۱۰۲۰۳۱۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

تابلوی نقاشی بنکسی حراج می‌شود

یک تابلوی نقاشی متعلق به بنکسی، هنرمند جنجالی انگلیسی با موضوع مهاجرین، به نفع بیمارستانی در بیت‌لحم فلسطین در حراجی ساتبیز لندن چکش خواهد خورد.

خبرگزاری صبا به نقل از گاردین: یک تابلوی نقاشی سه لتی به قلم بنکسی هنرمند و فعال سیاسی-اجتماعی مشهور و ناشناس بریتانیایی به نفع بیمارستانی در بیت‌لحم فلسطین در حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

این تابلوی نقاشی سه تکه‌ قرار است در حراجی ساتبیز لندن با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تا ۱٫۲ میلیون پوند عرضه شود.

تابلوی نقاشی بنکسی حراج می‌شود

تابلوی نقاشی بنکسی با نام «چشم انداز دریای مدیترانه» محصول سال ۲۰۱۷ و نوعی واکنش اعتراضی به بحران مهاجران در طول یک دهه اخیر است. این اثر که با فریم‌هایی سنتی قاب شده است سبکی همچون نقاشی‌های چشم‌انداز دریا در دوره رمانتیسیسم دارد، اما وجود تیوب‌ها و جلیقه‌های نجات زردرنگی که به ساحل کشیده شده‌اند، تابلو را حامل روایتی کاملا متفاوت می‌کند.

الکس برانزیچ، سرپرست هنرهای معاصر حراجی ساتبیز در منطقه اروپا در این باره اعتقاد دارد بنکسی در این اثر روی یکی از موضوعات حساس و داغ قرن بیست و یکم جهان نور افکنده است. او گفت: این تابلوی ۳لتی در گالری حراجی ساتبیز به همراه آثاری دیگر از نقاشان برجسته منظره‌نگار در تاریخ همچون برناردو بلوتو، یان فن خوین و ویلیام ترنر آویزان خواهد شد و به خاطر پیام سیاسی آن جلوه‌ای منحصر به فرد خواهد داشت.

این تابلوی نقاشی در اصل برای هتل «Walled Off» در بیت‌لحم فلسطین کشیده شده است؛ هتلی خاص که در کنار دیوارهای جدا کننده رژیم اشغالگر اسرائیل در مرز کرانه باختری بنا شده و با شعار «هتلی با بدترین منظره در جهان» توصیف می‌گردد.

قرار است عواید حاصل از فروش تابلوی نقاشی بنکسی برای خرید تجهیزات واحد مغز و اعصاب و توانبخشی کودکان بیمارستان بصر در بیت‌لحم، صرف شود.

این حراجی فردا، سه‌شنبه ۲۸ جولای تحت عنوان «از رامبرانت تا ریشتر» برگزار خواهد شد و در آن آثاری دیگر آرتیست‌های شهیر جهان همچون پیکاسو و رامبرانت عرضه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج