جاباما
۱۰۲۰۲۳۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

استقلال روزی قهرمانی را از دست داد که استراماچونی رفت

پیشکسوت آبی پوشان گفت: استقلال امروز و دیروز قهرمانی این فصل را از دست نداد. آنها روزی قهرمانی را از دست دادند که استراماچونی از تهران رفت.

خبرگزاری مهر: رضا رجبی اظهار داشت: استقلال آن روزی قهرمانی لیگ را از دست داد که استراماچونی به هر دلیلی از این تیم رفت. آن روز کاملا مشخص بود که این تیم نه قرار است قهرمان شود، نه در این فصل قهرمان می‌شود. به عنوان فردی که سرد و گرم این فوتبال را چشیده و کمی هم از مسائل آن مطلع است، همان روز گفتم امسال هم قهرمانی را از دست دادیم، چون قرار نبود قهرمان شویم و استراماچونی داشت بازی را عوض می کرد. برای همین ترتیب رفتنش از استقلال داده شد. آن هم با آن داستانی که درست کردند.

وی اضافه کرد: چه کسی می‌تواند منکر شود که اگر استراماچونی را از استقلال فراری نمی‌دادند این تیم با اختلاف زیاد قهرمان می‌شد؟ آبی ها با استرا از فوتبال ایران فراتر رفتند و برای همین ترمز آنها کشیده شد.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: متاسفم از این که این مطلب را می‌گویم اما شرایط رقابت برای همه تیم‌ها یکسان نیست و آنهایی که سکان فوتبال ایران را در دست دارند جاده را برای بعضی از تیم‌ها صاف می‌کنند. در همین فصل دیدیم چند تیم که می‌توانستند مدعی قهرمانی باشند هر کدام چطور تضعیف شدند. همه تیم ها تضعیف شدند و تنها یک تیم تقویت شد.

رجبی تصریح کرد: مثلا به هر دلیلی سرمربی شهر خودرو و سرمربی استقلال از تیم‌هایشان جدا شدند و تمرکز سرمربی سپاهان هم در همان مقطع به بهانه تیم ملی گرفته شد تا در یک مقطع حساس، ۳ تیم مدعی ضربه بخورند و امتیازات مهمی از دست بدهند. البته من در این مقال تنها در باره استقلال صحبت می‌کنم چون مسائل این تیم به من ارتباط پیدا می‌کند.

کاپیتان پیشین آبی پوشان در خصوص فرهاد مجیدی گفت: به مصاحبه‌های قبلی خودم رجوع می‌کنم که در همان روزهای نخست حضور مجیدی امروز را پیش بینی کرده بودم. مجیدی هم به اعتقاد من به سرنوشت منصوریان در استقلال دچار شد. استقلال همیشه نسبت به فرزندان خودش تا این حد بی رحم است و اینچنین فرزندانش را بی رحمانه می بلعد. مگر آن که فرزندانش آنقدر در بحث مربیگری قوی شده باشند که بتوانند از پس حاشیه‌های آن بر بیایند.

وی بیان داشت: مجیدی از سرمایه‌های استقلال است و منِ پیشکسوت نگران این سرمایه‌ها هستم. روزی که ما می‌گفتیم نباید سرمایه سوزی کنیم و اجازه ندهیم آنهایی که آینده مربیگری کشور هستند اینطور در استقلال سرخورده شوند، به خاطر همین روزها بود.

رجبی گفت: تازه این را بگویم که مجیدی بسیار خوش شانس است که بازیها بدون تماشاگر برگزار می‌شود وگرنه سکوها هم به یک معضل تبدیل می شد و التهاب روی سکوها همین اندک تمرکز را هم از کادر فنی می گرفت و نتایج از این هم ضعیف تر می‌شد.

مدافع استقلال در دهه ۶۰ بیان داشت: صحبتهای من ارتباطی به جایگاه جدولی تیم ندارد و حتی اگر در بهترین جایگاه هم بودیم این صحبتها را مطرح می‌کردم چون روند تیم و نحوه بازی و کیفیت فنی مطلوب و راضی کننده نیست. این صحبتها را مطرح می‌کنم چون نسبت به این تیم احساس مسئولیت می‌کنم و باید برای آینده آن نگران باشم.

وی با اشاره به صحبتهای مدیرعامل استقلال و کهکشانی کردن تیم برای فصل آینده گفت: نمی‌توانم این صحبتها را بپذیرم چون می‌گویم تیم ما امسال و در همه سالهای گذشته هم کهکشانی بوده و یا لااقل از خیلی از تیم‌های دیگر پر مهره تر بوده است. همین امسال مگر تیم ما کم ستاره و فوق ستاره داشت؟ مشکل استقلال نداشتن بازیکنان کهکشانی نیست، مشکل ما این است که تفکر قهرمانی بر آن حاکم نیست. مشکل ما این است که زورمان به آنهایی که دوست ندارند استقلال قهرمان شود نمی‌رسد. وگرنه در همین نیم فصل که تیم کهکشانی ما فراتر از ایران و آسیا فوتبال بازی می‌کرد و نتیجه می‌گرفت، حفظ می‌شد.

رجبی گفت: به این اسامی نگاه کنید؛ حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، علی کریمی، فرشید باقری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، دیاباته، میلیچ، قائدی، ارسلان مطهری و... مگر می‌شود این همه ستاره در یک تیم باشد و آن تیم کهکشانی نباشد؟ از این کهکشانی تر هم می‌شود مگر؟ اما همانطور که گفتم باید تفکرات کهکشانی به تیم حاکم شود و از آن مهمتر توان حفظ تفکرات کهکشانی هم فراهم باشد. وگرنه با این شرایط تا سالهای سال هم دست ما به قهرمانی نخواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بابا اینقدر استراچونی رو بزرگ نکنید با اونم دوم نمیشدن

    • دراکولا ی گنابادی

      عروس بلد نیست برقصه میگه اتاق کجه
      احترامت واجب پیشکسوت ولی اینا همش از ضعف اینجور حرف زدن....
      از ۵۰متری گل خوردن هم تقصیر دیگرانه..
      تا کی میخوایین بندازیم گردن این و آن.
      خسته نشدین.....

    • بدون نام

      لنگ بی حیاگل محممدی رو از پدیده گرفت و استرا رو هم فراری داد. به هدفش رسید. پوکر فساد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوکر سوزش

      • بدون نام

        گل 42متری! وزیر!

    • بدون نام

      دوست عزيز اين همه توهم ازكجا مياد استرا دوهفته اون هم با دوبازي بيشتر صدر نشين شد.همين

      پاسخ ها

      • ع ن

        اولا یک بازی بیشتر .دوما چرا وزیرتون نذاشت بمونه چرا مربی شما رفت سریع مربی رقیب رو اوردن براتون چرا برای مال یک ماه طول کشید ....یکم شعور بخدا خوبه

    • بی نام

      واقعا

    • بدون نام

      بابا جون آب و بریز همونجا که میسوزه با استرا هم دیدیمتون بردیمتون

    • شیرزاد عسگری

      بابا دکتتتتتتتر فوتبالی ..خوب پرسپولیس هم مربیش عوض شد اونم مربی صدر جدول

    • بدون نام

      خودتون عرضه ندارید زمین وزمانو بهم میدوزید شفرو کی به تمرین راه نداد استرا را کی فراری داد گل ۴۲ متری رو کی خورد حتما میگین وزیر قرمزه نه عموجون یه بهانه تازه بیارید رنگش رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بااین وزیر لنگی اگه بهترین مربیان دنیا رو میآوردن هم باز هم به جایی نمیرسیدند

    • لنگی نیستیم آغا

      از لنگیا بپرسید اون موقع که استرا بود چرا تو غار بودن الان زبون در آوردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • لنگی حال بهم زن

      واقعا درست گفت . حرف حق جواب نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج