۱۰۲۰۵۸۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

در‌های بسته «پاستور» به روی شهردار تهران!

درهاي «پاستور» در طول يك ماه گذشته به روي سكان‌دار «بهشت» بسته‌ بوده است. گويا روابط دولت و شهرداري «شكرآب» شده و روحاني و حناچي دل خوشي از يكديگر ندارند.

روزنامه اعتماد: درهاي «پاستور» در طول يك ماه گذشته به روي سكان‌دار «بهشت» بسته‌ بوده است. گويا روابط دولت و شهرداري «شكرآب» شده و روحاني و حناچي دل خوشي از يكديگر ندارند.

اولين ‌بار خبر عدم حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت را محمدجواد حق‌شناس، عضو شوراي شهر تهران در توييتر خود اعلام كرد. يكشنبه شب هم حسن خليل‌آبادي، ديگر عضو شوراي شهر كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي‌كرد در مورد چرايي عدم دعوت از حناچي براي حضور در جلسات هيات دولت توضيح داد. اما ريشه‌هاي اين قهر سياسي را بايد در «جماران» جست‌وجو كرد.

غائله ملك جماران اواخر خرداد ماه آغاز شد و برخي شهروندان ساكن منطقه جماران به يك ساخت‌وساز غيرقانوني اعتراض كرده و در همين راستا نامه‌اي خطاب به شهردار تهران مكتوب مي‌كنند كه اين نامه در فضاي مجازي نيز منتشر شد. پس از رسانه‌اي شدن اين موضوع برخي اعضاي شوراي شهر وارد عمل شده و براي بازديد از اين ساخت‌وساز غيرقانوني راهي جماران شدند. در جريان بررسي‌ها مشخص شد كه اين ملك كه متعلق به نهاد رياست‌جمهوري است علاوه بر ساخت يك طبقه غيرقانوني، پروانه ساخت نيز اخذ نكرده است.

شهرداري براي نشان دادن حسن‌نيت خود بلافاصله پروانه ساخت را صادر كرد و در ادامه تخريب يك طبقه ساخته شده غيرقانوني را دستور داد. پيش از محرز شدن همه شرايط، خبرهايي مبني بر اينكه ملك متعلق به شخص حسن روحاني است، شنيده مي‌شد كه البته همان زمان از سوي اعضاي شوراي شهر و نهاد رياست ‌جمهوري تكذيب شد. در توضيحات تكميلي درباره اين اتفاق هم مشخص شد كه اين موضوع ناشي از يك سوءبرداشت بوده و ملك متعلق به نهاد رياست‌جمهوري است نه رييس‌جمهوري! در حالي كه در فضاي مجازي و برخي رسانه‌هاي مخالف دولت تاكيد شده ‌بود كه ملك جماران متعلق به حسن روحاني است. به هر روي اين موضوع با ورود شوراي شهر و شهرداري حل و فصل شد اما تبعات آن «شكرآب» شدن روابط دولت و شهرداري و احتمالا شوراي شهر بود، شهرداري و شوراي شهري كه مديريت آن از سال ۹۶ به اين‌ سو با اصلاح‌طلبان بوده و پيش‌‌بيني مي‌شد، روابط خوبي ميان شهرداري و شوراي شهر با دولت برقرار باشد. اين ميان برخي بر نقش محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در مخدوش شدن اين روابط تاكيد كرده‌اند و البته دور از ذهن نيست كه كاروان اعتدال و توسعه در دولت اين ‌بار هم در تغيير روابط رييس‌جمهوري با اصلاح‌طلبان نقشي ايفا كرده ‌باشد.

با اين حال پيگيري‌هاي خبرنگار ما از دولت در ارتباط با اين موضوع بي‌نتيجه ماند. حضور شهرداران تهران در جلسات هيات دولت رسمي است كه از دولت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و شهرداري غلامحسين كرباسچي آغاز شد. اگرچه هيچ قانوني در مورد حضور شهردار در جلسات دولت وجود ندارد اما براساس يك قانون نانوشته، شهردار تهران عضو مهمان اين جلسات است و در ادوار مختلف حضور يا عدم حضورش در جلسات «پاستور» نشانه‌اي از روابط خوب دولت و شهرداري داشت؛ اين روند تا دوران شهرداري محمود احمدي‌نژاد ادامه داشت اما پس از آن متوقف شد و تا پايان دوره رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد نيز ادامه نداشت. با روي كار آمدن حسن روحاني، رسم حضور شهردار در جلسات بار ديگر اجرايي شد اما باز هم «اختلاف» اين روند را متوقف كرده است.

اگرچه حناچي پانزدهم تير ماه در جمع خبرنگاران گفت كه دعوت‌نامه براي حضور در جلسات هيات دولت را دعوت كرده و مشكلي در اين زمينه ندارد اما احتمالا اين اظهارنظر براي جلوگيري از دامن زدن به اين اختلاف بوده تا مبادا كار براي شهردار سخت‌تر نشود؛ چراكه يكي از اعضاي شوراي شهر تهران گفته اين موضوع در حال حل و فصل است و شهردار هم ترجيح داده در نشستي كه با اعضاي شوراي شهر داشته در اين مورد سكوت كند اما در همان نشست به اختلاف به وجود آمده اشاره كرده‌ و پيگيري‌هاي شوراي شهر در مورد تخلف ملك جماران را علت آن عنوان كرده است. گفته مي‌شود كه علي ربيعي، سخنگوي دولت اگرچه به ‌دليل ابتلا به كرونا قرار نيست، نشست خبري برگزار كند اما احتمالا ظرف امروز و فردا به اين پرسش كه چرا حناچي ديگر در جلسات هيات دولت حضور ندارد، پاسخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهردار تهران که وزیر نیست و نماینده ی شهرداران هم نیست قانونی هم برای حضورش در جلسات نیست پس چرا باید حضورداشته باشد؟!!!!!

    • بدون نام

      ظاهرا هیئت دولت خونه خاله هست از هرکسی که خوشش بیاد و مطابق میلش رفتار کنه اونجا راهش میدن والا قهر ققر تا روز قیامت. راستش یاد بازیهای دوران بچگی هامون افتادم مسولین ما بیشتر به بچه ها شبیهند تا به مدیران لایق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج