۱۰۱۸۹۲۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روز‌های سخت قلعه‌نویی؛ ژنرال در تنگنا

امير قلعه‌نويي با ۵ قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران به همراه استقلال و سپاهان، پرافتخارترين مربي ايراني است.

روزنامه اعتماد: امير قلعه‌نويي با ۵ قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران به همراه استقلال و سپاهان، پرافتخارترين مربي ايراني است.

هرچند قلعه‌نويي در سال‌هاي اخير، همانند ابتداي دهه ۹۰ نتوانسته قهرماني‌هاي متعدد كسب كند، اما تيم‌هاي او هميشه در بين مدعيان ليگ برتر جاي داشته و دارند.

شايد همين موضوع هم باعث شد تا مديران سپاهان، براي بازگشت به سطح اول فوتبال ايران، به دنبال امير قلعه‌نويي رفتند و نيمكت خودشان را به او سپردند.

ژنرال تيم چهاردهم جدول را نايب‌قهرمان كرد

قلعه‌نويي كه در ليگ هفدهم، به همراه ذوب‌آهن نايب‌قهرمان شده بود، با قراردادي چشمگير راهي ديگر تيم اصفهان يعني سپاهان شد تا هدايت زردهاي ايران را كه در رده چهاردهم جاي داشتند و براي بقا در ليگ مي‌جنگيدند بر عهده بگيرد. بازگشت قلعه‌نويي به سپاهان مساوي بود با حضور بازيكنان نامداري چون كي‌روش استنلي، سيدمحمد حسيني و مهدي كياني در اين تيم.

قلعه‌نويي تلاش كرد با آوردن ستاره‌هاي فوتبال ايران از ذوب‌آهن، تراكتور و پرسپوليس، سپاهان را كهكشاني كند، اتفاقي كه در تمام تيم‌هايي كه قلعه‌نويي هدايت آنها را بر عهده مي‌گيرد رخ مي‌دهد.

ليگ هجدهم براي سپاهان كاملا متفاوت آغاز شد و آنها از همان ابتدا رقابتي سخت با پرسپوليس براي قهرماني در ليگ برتر داشتند.

هر چند شاگردان قلعه‌نويي در انتهاي فصل، تنها به خاطر يك امتياز قهرماني را به سرخ‌هاي تهران واگذار كردند اما روند مثبت زردها در اين فصل نشان از آينده‌اي روشن داشت.

جدال دوباره با پرسپوليس

سپاهان تقويت‌ شده ليگ نوزدهم را هم توفاني آغاز كرد و پيروزي برابر پرسپوليس در همان ابتداي فصل نشان از قدرت بالاي تيم قلعه‌نويي داشت. سپاهان، قهرماني نيم‌فصل را به پرسپوليس كالدرون واگذار كرد، اما اختلاف اندك اين دو تيم باعث مي‌شد تا زردهاي اصفهان همچنان اميدوار به قهرماني در ليگ نوزدهم بمانند.

ويروس كرونا و حواشي عجيب الكلاسيكوي ايراني

در روزهايي كه ويروس كرونا در كشور جولان مي‌داد، شاگردان قلعه‌نويي ميزبان پرسپوليس، در ليگ برتر بودند؛ ديداري كه شايد آغاز افول سپاهان قلعه‌نويي بود. اين ديدار حواشي زيادي داشت و امير قلعه‌نويي يكي از افرادي بود كه به حاشيه‌هاي آن دامن زد. با دستور سازمان ليگ و ستاد مبارزه با ويروس كرونا قرار شد كه اين ديدار بدون تماشاگر برگزار شود، تصميمي كه چندان براي سپاهاني‌ها خوشايند نبود.

آنها ميزبان بودند و دوست داشتند تا از اين فرصت خودشان بهترين بهره را ببرند. آنها تلاش كردند تاريخ اين بازي را تغيير دهند، اما اين اتفاق رخ نداد. روز بازي پرسپوليسي‌ها راهي ورزشگاه شدند، اما خبري از بازيكنان سپاهان نبود. داور بعد از يك وقفه نيم‌ساعته، سوت پايان بازي را زد و پرسپوليس را برنده اين ديدار اعلام كرد.

۳ امتياز حساس به حساب پرسپوليس واريز شد و سپاهان هم هر چه تلاش كرد نتوانست كميته انضباطي را به برگزاري مجدد اين ديدار قانع كند. بعد از اين اتفاق عجيب و غريب ليگ برتر به مدت ۳ماه تعطيل شد. سه ماه تعطيلي، سپاهان را از يك تيم مدعي به تيمي معمولي تبديل كرد. آنها بعد از آغاز مجدد ليگ نوزدهم، ۲ تساوي و يك باخت به دست آوردند و نه تنها از كورس قهرماني عقب افتادند بلكه حالا در شرايطي هستند كه احتمال دارد سهميه ليگ قهرمانان آسيا را هم از دست بدهند.

قلعه‌نويي تحت فشار

امير قلعه‌نويي زماني كه در استقلال بود تحت فشار هواداران اين تيم قرار گرفت، اما هرگز اين اتفاق را در اصفهان تجربه نكرده بود. او سال‌هاي زيادي در اصفهان مربيگري كرده بود، اما ۹ هفته پاياني ليگ نوزدهم، هيچ شباهتي به گذشته نداشت. هواداران سپاهان در كانال‌هاي تلگرامي و صفحه‌هاي هواداري در اينستاگرام، حسابي به امير قلعه‌نويي مي‌تازند و او را مسبب نتايج ضعيف سپاهان مي‌دانند.

بعد از باخت سپاهان به تراكتور، هواداران اين تيم، تعويض‌هاي قلعه‌نويي در اين بازي را زير سوال مي‌برند. آنها مدعي شدند كه قلعه‌نويي با برخي بازيكنان سپاهان به مشكل خورده است و به همين خاطر از آنها در تركيب تيم استفاده نمي‌كند.

مبلغ قرارداد امير قلعه‌نويي، يكي ديگر از موضوعاتي است كه هواداران اين باشگاه مطرح مي‌كنند. آنها در كانال‌هاي تلگرامي با اشاره به قرارداد ۸.۵ ميلياردي قلعه‌نويي مي‌نويسند: «نهمين بازي بدون برد در خارج خانه! آقاي قلعه‌نويي! قرارداد ۸.۵ ميلياردي با آپشن بستي كه تيمت اين‌جوري بازي كند؟»

حمايت مديران سپاهان از قلعه‌نويي

ناراحتي هواداران از نتايج ضعيف سپاهان و خبر جدايي احتمالي قلعه‌نويي از اين تيم و بازگشت او به استقلال، با واكنش تند و قاطع مديران سپاهان همراه بود.

آنها ضمن حمايت از قلعه‌نويي انتقادها از امير قلعه‌نويي را عجولانه عنوان كردند و در بيانيه‌اي نوشتند: «از آنجايي كه همواره دل در گرو مكتب سپاهان داشته و تمام تلاش خود را معطوف به موفقيت سپاهان كرده‌ايم و انتقادات را به جان خريده‌ايم ولي سپاهان نامي است كه بايد براي آن بيش از توان گذشت و فداكاري كرد. لذا باشگاه سپاهان حمايت همه‌جانبه خود را از كادر فني و مجموعه تيم سپاهان اعلام مي‌دارد و از همه علاقه‌مندان و دلسوزان سپاهان انتظار دارد به دور از هيجانات و احساسات به صورت يكپارچه و همراه به حمايت هميشگي خود از طلايي‌پوشان همچون ادوار گذشته ادامه دهند تا با تمركز، هم‌افزايي و حضور قدرتمند در مسابقات پيش‌رو كه هر كدام به نوبه خود در سرنوشت تيم، حساس و تعيين‌كننده خواهد بود، حداكثر امتيازات لازم را كسب
كنيم.»

سيدعلي پزشك، سخنگوي باشگاه سپاهان هم ضمن دعوت هواداران اين تيم به آرامش درباره در مورد شايعه درگيري سرمربي سپاهان با هواداران گفت: «اصلا چنين چيزي صحت ندارد. چنين اتفاقي نيفتاده و من آن را تكذيب مي‌كنم. از كجا معلوم اين افراد ليدر سپاهان باشند؟ از كجا معلوم كه اين نوع صفحات و سايت‌ها واقعي باشند؟ هر كسي مي‌تواند به اسم ليدر هر تيمي در فضاي مجازي مطلبي بنويسد. آيا مطمئن هستيد كه اين افراد سپاهاني واقعي هستند؟»

۵ ديدار حساس براي قلعه‌نويي

هر چند با حمايت مديران سپاهان از قلعه‌نويي، فعلا آب‌ها از آسياب افتاده و بين قلعه‌نويي و هواداران سپاهان آتش‌بس اعلام شده، اما بازي حساس اين تيم برابر صنعت نفت همچنين استقلال مي‌تواند آبستن حوادثي جديد در اين تيم باشد.

آنچه معلوم است، قلعه‌نويي بايد در 5 ديدار باقيمانده ليگ نوزدهم، امتيازهاي لازم را جمع كند و خيال هواداران را از كسب سهميه آسيايي راحت كند.

اين اتفاق اگر رخ ندهد، مي‌تواند شرايط را براي پرافتخارترين مربي ايراني ليگ برتر سخت كند. هر چند همكاري سپاهان و قلعه‌نويي روزهاي آخر خودش را سپري مي‌كند و به احتمال زياد سال آينده قلعه‌نويي را در تهران و يا كرمان خواهيم ديد اما قلعه‌نويي براي اثبات دوباره خودش بايد در اين هفته‌هاي پاياني بهترين نتايج را كسب كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چوب خدا صدا نداره گر بزند دوا ندارد بله داداش اون موقع که اتهام میزدی و فصر در میرفتی فکر این روزها رو نمیکردی همیشه یادت باشه شاهنامه آخرش خوشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج