۱۰۱۹۸۳۰
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

ترامپ، همان ترامپ است!

دونالد ترامپ رييس‌جمهور ايالات متحده اكنون ماسك مي‌زند. مردم را به رعايت فاصله‌هاي اجتماعي توصيه مي‌كند و به دليل شيوع كرونا كنگره ملي حزب جمهوري‌خواه را كه بنا بود در فلوريدا برگزار شود لغو و اعلام كرد كه اين نشست را به شكل محدود در ايالت كاروليناي شمالي برگزار خواهد كرد. اگر به لحن ترامپ نگاه كنيم تا حدودي با گذشته متفاوت شده است.

روزنامه اعتماد: دونالد ترامپ رييس‌جمهور ايالات متحده اكنون ماسك مي‌زند. مردم را به رعايت فاصله‌هاي اجتماعي توصيه مي‌كند و به دليل شيوع كرونا كنگره ملي حزب جمهوري‌خواه را كه بنا بود در فلوريدا برگزار شود لغو و اعلام كرد كه اين نشست را به شكل محدود در ايالت كاروليناي شمالي برگزار خواهد كرد. اگر به لحن ترامپ نگاه كنيم تا حدودي با گذشته متفاوت شده است.

كمتر تمايل دارد خود را در صدر اخبار قرار دهد. ديگر توصيه‌هاي عجيب براي حفظ سلامتي افراد نمي‌كند و به‌طور كلي تمام تلاش خود را طي چند وقت اخير به كار بسته تا چهره‌اي معقول و منطقي‌تر از خود به نمايش بگذارد. اما حالا سوال اساسي اينجاست كه دونالد ترامپ تغييري كرده است؟ براي پاسخ به اين سوال بايد به عقب‌تر بازگرديم. با شيوع كرونا در امريكا شخص ترامپ و بدنه سياستگذاران بهداشت و درمان امريكا دو رويكرد متفاوت را براي مقابله با كرونا در پيش گرفتند. ترامپ ابتدا همه‌ چيز را انكار مي‌كرد و معتقد بود جاي هيچ گونه نگراني نيست.

اما رفته‌رفته با حادتر شدن اوضاع دونالد ترامپ سعي كرد تا نشان دهد اوضاع تحت كنترل است. حتي براي انجام قرنطينه و محدوديت رفت و آمد در ايالت‌هاي امريكا مقاومت مي‌كرد. او حتي به‌طور مرتب در نشست‌هاي خبري در بهترين ساعات رسانه‌اي روز حاضر مي‌شد و صحبت‌هايي چالش‌برانگيز را مطرح مي‌كرد. در اين نشست‌هاي پي در پي ترامپ از درگيري و چالش با خبرنگاران گرفته تا توصيه به تزريق مواد ضد عفوني‌كننده را انجام داد.

شايد در ابتدا بسياري مطرح مي‌كردند حضور همه‌روزه و پررنگ رسانه‌اي ترامپ تنها چند ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري مي‌تواند به نفع او تمام شود، چراكه رقيب دموكرات او يعني جو بايدن معاون اول سابق رييس‌جمهور امريكا عملا براي مدتي از رسانه‌ها محو شده بود، چراكه نه مي‌توانست كمپيني داشته باشد و نه پيروزي خود در انتخابات درون حزبي را جشن بگيرد. در همين دوران بود كه دونالد ترامپ به هر نحو ممكن در صدر اخبار قرار گرفت.

اما اين در صدر قرار گرفتن مانند سال ۲۰۱۶ به نفع او تمام نشد، بلكه نشست‌هاي خبري پي‌درپي و به چالش كشيده شدن توسط خبرنگاران و رد شدن مباحث مطرح شده از سوي وي توسط كارشناسان و مقام‌هاي بهداشتي كشور به ‌شدت وجهه دونالد ترامپ را خدشه‌دار كرد. حتي حملاتش به جو بايدن هم مانند سال ۲۰۱۶ عليه هيلاري كلينتون كارساز نبود. او هرچند بارها سعي كرد لقب «جو خوابالو» را در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح كند ولي با استقبال چنداني حتي از سوي طرفدارانش مواجه نشد.

به مجموعه اين اتفاقات مي‌توان كشته شدن جورج فلويد توسط پليس مينياپوليس و واكنش ترامپ به اعتراضات پس از آن را نيز اضافه كرد.

در طرف مقابل جو بايدن و كمپين انتخاباتي او با حوصله عمل كردند. براي قرار گرفتن در صدر اخبار دست و پا نزدند تا با ترامپ رقابت كنند بلكه كنار ايستادند و به شكل مستقيم خود را مقابل دونالد ترامپ قرار ندادند. جو بايدن از همان ابتدا سعي كرد تفاوت خود با دونالد ترامپ را به نمايش بگذارد. او برعكس ترامپ در انظار عمومي با ماسك ظاهر مي‌شد، مردم را به رعايت فاصله اجتماعي تشويق و حتي بر خلاف ترامپ بر رعايت توصيه‌هاي پزشكي و كارشناسان تاكيد مي‌كرد. شايد بتوان اوج‌گيري انتقادات بايدن از ترامپ را بعد از حوادث مينياپوليس دانست.

او انتقادات تندي عليه دولت و برخورد با معترضان مطرح و سعي كرد مستقيم با معترضان صحبت كند. براي مراسم يادبود جورج فلويد پيغام تصويري ارسال كرد. اين كارها و اقداماتي بود كه دونالد ترامپ از همه آنها دور مانده بود. او سعي مي‌كرد تا كرونا را ناديده بگيرد و حتي مردم را مقابل فرمانداراني قرار دهد كه قصد بازگشايي كسب و كارها در مناطق خود را نداشتند.

بايدن با حركاتي پيوسته و آرام دونالد ترامپ را تحت تاثير قرار داد. حتي ويديويي كه از گفت‌وگوي ميان باراك اوباما رييس‌جمهور سابق امريكا با جو بايدن منتشر شده بيش از اينكه صحبت‌هاي دو طرف مهم باشد رفتارهايي كه دو طرف از خود نشان دادند بسيار جالب توجه بود. هر دو ماسك زدند و براي گفت‌وگوي دوجانبه فاصله مطمئن را از هم رعايت كردند. حالا اگر بخواهيم به دلايل تغيير رويكرد ترامپ بازگرديم، علت اصلي آن وخيم شدن اوضاع در امريكا نيست، بلكه اين جايگاه ترامپ است كه به خطر افتاده و او را به تغيير رفتار سوق داده و مجبور شده كه او هم به مردم توصيه كند ماسك بزنند و در مجامع با ماسك ظاهر شوند. او در نظرسنجي‌ها به‌طور ميانگين حدود ۸ تا ۱۰ درصد از جو بايدن عقب افتاده است. تاكتيك‌هاي سابق انتخاباتي او ديگر جوابگوي شرايط روز نيست.

واقعيت آن است كه به نظر مي‌رسد مردم امريكا رييس‌جمهور منطقي‌تر مي‌خواهند. در امريكا تاكنون بيش از صد و چهل هزار نفر جان خود را بر اثر كرونا از دست داده‌اند. از طرفي اعتراضاتي كه ابتدا عليه رفتار خشونت‌بار پليس آغاز و عملكرد ترامپ باعث شد تا تبديل به اعترضاتي عليه او شود. ترامپ همان ترامپ است اما او از انتخابات نوامبر پيروزي مي‌خواهد. او اگر بداند كه مي‌تواند با بايدن شدن پيروز انتخابات شود اين كار را خواهد كرد.

او اكنون حاضر است تن به هر كاري بدهد تا نوامبر پيروز انتخابات شود. اين رويكرد دونالد ترامپ تنها يك تغيير تاكتيك است. او حتي اگر تا روز انتخابات تبديل به يك جو بايدن ديگر شود اما فرداي پيروزي تبديل به همان ترامپ هميشگي خواهد بود. ترامپ نمي‌خواهد بازنده انتخابات باشد پس امروز اگر ترامپ مطمئن باشد هر اقدامي به پيروزي او كمك مي‌كند اين كار را انجام خواهد داد ولي فرداي انتخابات، ترامپ همان ترامپ سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شریف

      واکسن کرونا اسلحه او خواهد بود

    • بدون نام

      همشون سر و ته یه کرباسن

    • بدون نام

      عشقه عشق

    • بدون نام

      همیشه همین روش بوده خضرات قبل از پیروزی چنان وعده های دلفریب می دهندو ریا وحقه و تزویر میکنندمردم را همراه خود می کنند وبعد از پیروزی دمار از روزگار مردم در می آورند

    • با عشق

      ترامپ همان ترامپ است ولی با موهای رنگ کرده زنانه.!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج