۱۰۱۸۸۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پایان قصه قهرمانی و ادامه جنگ سهمیه!

شاید هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال پایان قصه قهرمانی باشد و قرمزها احتمالا برای دومین سال متوالی در جنوب کشور جشن قهرمانی می‌گیرند، اما این لیگ در هفته‌های پیش‌رو هنوز جذابیت‌های خودش را دارد.

فرهیختگان: شاید هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال پایان قصه قهرمانی باشد و قرمزها احتمالا برای دومین سال متوالی در جنوب کشور جشن قهرمانی می‌گیرند، اما این لیگ در هفته‌های پیش‌رو هنوز جذابیت‌های خودش را دارد. از جنگ ۵ تیم برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی تا استرس ۵، ۶ تیم پایین جدول که همه‌شان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کنند.

ماشین‌سازی-گل‌گهر / اولین 6 امتیازی پایین جدول

دو تیم ماشین‌سازی و گل‌گهر سیرجان در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو تیم توانستند در هفته بیست‌وپنجم با پیروزی زمین بازی را ترک کنند. ماشین‌سازی در اصفهان و در یک بازی پر حرف و حدیث ذوب‌آهن را برد تا فعلا از منطقه خطر فرار کند و گل‌گهر هم در خانه، شاهین ته‌جدولی را با ۴ گل شکست داد تا به روزهای آینده امیدوار باشد.

ماشین‌سازان که می‌دانند درصورت شکست در این بازی باز هم به منطقه خطر باز می‌گردند، قصد دارند از امتیاز میزبانی استفاده کرده و با یک پیروزی دیگر جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشند. هرچند در این راه غیبت دو بازیکن تاثیرگذار این تیم می‌تواند مشکل‌ساز شود. عزیز معبودی و قائم اسلامی‌خواه به‌دلیل محرومیت غایب هستند. گل‌گهری‌ها اما که می‌دانند با یک پیروزی می‌توانند موقتا فانوس سقوط را به دست تیم دیگری بدهند با روحیه‌ای مضاعف بابت برد پرگل هفته قبل به تبریز رفته‌اند.

شهرخودرو-تراکتور/ خروج از شوک سرمربی؟

تیم شهرخودرو مشهد تا همین یکی دو هفته گذشته جزء مدعیان اصلی کسب سهمیه به‌شمار می‌رفت. آنها که یکبار در تعطیلات نیم‌فصل با رفتن یحیی شوک تغییر در کادرفنی را چشیده بودند یکبار دیگر و پیش از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر با استعفای عجیب‌وغریب سرآسیایی مواجه شدند تا بار دیگر تمرکز خود را به‌هم خورده ببینند. شهرخودرو در هفته بیست‌وپنجم و در کمال ناباوری در جم مغلوب پارس جنوبی شد تا حالا باتوجه به بازی‌های کمتر استقلال و فولاد شانس کمتری برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. اما تراکتوری‌ها که بعد از تعطیلات متحول شده و با پیروزی‌های ارزشمند به رتبه دوم جدول رسیده‌اند، شانس بالایی برای آسیایی شدن دارند. در این بازی رشید مظاهری از تراکتور، امین قاسمی‌نژاد و محمدعلی فرامرزی از شهرخودرو به‌دلیل محرومیت حضور ندارند.

سپاهان-‌‌ صنعت نفت/ وقتی ژنرال به پله دوم قانع است

سپاهان یکی از تیم‌هایی بود که با قهرمان اعلام کردن پرسپولیس بدون برگزاری بازی‌ها مخالفت داشت و دلیلش هم وجود ۹ بازی دیگر و فرصت جبران فاصله امتیازی دو تیم بود. اما با شروع لیگ اختلاف دو تیم در جدول نه‌تنها کمتر نشد، که حالا به‌جایی رسیده که این تیم اصفهانی شانسی برای قهرمانی حتی روی کاغذ هم ندارد. حالا اما قلعه‌نویی جایگاه دومی را هم از دست رفته می‌بیند و تلاش دارد در این بازی‌ها با کسب حداکثر امتیازات بار دیگر نایب‌قهرمانی لیگ برتر را به‌نام خود ثبت کند و برای این مهم در مرحله اول باید صنعت نفت آبادان را از پیش‌رو بردارد. تیم آبادانی هم برای اینکه کورسوی امید خود را برای کسب سهمیه داشته باشد نیم‌نگاهی به پیروزی در این بازی دارد که البته در اصفهان کار چندان راحتی به‌نظر نمی‌آید. البته حضور اسکوچیچ در ورزشگاه برای این بازی می‌تواند انگیزه‌های دو تیم را بیشتر کند. سپاهان در این بازی سعید الهویی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

پیکان-پارس‌جنوبی / دومین 6 امتیازی پایین جدولی

پیکان که هفته قبل در دربی خودروسازان به یک تساوی دست پیدا کرده بود، با پیروزی گل‌گهر بار دیگر سقوط را بیخ گوش خود احساس می‌کند و برای فرار از این بحران بهترین موقعیت را در بازی برابر پارس جنوبی در اختیار دارد. پیکانی‌ها می‌توانند با پیروزی در این بازی ۶ امتیازی جای خودشان را با پارس عوض کرده و در رتبه‌ای بالاتر از آنها قرار بگیرند و امیدوار باشند که در هفته‌های پایانی با کسب امتیازات لازم لیگ برتری بمانند و البته پارس که با پیروزی هفته قبل مقابل شهرخودرو تا حدودی به وضعیت خود سروسامان داده، نمی‌خواهد یک بار دیگر در گرداب سقوط قرار بگیرد.

این بازی را می‌توان جدال پورموسوی با ویسی دانست که روزگاری در کنار یکدیگر استقلال‌خوزستان را قهرمان لیگ برتر کردند. نادرمحمدی و جلال‌الدین علی‌محمدی غایبان پیکان در این بازی هستند.

فولاد-ذوب‌آهن/ انگیزه‌های متفاوت در اهواز

فولاد که مدتی است با بازیکنان کرونایی دست‌وپنجه نرم می‌کند نتوانست ترمز پرسپولیس را بکشد و در آزادی مقهور یک شوت از راه دور شد تا برای کسب سهمیه چشم به هفته‌های پیش‌رو داشته باشد. تیم نکونام در هفته بیست‌وپنجم با وجود حضور پاتوسی در تهران، از او در لیست ۱۸ نفره هم استفاده نکرد و دلیلش ناآمادگی این بازیکن عنوان شد، اما شاید این هافبک آفریقایی در این بازی در لیست نکو حضور داشته باشد. ذوبی‌ها هم در یک بازی پرحرف و حدیث، دیدار مقابل ماشین‌سازی را واگذار کردند و حالا برای اینکه شرایط وخیم‌تر از این نشود از اهواز دنبال امتیاز هستند و این کار تیم میزبان را سخت می‌کند.
قاسم حدادی‌فر به‌دلیل اخراج در بازی قبل از حضور در این دیدار محروم است.

شاهین شهرداری- سایپا/ یک امتیاز به درد سلطان مساوی نمی‌خورد

تیم سایپا از زمانی که لیگ دوباره شروع شده به غیر از یک باخت در هفته بیست‌ویکم، در تمام بازی‌های بعدی به نتیجه تساوی رضایت داده که البته 3 بازی آنها برابر تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و شهرخودرو بوده است. البته به‌نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدول یک امتیاز چندان به‌کار سایپا نمی‌آید و آنها باید مقابل شاهین در گرمای بوشهر 3 امتیاز را کسب کنند تا فعلا خطر سقوط تهدیدشان نکند.

شاهین قعرنشین هم با مهدی پاشازاده انگیزه‌های متفاوتی را تجربه می‌کند و می‌خواهد شگفتی‌سازی خود را برای بقا در لیگ شروع کند و شاید دیدار برابر سایپا، فرصت مناسبی باشد که آنها راه پیشرفت در جدول را آغاز کنند. سایپا در این بازی خالد شفیعی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

استقلال-نساجی/ کاپیتان‌ها به‌جان هم می‌افتند!

شاید جذاب‌ترین بازی هفته بیست‌وششم از نگاه نیمکت‌های دو تیم همین بازی استقلال و نساجی باشد که از کادری کاملا آبی بهره می‌برند و جالب‌تر اینکه هر دو سرمربی روزگاری بازوبند کاپیتان استقلال را بر بازو می‌بستند. این شاید جذاب‌ترین اتفاق این بازی باشد که مجیدی و دستیاران استقلالی‌اش باید مقابل محمود فکری و دستیاران استقلالی‌اش قرار بگیرند.

غیبت ۲ استقلالی

استقلالی‌ها در این بازی آرش رضاوند را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند که البته با بازگشت ریگی و فرشید باقری به تمرینات بعید به‌نظر می‌رسد که مجیدی مشکلی در این زمینه داشته باشد. البته با اخراج دانشگر در تمرین دو روز قبل استقلال توسط مجیدی، این بازیکن هم مقابل نساجی غایب است و سرمربی آبی‌ها باید از نفرات جایگزین در ترکیب استفاده کند.

همچنان دفاع خطی

فرهاد مجیدی در بازی قبل مقابل صنعت نفت با دفاع خطی به میدان رفت و موفق شد با دو گل پیروز شود. با توجه به داشته‌های استقلال به احتمال زیاد مجیدی در این بازی هم از سیستم 4 دفاع بهره می‌برد. به احتمال زیاد طاهرخانی در این بازی در پست دفاع وسط جایگزین دانشگر می‌شود.

خوشبختی مجیدی در خط حمله

استقلال بعد از چند هفته با بازگشت بازیکنان ناآماده و مصدومش در خط‌حمله، می‌تواند با تمام قوا مقابل نساجی به میدان برود. این برای مجیدی باعث خوشحالی است. ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قایدی در این دیدار می‌توانند بنابر صلاحدید مجیدی در زمین حضور پیدا کنند و شاید این خبر بدی برای محمود فکری باشد.

نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس/ انتقام با طعم قهرمانی

پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل باید به‌مصاف نفت مسجدسلیمان برود تا بتواند با کسب 3 امتیاز این دیدار علاوه‌بر مسجل کردن قهرمانی، انتقام آخرین شکست خود در لیگ برتر را در زمان سرمربیگری کالدرون در پرسپولیس بگیرد.

اما یحیی برای این دیدار با چالش‌های جدی مواجه است که شاید مهم‌ترین آنها جناح چپ تیمش باشد که با کمبود بازیکن به بزرگ‌ترین فکر مشغولی سرمربی سرخ‌ها تبدیل شده است.

یحیی دنبال اولین پیروزی مقابل تارتار

گل‌محمدی در لیگ نوزدهم دو مرتبه با شهرخودرو برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفته که حاصل آن یک تساوی در لیگ برتر و یک شکست در جام حذفی بوده است.
سرمربی سرخ‌ها حالا به‌دنبال این است که علاوه‌بر گرفتن انتقام شکست پرسپولیس در دور رفت، طلسم نبردن تارتار را هم بشکند.

محرومیت شجاع کام سرخ‌ها را تلخ کرد

شجاع خلیل‌زاده با حکم کمیته استیناف، حکم یک جلسه محرومیتش مورد تایید قرار گرفت و در دیدار مهم فردا نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند. او در دو بازی گذشته توانسته بود در دفاع چپ عملکرد بی‌نقصی ارائه کند تا جای خالی نادری، انصاری و ربیع‌خواه حس نشود. حالا با محرومیت شجاع احتمال حضور نعمتی در جناح چپ وجود دارد. البته امیری و عالیشاه هم می‌توانند در این پست به یحیی کمک کنند.

عبدی از ابتدا در ترکیب؟

باتوجه به اینکه احتمال بازی کردن وحید امیری در جناح چپ خط دفاعی وجود دارد، در این صورت یحیی می‌تواند یک بازیکن هجومی به ترکیب تیمش اضافه کند.

در این بین یحیی دو انتخاب دارد. اول اینکه عالیشاه را به زمین بازی بفرستد و در جایی که امیری بازی می‌کند از او هم استفاده کند و راه دوم اینکه از عبدی جوان و باانگیزه که این روزها در آمادگی کامل به‌سر می‌برد استفاده کرده و با دو مهاجم نوک، تیمش را در مسجدسلیمان به زمین بفرستد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج