۱۰۱۸۸۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اذعان پنتاگون به موفقیت‌های اخیر ارتش عراق

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعتراف کرد: نیروهای عراقی اکنون می‌توانند به تنهایی با باقی مانده گروهک تروریستی داعش بجنگند و نیازی به کمک زیاد [کشورهای دیگر] ندارند.

ایرنا: وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعتراف کرد: نیروهای عراقی اکنون می‌توانند به تنهایی با باقی مانده گروهک تروریستی داعش بجنگند و نیازی به کمک زیاد [کشورهای دیگر] ندارند.

به گزارش پایگاه خبری "العین"، وزارت دفاع ایالات متحده در این بیانیه اعتراف کرد که ارتش آمریکا هیچ آموزش و مشاوره‌ای به نیروهای عراقی برای حمله علیه گروهک داعش [در عملیات اخیر] و کسب پیروزی‌های ملموس نداشته است.

اذعان پنتاگون به موفقیت‌های اخیر ارتش عراق

در این بیانیه آمده است: گروهک تروریستی داعش، دیگر مناطق وسعی از خاک عراق را در دست ندارد و نیروهای عراقی پیروزی‌های زیادی علیه این گروهک را کسب کرده‌اند.

پنتاگون اعلام کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق بسیار از گروهک داعش قوی‌تر هستند و ایالات متحده همچنان به حمایت از دولت عراق برای نابودی کامل این گروهک ادامه خواهد داد.

اظهارات پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها بسیاری از سیاستمداران عراقی به صورت پیوسته اعلام کرده بودند که در زمان حمله داعش به عراق، واشنگتن به بهانه این که این حملات توسط یک دولت خارجی صورت نگرفته و یک رویداد داخلی است، از هرگونه کمک به دولت بغداد سرباز زده بود.

پنتاگون همچنین اعلام کرد خطر گروهک تروریستی داعش در سوریه نیز به صورت گسترده‌ای کم شده است و عناصر باقی مانده آنها نیز تنها در مناطق روستایی به سر می‌برند و از این مناطق برای مخفی شدن در میان غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که حضور نظامی داعش به طور کامل پایان نیافته است و واشنگتن برای مبارزه با اندیشه افراطی فعالیت خواهد کرد.

هسته‌های خفته داعش هرچند یک بار دست به عملیات کور در بسیاری از شهرها و استان‌های عراقی می‌زنند.

آخرین حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به نیروهای امنیتی، در منطقه "الطارمیه" در شمال بغداد روی داد که طی آن سه تن از جمله یک افسر بلندپایه عراقی کشته شدند.

بیانیه پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها بسیاری از سیاستمداران عراقی به صورت پیوسته اعلام کرده بودند که حملات اخیر داعش در مناطق مختلف عراق پیام آمریکا بود و واشنگتن بدنبال آن است که به خاطر تصمیم دولت بغداد برای اخراج نظامیان‌اش از عراق انتقام بگیرد.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داده بود.، اقدامی که خشم واشنگتن را برانگیخت و مقام‌های آمریکایی خواستار تجدید نظر در این تصمیم دولت بغداد شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج