مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده، یعنی هر تازه عروس و دامادی برای شروع زندگی علی‌الحساب ۱۰۰ میلیون تومان دارد. البته اگر شرایط دریافتش را داشته باشند و بتوانند وصول کنند و از همه مهم‌تر، بتوانند قسط‌هایش را پرداخت کنند!

با این قیمت‌هایی که هرروز بالاتر می‌رود، قطعا ضربان قلب دختران و پسران دم‌بخت هم بالا و پایین می‌رود و پدران و مادران‌شان هم از سوی دیگر دلهره می‌گیرند. برای همین که دلهره عروس و داماد‌های آینده و والدین‌شان را کمی کمتر کنیم و همچنین باعث تعجب کهنه عروس و داماد‌ها شویم تا قیمت‌های جدید دست‌شان بیاید، تصمیم گرفتیم امروز که روز ازدواج است، به طور سرانگشتی حساب کنیم ببینیم آیا می‌توان با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج، وسایل مورد نیاز و ضروری برای شروع یک زندگی را تهیه کرد یا نه؟ همچنین به آن دختر و پسر‌هایی که این روز‌ها در کوران خرید جهیزیه هستند، توصیه‌هایی می‌کنیم تا این خان از زندگی مشترک را هم به سلامت پشت سر بگذارند و وارد مراحل بعدی شوند.

بی‌خیال مد شوید و سبک‌زندگی‌تان را مشخص کنید

آیا می‌دانید که یک دختر و پسر امروزی برای شروع فرایند خرید جهیزیه و انجام اصولی آن، چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند؟

این روز‌ها معمولا همه از اینترنت کمک می‌گیرند و «چک لیست» بلندبالایی را براساس آن تنظیم می‌کنند. از تخت و کمد گرفته تا تخم‌مرغ آب‌پزکن و دو دست کله‌پاچه روبان زده‌شده در فریزر و ست سوزن‌نخ‌کن، اما نظر کارشناسان این است که الان وقت این کار‌ها نیست و زوج باید این فهرست را با اندازه جیب و سبک زندگی خودشان تهیه کنند و کاری به کار این فهرست‌های حاضر و آماده نداشته باشند. پس با هم مرور کنیم یک دختر و پسر امروزی برای شروع فرایند خرید جهیزیه چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند تا هم بتوانند به مبلغ وام ازدواج‌شان (به شرط دریافت) اتکا کنند و هم خیلی از پس‌اندازشان مایه نگذارند.

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

کرونا شود سبب خیر!

طبیعی است بخشی از مبلغ وام ازدواج و هر مبلغی که زوج از قبل پس‌انداز کرده‌اند باید برای خرج‌های دیگری مانند رهن خانه، برگزاری مراسم، خرید حلقه و طلاجات و ... هزینه شود. طوری که ممکن است اصلا چیزی در حساب‌تان برای خرید وسایل خانه نماند! ولی در این روز‌هایی که برگزاری مراسم محدودیت دارد، چه بهتر که از فرصت استفاده و یکی از سنگین‌ترین مخارج ازدواج یعنی برگزاری جشن را حذف کنید یا به صورت ساده‌تر به بعد از پایان همه‌گیری کرونا موکول کنید. همین حذف مراسم، باعث می‌شود هزینه‌هایی مانند سالن، شام، پذیرایی، آتلیه، تزیین ماشین، لباس عروس، سرویس طلا و حتی دسته‌گل هم یا حذف یا تعدیل شود. پس از این دوران نهایت استفاده مثبت را ببرید!

فهرست بنویسید و دسته‌بندی کنید

برای تهیه فهرست جهیزیه، از دیگران که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید، اما در نهایت باید با توجه به شرایط خودتان فهرست کنید. اولویت را بر خرید مهم‌ترین وسایل و موارد بزرگ‌تر مثل یخچال، فریزر و سرویس خواب قرار بدهید و تا جایی که می‌توانید این فهرست خالی از هر مورد غیرضروری دیگر باشد.

یکی از مزیت‌های خرید وسایل بزرگ‌تر در اول کار این است که هماهنگی وسایل کوچک‌تر با اقلام بزرگ‌تر راحت‌تر است. مثلا اگر تلویزیون شما نقره‌ای است، خرید فرش یا موکتی که از نظر زیبایی‌شناسی با آن هماهنگ شود ساده‌تر می‌شود و به دنبال آن خرید مبل و میز و ساعت دیواری و... هرچند اگر همرنگ نباشند هم آسمان به زمین نمی‌آید! سپس نوبت به دسته‌بندی می‌رسد. فهرست تهیه شده را به وسایل تزیینی، لوازم برقی، ظروف آشپزخانه‌ای، وسایل چوبی، خواب و... طبقه‌بندی کنید.

حساب جیب‌تان را داشته باشید

از همان ابتدا نسبت به بودجه و توان مالی خود رو راست باشید تا برنامه‌ریزی درست و کارآمدتری داشته باشید. این چیز‌ها دیگر تعارف‌بردار نیست. اگر قرار باشد همین اول کار به خاطر حرف مردم یا کلاس گذاشتن یا سربلندی جلوی جاری و باجناق، بی‌حساب و کتاب خرج کنید، مطمئن باشید که در ادامه زندگی حتما به مشکل خواهید خورد و بدتر آبروریزی خواهدشد! این سبک و سنگین کردن بودجه در هر مرحله از خرید، تمرین خوبی برای مدیریت و صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده است.

توصیه می‌شود اقلام ضروری را با کیفیت بالا‌تر تهیه کنید و تهیه بقیه ریزه‌کاری‌ها را به زمانی دیگر موکول کنید که پولش را دارید. اما اگر بخواهید تمام وسایل را با کیفیت پایین و قیمت ارزان تهیه کنید، بعد از زمان کوتاهی باید برای تعمیر یا خرید مجدد آن هزینه کنید و این اصلا صرفه اقتصادی ندارد. چهار قلم جنس واجب، ولی باکیفیت، به مراتب بهتر از چهل قلم جنس غیرضروری و بی‌کیفیت است.

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

با این روش به‌راحتی می‌توانید لوازمی را که فعلا ضروری نیستند شناسایی و از فهرست خریدتان حذف کنید. مثلا در صورت شاغل‌بودن خانم، برخی لوازم برقی سرعتی مثل پلوپز و زودپز از گزینه‌های ضروری است، در غیر این صورت خیر. با کوچک‌تر شدن خانه‌ها و تغییراتی که در فرهنگ دید و بازدید ایجاد شده است، احتمالا تا چند سال اول زندگی مهمانی‌های بزرگی نخواهید داشت، پس لازم نیست چندین دست ظروف پذیرایی و سرویس‌های غذاخوری مختلف تهیه کنید.

به کارکرد لوازم نگاه کنید!

برای انتخاب هر وسیله از نمونه‌های ساده با رنگ خنثی استفاده بکنید تا با توجه به گرانی و عدم امکان خرید و تعویض آن، به این زودی‌ها دلزده نشوید. برای انتخاب رنگ علاوه بر سلیقه و علاقه شخصی، به سبک و محل زندگی، وضعیت آب‌وهوا و حتی آلودگی محیط هم توجه کنید. مثلا خرید مبلمان سفید و فرش با رنگ خیلی روشن برای آن‌هایی که عادت به رفت‌و‌آمد و مهمانی دارند انتخاب خوبی نخواهد بود. از نظر کارکردی هم اجناسی بخرید که عملکرد گسترده‌تری دارند. مثلا یک آرامپز که پلوپز و بخارپز هم هست، ارجحیت دارد بر سه دستگاهی که هرکدام فقط یک‌جور پختن از پس‌شان برمی‌آید!

کم بخرید، ولی خوب بخرید

احتمالا هنوز نمی‌دانید قرار است در چه خانه‌ای و با چه اندازه‌ای زندگی کنید، پس کم خرید کنید و برخی وسایل مانند چوبی‌ها را بعد از انتخاب و قطعی‌شدن خانه بخرید. در صورت مستاجر بودن، مدت اقامت‌تان هم در این خانه کوتاه است، پس وسایلی را بخرید که با هر اسباب‌کشی به دردسر نیفتید. در این صورت مثلا پیشنهاد می‌شود هزینه زیادی برای پرده نکنید و از پارچه‌های ارزان‌تر برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید. همچنین فرش بزرگ و موکت کف، ویترین و بوفه، مبل‌هایی با اندازه بزرگ و تعداد زیاد و میز ناهارخوری چندین نفره. در عوض همان اجناس اولیه کوچک را از جنس خوبی بخرید که هم در اسباب‌کشی خراب نشود و هم در خانه‌های بزرگ‌تر بعدی قابل استفاده باشند، به امید خدا.

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

۲ نفری خرید کنید

از آن‌جا که قراراست این وسایل مورد استفاده مشترک شخص عروس و داماد باشد، بهتر است خودتان با هم نسبت به خرید لوازم اقدام کنید. اگر هرکدام از شما فرصت کافی برای همراهی در خرید ندارید، می‌توانید از مزایای خرید اینترنتی در انتخاب محصولات مورد علاقه‌تان، به‌ویژه در این روز‌هایی که توصیه به بیرون نرفتن می‌شود، استفاده کنید. قرار نیست بعد از رفتن به خانه‌تان، همدیگر را «سورپرایز» کنید، پس اشکالی ندارد مثلا آقاداماد هم درباره وسایل آشپزخانه نظر بدهد و عروس‌خانم هم در انتخاب سرویس صوتی و تصویری مشارکت داشته باشد. مزیت دیگر این کار قدرشناسی است، یعنی زن و شوهر قدر وسایل‌شان را می‌دانند و به آن‌ها به چشم «مال غیر» نگاه نمی‌کنند، چون خودشان در سختی خریدش شریک بوده‌اند و پرداخت پولش را با تمام وجود حس کرده‌اند!

اقساطی خرید کنید

در صورتی که بودجه شما برای خرید نقدی یک کالای ضروری کسری داشته باشد یا با برنامه‌ریزی مالی‌تان هماهنگ نباشد، می‌توانید قسمتی از بهای کالا را بپردازید و بقیه وجه آن را در قسط‌های مشخص پرداخت کنید. ضمن این که اگر زوج کارمند باشند می‌توانند با حقوق ماهیانه خودشان بخشی از فهرست جهیزیه را تهیه کنند تا به این ترتیب فشار کمتری بر خانواده‌ها وارد شود.

دست دوم خرید کردن بی‌فرهنگی نیست

گشتی در نرم‌افزار‌های خرید و فروش اجناس دست دوم، این واقعیت را که مردم به خرید لوازم دست‌دوم در حد نو برای شروع زندگی روی آورده‌اند، بیشتر نمایان می‌کند. این روش خرید در کشور‌های دیگر به یک فرهنگ عمومی مثبت تبدیل شده است. قرار نیست همه عالم و آدم خبردار شوند که فرش و مبل و ویترین شما نو نیست، که حتی اگر بفهمند هم باید با دید تحسین‌آمیز به شما نگاه کنند که حاضر شده‌اید این کار را انجام دهید تا در اول زندگی هزینه‌ها را کمتر کنید. مزیت دیگر این نوع خرید‌ها تنوع بازار و قیمت است که پس از مدتی گشت و گذار می‌توانید هرچیزی را با هر قیمت و هر مدلی پیدا کنید. چانه‌زدن را هم هرگز فراموش نکنید!

این روز‌ها تهیه جهیزیه چقدر آب می‌خورد؟!

حال برای این که ببینیم آیا می‌توانیم با ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج وسایل شروع یک زندگی مشترک را تهیه کنیم یا نه، بد نیست نگاهی بیندازیم به قیمت‌های بازار. تمام قیمت‌هایی که در ادامه خواهید دید به تومان و براساس اجناس موجود در بازار و با کیفیت محاسبه شده و بدیهی است قیمت‌ها حدودی باشد و کمی تغییر با توجه به تلاطم بازار ارز طبیعی است. ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که برای تهیه قیمت‌ها به تعدادی از فروشگاه‌های شهر سر زدیم و از سایت‌های فروش اینترنتی هم کمک گرفتیم.

با ۱۰۰میلیون تومان ازدواج کنید! می‌شود؟ شاید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترین های مسخره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک طلایی به علیرضا کاردار

      • بدون نام

        فقط شرمندگی برای پدرو مادر هاست اخه لباسشویی چی داره ۸میلیون ۱۱میلیون

      • بدون نام

        چرا نشه بخریم مثل اجداد ما قبلمون زندگی میکنم بالای پشت بام،استفاده‌ از آتش، شستن رخت تو جوی آب

      • بدون نام

        اولا ک هیچ عاقلی واسه روزی یک لیوان شیر گاو نمیخره
        دوما هنو اولش
        ...

      • مدافع حرم

        مردم ایران باید به کم قانع باشند کمتر بخورند و انتظار کمی
        . داشته باشند

    • بدون نام

      مسخره ها

      پاسخ ها

      • زهرا

        چقدر کامنتای منفی زیاده
        من خودم زدگی مو با حداقل ها شروع کردم مگه آدم همیشه باید از هرچیزی بهترینش داشته باشه؟

      • غارت زده ایران من

        کار از دست بشر درومده

    • بدون نام

      برترینها برو جمش کن مسخره

    • بدون نام

      برید جمش کنید بابا مسخره ها

    • بدون نام

      برو جمش کن

    • بدون نام

      مسخره ها

    • بدون نام

      برید جمع کنید بساطتونو بابا خودتونو مسخره کنید !

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      برو بابا کدوم احمقی زن میگیره ؟!

    • بدون نام

      برترین ها مسخره ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره ها

    • بدون نام

      برید جمش کنید بابا ازدواج گور کی بود ؟!

    • بدون نام

      برید جمش کنید بابا ازدواج چیه

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      برید جمش کنید بابا مغز خر نخوردیم زن بگیریم

    • بدون نام

      یک سر برو توی بازار تا قیمتا دستت بیاد

    • قنبر

      جناب محترم، اینکه با صد میلیون خیالی امروز چه میشود خرید و چه میتوان کرد بماند گرفتن این وام خیالی به این راحتی هم نیست ثانیا اگر تو این اوضاع نابسامان قرار باشه کسی صرفا به امید وام ازدواج بکنه و تمام مایحتاج زندگی را فراهم بکنه همان بهتر که صرف نظر بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا ك بايد ب چ بدبختي و ضامن و كلي دردسر اين وامو گرفت
        بعدشم جوناي الان كار ندارن ك بخوان درامدي داشته باشن ك قسطاشو بدن
        پس همون بشينن خونه پدر و مادرشون و يكي ديگ رو هم بدبخت نكنن

    • بدون نام

      برید جمع کنید بساطتونو مسخره ها

    • بدون نام

      آخه 100 میلیون فقط پول یه یخچال میشه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا حرف الکی میزنی یخچال از هفت هشت تومن هست به بالا من خودم لوازم خانگیم جنساهم اگه میخوای بگی بده نه خوبه همشون...

      • مریم

        کاربر۹ و ۳۴ درست میگه حالا با ۱۰۰ یه یخچال نه ولی فوقش سه قلم میشه خرید..شماهم لوازم خانگی داری ...لوازم داریم تااااا لواززززم

    • بدون نام

      آخه نادان ها اولا اینکه همون وام 100 میلیونی گرفتنش و پس دادنش کار حضرت فیله دوم اینکه فقط پول یه یخچال میشه

      پاسخ ها

      • محسن محمدی

        بقراااان خسته شدیمممم خستهههههههههه

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا
        چن نفر شايد اينو بخونن و بگن ااا راس ميگه ها و با خيال همين ١٠٠تومن فكر ازدواج بزنه ب سرشون

    • بدون نام

      الهی به حق امام زمان قسم تمام کسانی که این گرانی ها را پدید آوردند و جوانان مظلوم را بیچاره کردند خانواده و فرزندانشان به خاک سیاه بنشینند و خیر و خوشی در دنیا و آخرت نبینند

    • بدون نام

      اونایی که پولدارندکه وام نمی‌خواد وازدواج میکنند.کسی که برای ازدواج محتاج وام هست برای خرید بقیه ی وسایل هم قسطی خرید کنه با کدام درآمد قسط وام ازدواج و وسایل رو بده؟بعدش چه قدر می مونه برای خرج روزانه؟اگر مریض بشه چی؟و و و و

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدواج مال پولداراس فقط

      • بدون نام

        فقط پولدارا میتونن ازدواج کنن

    • بدون نام

      خدایا ....

    • بدون نام

      .....منتظر بودیم شما بگید چیکار کنیم

    • بدون نام

      جوانان را نابود کردید

    • بدون نام

      جوانان را به خاک سیاه نشاندید خدا عذابتان را زیاد کند

    • بدون نام

      100 میلیون فقط پول یه یخچال میشه !

    • amir

      چه چرتاااا

    • بدون نام

      برترین ها نمک روی زخم جوانان نپاش

    • بدون نام

      همون وام 100 میلیونی رو به هر کسی نمیدن و برای گرفتنش باید از هفت خان رستم بگذری !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر من یه هفته ای وامش آماده شد
        جدیدا راحت تر میشه وام ازدواج گرف

    • بدون نام

      دلتونو به وام 100 میلیونی خوش نکنید ! اولا اینکه گرفتنش و پس دادنش کار هر کسی نیست و باید از هفت خان رستم بگذری ! دوم اینکه با 100 میلیون میخوای رهن خونه بدی یا فقط یه یخچال بخری ؟!

    • بدون نام

      خواهشا نمک روی زخم جوانان نپاشید !

    • بدون نام

      دلخوش به ازدواج با 100 میلیون نباشید !

    • بدون نام

      دلخوش به ازدواج در این دنیا نباشید !

    • بدون نام

      لعنت الله علی قوم الظالمین

    • بدون نام

      خدایا گرانی را نابود کن

    • بدون نام

      مسخره نکنیدشون مسخره هارو

    • بدون نام

      لعنت بر گرانی !

    • بدون نام

      خدایا تمام کسانی را که باعث و بانی این گرانی ها شدند به عذابی الیم و خوار کننده در دنیا و آخرت هلاک کن !

    • بدون نام

      برترین ها ! خودتو مسخره کردی یا ما رو ؟!

    • بدون نام

      برترین ها ! خجالت بکش !

    • بدون نام

      برترین ها ! خجالت بکش ! این مطالب مسخره چیه میذاری ؟! میخوای نمک روی زخم جوانان بپاشی ؟!

    • بدون نام

      برترین ها اگر به خدا ، مرگ و آخرت ایمان داری نمک روی زخم جوانان نپاش !

    • بدون نام

      نون خشک ندارم بخورم !

    • بدون نام

      نون خشک برای خوردن ندارم !

    • بدون نام

      بابا برید جمع کنید این مسخره بازی ها رو !

    • بدون نام

      واقعا خودتان را مسخره کردید یا ما را ؟!

    • بدون نام

      خجالت بكشيد با اين اوضاعي كه درست كرديد
      قدرت خريد مردم 6 برابر كاهش پيدا كرده
      سال94 با حداقل حقوق 1 ماه كارگر ميشد 1 سكه خرديد
      الان با حداقل حقوق 6 ماه يك كارگر ميشه 1 سكه خريد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داری اشتباه میزنی با حقوق یک سال یک کارگر هم نمیشه یک سکه خرید

    • بدون نام

      چرت و پرت !

    • بدون نام

      این چرت و پرتا چیه میگید ؟!

    • بدون نام

      والا مردم هی نق میزنن که گرونه ولی فرت و فرت عروسی و ازدواج میکنن آمار ازدواج با پارسال فرق چندانی نداشته .ملت همیشه در صحنه ایران توی ازدواج و فرزنداوری هیچوقت عقب نشینی نمیکنن و همیشه در اوج هستن حتی اگه از آسمون سنگ بباره کرونا و گرونی که سهله

    • بدون نام

      هرکی وام نتونست بگیره اینا رو هم نداره پس زن هم نداره زندگی وخانواده هم بره به جهنم مگه نه ؟ جوانانی که میخوان این ملیون ملیون هزینه ها بدهند نه فقط ملیونر نیستند بیکارند زن هم دیگه شد فقط مال اشراف زاده ها وپولدارها

      پاسخ ها

      • امیرخان

        قربون شکلت اصل کاری رو ازقلم انداختی منظورم طلاست لطفا یه مبلغی هم به طلا اضافه کن ببینم چکارمیکنی ؟

    • بدون نام

      من44 سالمه و خیلی خوب به خاطر دارم که پدرم خونه مونو که الان داریم توش زندگی می کنیم 700 هزار تومن خرید یعنی حدود 30 سال پیش
      100 میلیون حتی تو تخیلات مون هم نمیگنجید ولی الان باهاش نمیشه 100متری رهن کرد
      چه کردید با این کشور؟!؟
      و چقدر رو دارید ماشالا !!!!!!

    • درخشان

      این قیمت هایی که گذاشتید مال یال ۹۵ هست

    • بدون نام

      آخه صد میلیون الآن پول پیش باید بدن که

    • سالم

      سلام
      بعداز‌چهل‌سال
      بعداز‌رفتن‌همه‌ارزوهام‌
      حیف‌که‌‌هیچی‌نگم‌بهتره

    • مسعود

      من 43 سالمه، ازدواج نکردم، ورزش میکنم، بهترین مسافرت رو میرم، بهترین شادی و خنده ها. خوشی ها و... دارم.
      ازدواج نکنید، الان هم خودتون رو بدبخت میکنید هم اون دختر رو
      ازدواج هیچی نداره، فقط دو سال اول خوش هستین، بعد هم باید با بی معرفت ها تا آخر عمر زندگی کنید.
      یک سگ گلدن یا شپر بگیرین و معنی وفاداری و دوست داشتن رو متوجه خواهید شد

      پاسخ ها

      • رها

        من یه دختر 37 ساله هستم، تجرد انتخابی
        شاغلم، خیلی هم خوش میگذره و آرامش دارم
        خانمای متاهل همکارم میگن رسما کنیز و اسیر هستن
        مردای متاهل همکارم هم غالبا خیانتکار و تنوع طلب
        امیدوارم همه بتونن آرامش و شادی رو تجربه کنن
        حالا چه مجرد چه متاهل
        با آگاهی انتخاب کنید و واقع بین باشید

      • بدون نام

        گربه دیش ب گوشت نمیرسه میگه بو میده

      • بدون نام

        موافقم ازدواج جز گرفتاری و هزینه چیزی ندارد

    • علی طرفدار زنان

      درود بر زنان ایرانی که ما ما لیاقتشون رونداریم ونمی فهمیم که ازما برترند

      پاسخ ها

      • سعید

        دخترای ایرانی پول پرست ترین دخترای کره زمینن.. یکیشون آنقدر ادعای دوست داشتن می‌کرد گفتم الانه خودکشی کنه برام.. تا یکی بهتر اومد رفت باهاش

    • امید

      داخل ازدواج پسر به خاطر زیاده خواهی دختر نابود میشه
      عشق یه چیز مزخرفیه که غرورپسر رولگدمال میکنه اصلا چرا دخترا به خواستگاری پسرا نمیرن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا باید خواستگاری کنن از ما

    • شقایق

      خیلی مزخرف و بی منطق قیمت داد توی عکس آخر

    • احسان

      من زن میخواااام

    • @

      آخه ۱۰۰تومن کجا بوده
      بانک همون اول کار نفری ۳ملیون‌تومن از اون ۵۰‌تومن‌‌کسر میکنه.با کارمزدهای سالیانشم آخر سر بخای حساب کنی ۴۳ تومن‌دستتو میگیره.همچی میگن ۱۰۰تومن هر کی ندونه فکر میکنه چه خبره.

    • فاطمه

      برفرض که بشه ازدواج کرد بعدش چی؟هزینه های بعد زندگی رو چطور باید تامین کنند؟

    • بی نام

      من از روزی که ازدواج کردم فهمیدم چقدر کار اخمقانه ایی است و چند برابر اون صدتومن باید خرج کنی تا ازش رها بشی چون کشور ما ازدواج مساوی با زندگی سخت مستاجری قسط های زیاد ...خرده غرمایشات اطرافیان ..اصلا ادم یادش میره که زن و شوهر جوان هستی و باید از ازدواج لذت ببری

      پاسخ ها

      • رها

        متاسفانه قوانین قدیمی و عرف نامناسب جامعه آدما رو از آزادی محروم کرده
        نتیجه اش میشه پشیمونی از ازدواجی که شاید اصلا لازم نبود انجام بشه

    • بدون نام

      راست میگه دسته دوم که عیب نیست!!!! روز به روز عقب رفتن که عیب نیست!!!!

    • سیاوش

      مطلب خوبی بود ، ممنون

    • اسی

      با 100میلیون که هیچ 200میلیون هم نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج