۱۰۲۰۵۲۹
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

آغاز گسترده‌ترین آزمایش واکسن کرونا در آمریکا

روز دوشنبه ۳۰ هزارداوطلب آمریکایی آستین بالا زدند تا واکسن آزمایشی کرونا، تولید مشترک سازمان ملّی بهداشت و شرکت مُدرنای ایالات متحده، روی آنها امتحان شود. این فاز سوم و آخرین مرحله آزمایش این واکسن روی انسان است.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ روز دوشنبه ۳۰ هزارداوطلب آمریکایی آستین بالا زدند تا واکسن آزمایشی کرونا، تولید مشترک سازمان ملّی بهداشت و شرکت مُدرنای ایالات متحده، روی آنها امتحان شود. این فاز سوم و آخرین مرحله آزمایش این واکسن روی انسان است.

دو واکسن کرونا در چین، و یک نمونه در بریتانیا، مراحل نخست آزمایشی (فاز یک و دو) را در کشورهایی نظیر برزیل، که شیوع ویروس در آنها شدید بوده، از سر گذرانده‌اند و در حال آماده شدن برای فاز سوم هستند. واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد بناست در ماه اگوست (ماه آینده) بر روی تعداد مشابهی از افراد مرحله آخر خود را آزمایش کند.

آغاز گسترده‌ترین آزمایش واکسن کرونا در آمریکا

بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای آزمایش داوطلبانه واکسن مدرنای ایالت متحده آمریکا در فاز سوم، به‌شکل آنلاین ثبت نام کرده بودند. پژوهشگران آمریکایی می‌گویند این آزمایش‌ها باید روی داوطلبانی از نژادهای مختلف و نیز در سنین متفاوت صورت بگیرد.

نتیجه چطور معلوم می‌شود؟

برای روشن شدن نتیجه، دانشمندان آمریکایی داوطلبان را به دو گروه تقسیم کرده، به گروه نخست واکسن واقعی و به گروه دوم «غیرواکسن» تزریق می‌کنند، در حالی‌که داوطلبان خود نمی‌دانند کدامیک به آنها تزریق شده است.

دانشمندان سپس تمامی داوطلبان را، در هفته‌های بعد از تزریق، به‌دقّت زیر نظر می‌گیرند تا ببینند بدن این افراد، به‌ویژه در مناطقی که شیوع ویروس بالاست، چه واکنشی به بیماری نشان می‌دهد.

محققان آمریکایی دو هفته پیش در گزارشی اعلام کرده بودند که طبق نتایج مرحله نخست آزمایش واکسن شرکت مدرنا، این واکسن ایمن است و در بدن تمام ۴۵ داوطلب آزمایش شده بدون عارضه جانبی جدی پادتن تولید کرده است.

داوطلبانی که در مرحله نخست دو دوز واکسن دریافت کرده بودند، داری سطح بالایی از پادتن بودند که از حد متوسط در افراد بهبود یافته مبتلا به کووید-۱۹ بالاتر نیز بوده است.

مدرنا نخستین شرکتی بود که آزمایش واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا را در ماه مارس (اواخر اسفند) ۶۶ روز پس از انتشار توالی ژنتیکی ویروس، روی انسان آزمایش کرد. فاز دوم این واکسن پیش از این در ماه مه گذشته روی ۶۰۰ نفر آزمایش شده بود اما هنوز نتایج این مرحله منتشر نشده است.

ساخت واکسن فرآیندی بسیار زمان‌بر است که معمولا چند سال به‌درازا می‌کشد اما شرایط کنونی بیماری کووید-۱۹، و اینکه بسیاری تولید واکسن را تنها راه کنترل این بیماری می‌دانند، سبب شده تا رقابتی نفسگیر برای تولید واکسن در سراسر جهان شکل بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ياسين

      ایرانم رقابتی نفسگیر واسه افزایش قیمت ماسک شکل گرفته!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما می توانیم... البته در احتکار ماسک و گران کردن ماسک و مایعات ضدعفونی

    • حامد

      یکبار دیگر علم به داد بشر رسید .

      پاسخ ها

      • کوروش 2500

        انشاله خداوند و کمک کند و تولید شه آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج