جاباما
۱۰۱۹۳۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اگر کرونا نبود؛ امروز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ بود

اگر شیوع کرونا اتفاق نیافتاده بود، امروز مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ در استادیوم المپیک توکیو برگزار می‌شد. دیشب در مراسمی آنلاین ساعت شمارش معکوس برای یک سال دیگر تنظیم شد.

انتخاب: اگر شیوع کرونا اتفاق نیافتاده بود، امروز مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ در استادیوم المپیک توکیو برگزار می‌شد. دیشب در مراسمی آنلاین ساعت شمارش معکوس برای یک سال دیگر تنظیم شد.

به نقل از بی بی سی، اما اکنون به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا قرار است المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت ۲۰۲۱ برگزار شود و به رغم برگزاری در سال ۲۰۲۱ نام مسابقات، توکیو ۲۰۲۰ باقی بماند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در توکیو می‌گوید که هر روز تعداد بیشتری از مردم درباره اینکه اصلا المپیک در ژاپن برگزار شود، تردید دارند.

پیشتر یوشیرو موری، رئیس مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفته بود که اگر این مسابقات در سال آینده میلادی برگزار نشود، لغو خواهد شد و تعویق دیگری در نظر گرفته نشده است.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که فقط کمتر از یک چهارم ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک در زمانی که هنوز واکسن ضد کرونا پیدا نشده، موافق هستند.

نظرسنجی از مردم توکیو: اکثریت مخالف برگزاری با وجود کرونا هستند

در یک نظرسنجی که به وسیله خبرگزاری رسمی ژاپن، کیودو انجام شده، فقط ۲۳ درصد مردم در ژاپن از برگزاری بازیهای المپیک در سال آینده در صورت وجود شیوع کرونا حمایت می‌کنند.

آمار جدید سازمان بهداشت جهانی تردیدها درباره اینکه اصلا این مسابقات سال آینده هم برگزار خواهد شد یا نه را بیشتر کرده است.

در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و این آمار تقریبا هر ۴ یا ۵ روز یک بار، افزایش حدود یک میلیون نفری دارد.

پروفسور کنتارو ایواکا، از بیمارستان دانشگاهی کوبه در غرب ژاپن به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که تنها امید برای برگزاری المپیک در ژاپن کشف زودتر واکسن علیه کروناست.

فقط چند بار اتفاق افتاده که برگزاری مسابقات تاریخی المپیک به طور کامل لغو شود که به دلیل جنگ‌های جهانی اول و دوم بوده است. یکی از این موارد در سال ۱۹۴۰ به دلیل جنگ جهانی دوم و آن بار هم باز در توکیو بوده است.

دیشب، پنجشنبه ۲۳ ژوئیه، در داخل استادیوم المپیک توکیو مراسمی برای تغییر ساعت شمارش معکوس شروع المپیک برگزار شد.

در این مراسم که در سالن تقریبا خالی المپیک توکیو برگزار شد، ایکی ریکاکو، قهرمان شنای ژاپن که به بیماری سرطان خون (لوکیمیا) مبتلاست، فانوسی را که در آن شعله مشعل المپیک روشن بود، حمل می‌کرد.

او در فضای تاریک استادیوم المپیک در سخنانی خطاب به "همه ورزشکاران و همه کسانی که از ورزشکاران الهام می گیرند" گفت: "ایمان دارم که تا یک سال دیگر شعله امید" اینجا را روشن خواهد کرد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج