جاباما
۱۰۲۰۹۲۴
۹ نظر
۵۰۱۶
۹ نظر
۵۰۱۶
پ

راز لباس‌های ایوانکا؛ چرا فقط سفید می‌پوشد؟

اگر ماسک بهداشتی آشکارترین نماد زیستن در زمانه کروناست، لباس‌های سفید ایوانکا ترامپ در دو ماه اخیر نشان می‌دهد او دست‌کم بهتر از پدرش اهمیت تصویر را درک می‌کند و آن را نشانه پاک و قابل اعتماد بودن می‌داند.

همشهری: اگر ماسک بهداشتی آشکارترین نماد زیستن در زمانه کروناست، لباس‌های سفید ایوانکا ترامپ در دو ماه اخیر نشان می‌دهد او دست‌کم بهتر از پدرش اهمیت تصویر را درک می‌کند و آن را نشانه پاک و قابل اعتماد بودن می‌داند.

برای نمونه نگاه کنید به لباسی که او برای حضور در یک دیدار تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده از سوی کاخ سفید پوشید؛ برنامه‌ای با هدف ترغیب بیکاران یا کسانی که از کار خود رضایت ندارند برای یافتن یک راهکار تازه. وقتی هم که این پویش با واکنش‌های منفی گسترده مواجه شد، او سراغ یک دست لباس سراسر سفید برند امیلیا ویکستید رفت که با یک کیف دستی شنل هماهنگ شده بود و البته یک ماسک سفید هم زد.

راز لباس‌های ایوانکا؛ چرا فقط سفید می‌پوشد؟

در عکس‌هایی هم که از ایوانکا در دو سفر داخلی با هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا منتشر شد، او همچنان لباس سفید به تن داشت. نکته جالب در این میان، پیام‌هایی است که ایوانکا با هر لباس به مخاطبان خود و مردم آمریکا می‌رساند. وقتی هنگام غذا دادن به محرومان لباس آزاد می‌پوشد، این یعنی «من با شما هستم» و وقتی برای تبلیغ مواد غذایی گویا لباس تنگ و چسبان دارد، یعنی «من با شما نیستم و آنقدر قدرت دارم که می‌توانم از داخل کاخ سفید کار تبلیغاتی انجام بدهم.»

اگر کمی به عقب برگردیم، می‌توانیم درباره آن برنامه عکس انداختن رئیس جمهوری آمریکا با کتاب مقدس را هم مرور کنیم. ایوانکا ترامپ آن روز یک کیف سفید بزرگ همراه خود داشت و آرام و مطمئن از راهی می‌گذشت که پیش‌تر نیرو‌های امنیتی آن را پاکسازی کرده بودند. آیا او در آن کیف کتاب مقدس را به پدرش رساند تا جلوی دوربین‌ها سردست بگیرد یا اصلا کیف سفید را از قبل همراه خودش داشت و همه چیز کاملا اتفاقی بود؟
راز لباس‌های ایوانکا؛ چرا فقط سفید می‌پوشد؟

این همان کیف سفید بزرگ است که گفته می‌شود ایوانکا کتاب مقدس را در آن به پدرش رساند

آیا ایوانکا می‌دانست کت قرمزرنگ که نانسی پلوسی در دیدار دو سال پیش در کاخ سفید به تن داشت از برند مکس‌مارا بود؟ آن کت پس از آن دیدار چنان محبوب شد که مدیران مکس‌مارا تصمیم گرفتند پس از حدود ۱۰ فصل کت را دوباره روانه بازار کنند. شاید هم ایوانکا می‌خواست با دست گرفتن کیف سفید مکس‌مارا صرفا توجه همه را از گلوله‌های پلاستیکی پرت کند راه او و پدرش را به سوی کلیسای نزدیک کاخ سفید هموار کرده بودند؟

اساسا استفاده از لباس‌های سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ در هر دو جناح دموکرات و جمهوریخواه افزایش یافته است. همه مردم لباس سفید هیلاری کیلنتن را به یاد دارند که زمانی قرار بود رئیس جمهوری آمریکا شود و نانسی پلوسی هم در یکی از انبوه جلسه‌های موعظه‌اش برای ترامپ لباس سفید به تن داشت. رنگ سفید معمولا یک نشانه آشکار و قوی دیپلماتیک هم در خود دارد؛ به ویژه اگر شما زن باشید.

در سخنرانی وضعیت آمریکا در سال ۲۰۱۹ نمایندگان زن کنگره برای نشان دادن همبستگی خود و مخالفت با سیاست‌ها و رفتار‌های ترامپ لباس سفید پوشیده بودند. در شرایط شیوع کرونا، اما برای لباس سفید می‌توان یک کارکرد و معنای دیگر هم تراشید. ایوانکا ترامپ سفید می‌پوشد برای اینکه بگوید «من پاکم». در زمانه‌ای که همه بر اشتباه بودن سیاست‌های ترامپ در مهار کرونا اذعان دارند، ایوانکا با استفاده هوشمندانه از یک قدرت نرم راه خود را از دولت و پدرش جدا کرده است.
راز لباس‌های ایوانکا؛ چرا فقط سفید می‌پوشد؟

در زمانه‌ای که تصویر بلندتر از واژه سخن می‌گوید، ایوانکا ترامپ برای نشان دادن خود کمتر از سیاست‌هایش سخن به زبان می‌آورد و بیشتر از ابزار‌های سیاستمدارانه بهره می‌برد. از این رو، برخی او را ایوانکای میهن‌پرست، ایوانکای جسور و ایوانکای نمادین می‌شناسند. این یعنی ایوانکا دست‌کم بهتر از پدرش راه بهره بردن از نماد‌ها را می‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست دارد سفید میپوشد به ما چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیباست زیبایی هم قشنگ دوست داشتنی

      • استامینوفن

        چرا میای میخونی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بهترین رنگ سفیداست

    • بدون نام

      ... چرت وپرتا چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • کریم رحیمی

      لطف کنید رنگ وفرم ومدل لباسای ایوانکا را مشخص کنید

    • •••

      چقدر بیکارید شماها...

    • بدون نام

      ااااااا عجب!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج