۱۰۲۰۱۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تمجید پرتغالی‌ها از ستاره‌ای که در پساکرونا درخشید

برای ریوآوه قرارگرفتن در رده پنجم لیگ و صعود به لیگ اروپا در ابتدای فصل آرزویی بزرگ و تا حدی دست‌نیافتنی بود اما شاگردان کارلوس کارواخال با ستاره ایرانی خود رقبا را یکی پس از دیگری کنار زدند تا سرانجام در آخرین هفته فصل به این هدف بلندپروازانه خود برسند.

فرهیختگان: برای ریوآوه قرارگرفتن در رده پنجم لیگ و صعود به لیگ اروپا در ابتدای فصل آرزویی بزرگ و تا حدی دست‌نیافتنی بود اما شاگردان کارلوس کارواخال با ستاره ایرانی خود رقبا را یکی پس از دیگری کنار زدند تا سرانجام در آخرین هفته فصل به این هدف بلندپروازانه خود برسند. نقش مهدی طارمی در موفقیت‌های این فصل ریوآوه غیرقابل‌انکار است. رکوردشکنی‌های تیم فعلی باشگاه، آنها را در بین بهترین‌های تاریخ قرار داده است.

در لیگ پرتغال سابقه نداشته ریوآوه در پایان فصل ۵۵ امتیازی شود و این مهم برای نخستین‌بار با هدایت کارواخال و گلزنی‌های پیاپی مهدی طارمی در خط حمله تیم حاصل شد. مهاجمی که حالا مشتریان زیادی بین تیم‌های بزرگ این کشور و حتی خارج از پرتغال دارد و براساس اخباری که منتشر شده بعید است فصل بعد در ریوآوه باشد. او با ۱۸ گل به همراه کارلوس وینیسیوس و پیتزی، مهاجمان بنفیکا در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ پرتغال قرار گرفت و البته درنهایت جایزه آقای گلی به دلیل اینکه طی دقایق کمتری این تعداد گل را به ثمر رسانده بود به وینیسیوس برزیلی رسید.

خطرناک و ویرانگر

۱۱ گل در ۱۱ مسابقه اخیر آماری فوق‌العاده برای مهاجم تیم ملی ایران است. او در شروع دوباره لیگ پس از کرونا در فرم ایده‌آل خود قرار داشت. با این حال ریوآوه کمی از روزهای خوبش فاصله گرفته بود و چند نتیجه ضعیف، اروپایی شدن آنها را به خطر انداخت. در هفته پایانی آنها میهمان بواویستا بودند و فامالیکائو، رقیب اصلی‌شان برای رسیدن به رده پنجم که یک امتیاز نیز بیشتر از این تیم داشت باید به مصاف ماریتیمو می‌رفت. طارمی همچون هفته‌های اخیر و با استفاده از فرصت‌طلبی خوب خود توانست دو بار دروازه حریف را باز کند و ۳ امتیاز حساس را برای ریوآوه کسب کند.

در سوی مقابل ماریتیمو نیز که امیر عابدزاده را در اختیار دارد لطف بزرگی به طارمی و یارانش کرد و درحالی‌که مسابقه هفته آخرش تاثیری در رتبه آنها در جدول نداشت اما برابر فامالیکائو با تمام توان جنگیدند و درنهایت به تساوی ۳ - ۳ رسیدند. ریوآوه با این نتایج فصل را با رتبه پنجمی به پایان برد و راهی لیگ اروپا شد.

تمجید رسانه‌های پرتغالی

رسانه‌های پرتغالی با تمجید از عملکرد طارمی در این فصل و به‌خصوص بازی آخر تیمش او را عامل اصلی موفقیت ریوآوه در رسیدن به لیگ اروپا می‌دانند. روزنامه «آبولا» درباره این ستاره ایرانی با تیتر «طارمی، ریوآوه را به لیگ اروپا برد»، نوشت: «دو گل مهدی طارمی برای ریوآوه برتری این تیم برابر بواویستا در هفته آخر لیگ را رقم زد تا آنها به لطف توقف فامالیکائو جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کنند. شاگردان کاواخال در پایان مسابقات ۵۵ امتیازی شدند و فصل بعد از دور دوم انتخابی وارد رقابت‌های لیگ اروپا می‌شوند. این چهارمین حضور اروپایی ریو‌آوه در تاریخ این باشگاه پرتغالی است.»

روزنامه کوریو دامانیا پرتغال نیز با تمجید از عملکرد طارمی در این فصل نوشت: «ریوآوه در هفته پایانی لیگ موفق شد سهمیه اروپایی را کسب کند. تیم کارواخال هر زمان که طارمی را در خط حمله در اختیار داشته بسیار خطرناک و ویرانگر بوده است. این مهاجم ایرانی هر دو گل تیمش برابر بواویستا را زد و حضور تیمش در لیگ اروپا را تضمین کرد. طارمی در پایان لیگ ۱۸ گله شد و تیمش نیز در رتبه پنجم جدول قرار گرفت.»

این مسابقه احتمالا آخرین حضور سرمربیان روی نیمکت دو تیم بود. دانیل راموس، سرمربی سابق ریوآوه که در این فصل هدایت بواویستا را برعهده دارد در حال جدایی از این باشگاه است و کارلوس کارواخال نیز که از فلامنگو برزیلی پیشنهادی جدی دارد احتمالا در پایان فصل از این تیم پرتغالی جدا خواهد شد.

سایت «دسپورتو مینوتو» نیز از طارمی به‌عنوان مهاجم فرصت‌طلب نام برده و می‌نویسد: «مهاجم ایرانی ریوآوه در زمان گل نخست تیمش در بهترین جای ممکن قرار داشت و با استفاده از فرصت‌طلبی و هوش خود توانست دروازه بواویستا را باز کند.» او در این دیدار هم روی نوار گلزنی قرار داشت و عملکردش برای ریوآوه بسیار خوب بود. او تنها ۱۷ دقیقه زمان نیاز داشت تا گل نخست تیمش را به ثمر برساند و به خوبی از فرصت‌هایی که به دست آورد، استفاده کرد تا تیمش را راهی لیگ اروپا کند.

طارمی: فصلی عالی داشتیم

دو گل طارمی او را در جدول گلزنان لیگ بالا کشید و پیش از مصاف بنفیکا مقابل اسپورتینگ لیسبون او آقای گل مسابقات بود. دو بازیکن بنفیکا در کورس آقای گلی بودند و اگر در این دیدار موفق به گلزنی نمی‌شدند این مهاجم ایرانی ریوآوه بود که به‌دلیل دقایق کمتر بازی بالاتر از پیتزی، عنوان بهترین گلزن فصل را تصاحب می‌کرد. تا دقیقه ۸۸ آن دیدار هم اوضاع به سود طارمی پیش می‌رفت اما درنهایت پاس پیتزی به کارلوس وینیسیوس و گلزنی این بازیکن برزیلی باعث شد تا هر سه بازیکن ۱۸ گله شده و جایزه آقای گلی به وینیسیوس برسد.

مهاجم بنفیکا پس از کسب این عنوان گفت: «همیشه سعی می‌کنم برای تیمم گلزنی کنم تا به پیروزی برسیم. بازی مهمی را بردیم و خوشحالم که فصل را به بهترین نحو ممکن به پایان رساندیم.» جالب اینکه وینیسیوس درحالی در ابتدای فصل از ناپولی راهی بنفیکا شد که در این تیم ایتالیایی حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد اما در لیگ پرتغال توانست توانایی‌هایش را نشان داده و حتی به‌عنوان آقای گلی هم برسد. او در طول ۱۷۶۵ دقیقه توانست به این تعداد گل برسد.

طارمی که مدتی در میانه‌های فصل مصدوم شده بود در لیگ ۳۰ بازی برای ریوآوه انجام داد و علاوه‌بر گلزنی، ۵ پاس گل را هم در ۲۳۴۲ دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد تا فصل فوق‌العاده را در این لیگ اروپایی سپری کند. او در پایان این دیدار گفت: «فصلی عالی را پشت‌سر گذاشتیم و یکی از بهترین سال‌های فوتبالی برای من و تیمم بود. کار بزرگی انجام دادیم و دلیل اصلی آن هم این بود که در داخل و خارج از زمین مسابقه همیشه پشتیبان هم بودیم.»

کارلوس کارواخال پیش از این گفته بود که اگر طارمی در میانه‌های فصل مصدوم نمی‌شد قطعا می‌توانست عنوان آقای گلی لیگ را کسب کند. او که سرانجام به هدفی که تیمش در ابتدای فصل داشت، رسید به خبرنگاران گفت: «باید از همه اعضای باشگاه تشکر کنم که نقش مهمی در این موفقیت داشتند. ما حتی در جام اتحادیه پرتغال هم می‌توانستیم به مراحل پایانی برسیم اما اوضاع به نفع تیم ما پیش نرفت. با این حال خوشحالم که در لیگ عملکرد خوبی داشتیم و شایسته صعود به لیگ اروپا بودیم. یکی از تیم‌هایی بودیم که ضربه زیادی از شیوع کرونا خوردیم و اگر این اپیدمی اتفاق نمی‌افتاد می‌توانستیم روند بهتری داشته باشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج