جاباما
۱۰۱۹۹۸۸
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

مشاجره لفظی از راه دور روی آنتن زنده

انتقاد مجری «فوتبال برتر» به نحوه پوشش و گزارش مسابقه ای که در نهایت به قهرمانی تیم پرسپولیس انجامید و در ادامه گله گزارشگر از او، در روزهای اخیر حاشیه ای دیگر را روی آنتن زنده رقم زده است.

ایسنا: اختلاف نظر بین اهالی یک رسانه تازگی ندارد و اتفاقا اقتضای کار رسانه تضارب آرا و رسیدن به اتفاق نظر از دل همین اختلاف‌هاست. اما اینکه این اختلاف‌ها نمود بیرونی پیدا کند و در رسانه‌ای که عنوان ملی را هم همراه دارد، به آنتن زنده کشیده شود، بیش از همه اتلاف زمان و هزینه‌ای است که بر اساس ماموریت صداوسیما، بهتر است برای مخاطب ایرانی صرف شود.

ماجرای حاشیه اخیر از این قرار است؛ نحوه گزارش و پوشش مسابقه پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در شبکه سه، پس از دریافت گل اول از سوی نفت و با بازگشت به استودیو، با انتقاد محمدحسین میثاقی ـ مجری فوتبال برتر ـ همراه می شود. میثاقی که همچنان در تلاش برای تثبیت موقعیت جدید خود در برنامه های ورزشی تلویزیون است، مقابل دوربین زنده و در خلال پخش دو نیمه با انتقاد کردن از همکارانش در سیمای خوزستان، اینگونه عنوان می کند که گزارش گل قهرمانی لیگ شاید باید پرهیجان تر باشد و اینکه در کیفیت تصاویر و گزارش بازی باید بهتر عمل می شد؛ خصوصا گزارش گلی که در قهرمانی پرسپولیس تاثیرگذار است.

او در بخشی از صحبتهایش هم با کنایه به تیم پرسپولیس نتیجه یک بر صفر را به عادتی معمول برای این تیم توصیف می کند.

البته این انتقاد میثاقی بی پاسخ هم نمی ماند؛ با در اختیار قرار دادن مجدد آنتن شبکه سه به سیمای خوزستان، گزارشگر مسابقه پرسپولیس ـ نفت با گله از این انتقاد، یادآور می شود که همکارانش در شرایط سخت آب و هوایی (گرمای ۵۰ درجه و رطوبت بالای ۸۰ درجه) این بازی را پخش می کنند.

او در بخش دیگری از این گزارش بار دیگر با ابراز ناراحتی از انتقاد مجری «فوتبال برتر»، اینگونه عنوان می کند که انتظار ندارند همکارانشان در شبکه سه چنین برخوردی را با آنها سر آنتن زنده داشته باشند و برای آنها ابراز تاسف میکند!

این بود ماجرای اخیر تسویه حساب روی آنتن زنده که البته تجربه نشان داده برای شبکه سه اتفاق تازه ای هم قلمداد نمی شود.

اگرچه برخی در این بین معتقدند، «کسانی که تلویزیون را به یکنواختی و یک شکل بودن نقد می‌کردند، از اتفاقات این چنینی باید استقبال کنند.»، اما همین افراد هم بر ضرورت هنرمندانه مطرح کردن این قبیل موضوعات تاکید دارند.

فرض کنید هوادار فوتبال در یک عصر گرم و دم کرده تابستانی که با کرونا هم دمخور شده است، پس از مدتها وقفه در برگزاری دیداری که در نهایت قرار است به قهرمانی احتمالی تیم مورد علاقه اش منجر شود، به ناگهان با درگیری لفظی و سنگ اندازی های مجری و گزارشگری مواجه می شود که اگرچه به لحاظ چارت سازمانی از دو معاونت مختلف هستند اما برای او (بیننده) که در جریان این تقسیم بندی های داخلی نیست و البته به این قبیل انتقادها هم به عنوان رویه ای معمول در صداوسیما عادت ندارد، این رفتار شوکه کننده و غیرقابل درک است و در حقیقت عاملی مزاحم برای دنبال کردن مسابقه تلقی می شود.

نمونه هایی از این تسویه حساب های شخصی روی آنتن زنده را پیشتر هم در شبکه سه شاهد بوده ایم.

آبان ماه ۹۷ بود که وقتی اخبار شبانگاهی این شبکه به دلیل پخش سریال، دیرتر از موعد مقرر روی آنتن رفت، در اتفاقی نادر گوینده‌ی خبر را بر آن داشت که روی آنتن زنده، واکنش نشان دهد و از این اتفاق انتقاد کند. اما هنوز سر و صدای این ماجرا در شبکه های اجتماعی فروکش نکرده بود که حاشیه‌ی دیگری در «حالا خورشید» (رضا رشیدپور) رقم خورد و او آیتم تمسخرآمیزی را در واکنش به انتقاد مجری خبر شبکه سه به پخش دیرهنگام اخبار اجرا کرد؛ طنزی که باعث رنجش اهالی خبر تلویزیون شد و البته عذرخواهی رشیدپور را هم در پی داشت. با این حال دست‌اندرکاران بخش خبری شبکه سه هم این حرکت را با خبری کنایه‌آمیز بی پاسخ نگذاشتند و معلوم نبود که اگر در همان زمان خبر توبیخ مدیر شبکه سه و مدیرکل پخش اخبار صداوسیما رسانه ای نمی شد، این تسویه حساب ها به کجا می انجامید؟!

حالا صداوسیما تصمیم گرفته از همان بدو پیش آمدن حاشیه اخیر در پخش بازی پرسپولیس و نفت، با توبیخ مسببانش به نوعی به غائله های احتمالی بعدی پایان دهد؛ تا شاید از این پس اختلاف نظرها و تسویه حساب های شخصی اهالی رسانه ملی با چندوجهی کار کردن و جا به جا کردن و شکستن قالب های مرسوم به اشتباه گرفته نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمایت های بی حد و حصر دولتیها از یک تیم توقعاتشان را بالا برده.
      این طفلکیها مقصر نیستند که لوس بار آمدند.

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        چشم حسودان و دشمنان آن تیم، از حسادت بترکد ایشالله!!
        خخخ

    • اس اس

      خوب میثاقی پرسپولیسی هست حق بدید بهش ناراحت بشه چرا تا حالا به گزارش بقیه تیم ها چیزی نگفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردوسی پور هم پرسپولیسی بود ولی خداییش بعد چند سال فهمیدیم و خیلی با شخصیت بود و نشون نمیداد این میثاقی خیلی تابلو و حال بهم زنه

      • sajad

        دارید در مورد کارمند سابق استقلال جوان حرف میزنیدآ

    • بدون نام

      حالم از پیروزی و میثاقی بهم میخوره . مجری قحطه 80میلیون جمعیت ادمی گیرنمیاد . غیر از این لنگی

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        به درک اسفل!! اصلاً خدا پرسپولیس و هوادارانش رو آفریده که حال شماها رو بهم بزنیم.
        این شعار رو آویزه گوشت کن کیسه چی!
        پرسپولیس ایرانیم
        حالا حالا قهرمانیم
        شنیدی؟!
        حالا تکرار کن!

      • عاشق ایران و ایرانی

        مشکل از درون خودته که پر از بغض و کینه و حسادت است . اگر درون هر کسی پر از انرژی مثبت باشه افکار و رفتار و گفتارش هم درست و کامله

      • بدون نام

        ما ۴۰ میایون هوادار پرسپولیسی هم حالمون از تیم متوهم کیسه تهران بهم میخوره. شیشتاییای هوچیگر

    • رامین

      تاسف برای صداسیما. ...

    • پناهنده

      این دوستمون گفته میثاقی پرسپولیسی است عزیزم سوادتو ببر بالا ببین ایشون قبلا کجا کار میکردن( هرزه نامه پیر کیسه )همینجوری یه چیزی میگی اونوقت انتظار داری تیمت شخصیت بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خخخ کارمند کیسه جوان بود

      • بدون نام

        دقیقا خخخ کارمند کیسه جوان بود

    • بدون نام

      مملکت فعلا دست لنگیاست، بتازونید لنگیا، بتازونید

    • تراکتور آذربایجان

      چطور میثاقی که همیشه انتن داره میتونه اتقاد کنه ولی شهرستانیا نمیتونن!شبکه ۳ ملی هست و نباید مختص چن تیم باشه باید برای همه تیم ها باشه.تهران هم شبکه داره برن هزارتا برنامه بزارن برا فوتبالشون .واقعا تبعیض بیداد میکنه.

    • تراکتور آذربایجان

      چرا فقط بازی تیمهای پایتخت تو شبکه ۳ پخش میشه مگه ملی نیست.ایا پدیده سپاهان صنعت نفت ملوان تراکتور و همه تیمهای شهرستانی طرفداره ندارن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج