۱۰۱۹۱۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تعطیلی کرونایی و آینده‌ای مبهم برای کشتی

محدودیت ها و تعطیلی کرونایی که گریبانگیر اوضاع و احوال ورزش ایران و جهان شده، اهالی کشتی را نسبت به آینده این رشته المپیکی نگران کرده است.

خبرگزاری مهر: محدودیت ها و تعطیلی کرونایی که گریبانگیر اوضاع و احوال ورزش ایران و جهان شده، اهالی کشتی را نسبت به آینده این رشته المپیکی نگران کرده است.

ماههاست از تعطیلی تمامی رویدادهای کشتی در سراسر جهان می‌گذرد و این رشته المپیکی همچنان در سایه بلاتکلیفی بسر می‌برد. این در حالیست که شیوع ویروس کرونا ابعاد تازه ای پیدا کرده و انگار فعلا قصد فروکش ندارد. کشتی برای ما ایرانیان فراتر از یک رشته ورزشی است و با تاریخ و فرهنگ ما عجین شده و هیچگاه نمی‌توان تعطیلی و رکورد این ورزش اساطیری و پرافتخار را نادیده گرفت.

در این بین اهالی کشتی دغدغه دیگری به جز آغاز فعالیت های این رشته را دارند. پیشکسوتان و موسپیدان کشتی مدتی است نگران ریزش پشتوانه ها و عدم حضور نیروهای جوان و نوجوانی هستند که به دلیل محدودیت های کرونایی خبری از حضورشان در میدان نیست. طبیعتا با ادامه این اوضاع و احوال باید در آینده ای نه چندان دور، منتظر رکود و فقدان چشمگیر صحنه کشتی از حضور قهرمانان ملی باشیم، چراکه تداوم تعطیلی های کرونایی می تواند خلاء بزرگی در روند پشتوانه سازی و قهرمان پروری این رشته ایجاد کند.

در همین راستا ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک و چهار مدال طلای قهرمانی کشتی آزاد جهان با ابراز نگرانی از این موضوع به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه با تداوم روزهای بلاتکلیفی و تعطیلی کشتی به دلیل شیوع کرونا باید نگران مسایل مختلفی در آینده باشیم. ما تا پیش از این دغدغه آغاز دوباره رویدادهای کشتی در ایران و جهان را داشتیم ولی حالا نگرانی خالی ماندن میدان از حضور جوانان و آینده سازان هم به آن اضافه شده است.

وی تصریح کرد: بی تردید ادامه این روزها که همه چیز زیر سایه سنگین کرونا رو به تعطیلی گذاشته ، می تواند در آینده ضربات سنگینی به کشتی ایران وارد آورد. زمانی که ما نتوانیم به دلیل تعطیلی مسابقات، در هیچ میدانی حضور یابیم و چراغ سالن های معدود و کم تعداد کشتی خاموش است، رفته رفته کسی باقی نخواهد ماند تا بتواند در آینده برای کشتی ایران در میادین جهانی و المپیک افتخارآفرینی کند.

جوادی ادامه داد: قهرمانان ملی، ثمره سالها حضور در رده های نوجوانان و جوانان هستند که بی وقفه در کوران تمرینات و مسابقات بودند و حالا به سطحی رسیده اند که باید پرچمدار ایران در میادین بزرگ باشند. حال اگر تعطیلی کرونایی همچنان ادامه یابد ، خبری از این جوانان پرشور و آینده ساز در میادین داخلی و خارجی نیست و وقفه ای ناگوار در روند قهرمانی کشتی‌گیران بوجود خواهد آمد.

عضو پیشین شورای فنی کشتی آزاد افزود: هیچگاه نمی‌توان تمرینات انفرادی کنونی کشتی‌گیران را امیدوارکننده دانست، چراکه این وضعیت در دراز مدت به تحلیل و افت توان بدنی و روحی کشتی گیران خواهد انجامید. کشتی گیر با حضور در اردوهای تدارکاتی و میدان مسابقه ساخته می شود و طبیعتا دوری از این شرایط به صلاح کشتی و کشتی‌گیران نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته فعلا چاره ای جز صبر و انتظار نداریم، چراکه تصمیم گیرنده اصلی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است. ما باید به قوانین و پروتکل‌های بهداشتی متولیان کشور احترام بگذاریم، چراکه نباید با عجله در استارت برنامه ها و بی توجهی به قوانین کنونی، جان خودمان و به خصوص قهرمانان ورزشی را به خطر اندازیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج