۱۰۲۰۹۴۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

فصل نقل‌وانتقالات یکی از کلیدی‌ترین زمان‌ها برای تیم‌های فوتبال است.

فرهیختگان: فصل نقل‌وانتقالات یکی از کلیدی‌ترین زمان‌ها برای تیم‌های فوتبال است. موفقیت یا ناکامی باشگاه‌ها حاصل انتخاب‌هایی است که آنها در طول فصل داشته‌اند. خریدهای درست و توانایی مذاکره و متقاعد کردن بازیکنان برای انتقال، تفاوت زیادی را در طول فصل رقم می‌زند. تیم‌ها تلاش می‌کنند در این فرصت نقاط‌ضعف خود را پوشش داده و بتوانند فصل موفقی را رقم بزنند. باشگاه‌های لیگ برتری در تابستان گذشته ۱.۴ میلیارد پوند صرف خرید بازیکنان جدید کردند و البته در ماه ژانویه نیز ۲۳۰ میلیون پوند دیگر خرج کردند، اما مسلما همه خریدهای آنها موفق نبوده‌اند. در ادامه نگاهی به بهترین خریدهای تیم‌های انگلیسی در فصل گذشته خواهیم داشت.

10- ساندر برگ (شفیلدیونایتد)

کریس وایلدر پس از آوردن تیمش به لیگ برتر تلاش کرد تغییرات زیادی در ترکیب بازیکنانش ایجاد نکند و بیشتر نفراتی را که در صعود تیم نقش داشتند حفظ کرد. او در نیم‌فصل به‌سراغ ساندر برگ رفت و این ملی‌پوش نروژی تبدیل به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه شد.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

او خیلی زود با شرایط لیگ جزیره خود را وفق داد و پس از انتقالی 22میلیون پوندی از خنک بلژیک توانست اوضاع خط میانی شفیلد را بهتر کند. برگ 22 ساله هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد و به نظر می‌رسد وایلدر الماس خود در خط میانی را پیدا کرده است.

۹-جیمز جاستین (لسترسیتی)

جاستین درحالی وارد این فهرست شده که تنها 11 بازی در ترکیب لستر انجام داده است. او در ابتدای فصل در ازای 8 میلیون پوند از لوتون تاون خریداری شد. برندان راجرز این هافبک 22 ساله را به‌عنوان ذخیره‌ای مناسب برای ریکاردو پریرا به‌خدمت گرفت و در 28 هفته ابتدایی لیگ تنها 3 بار برای روباه‌ها به میدان رفت.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

در آخرین دیدار لستر پیش از وقفه لیگ، پریرا دچار مصدومیت شدیدی شد و ادامه فصل را از دست داد. این بهترین فرصت برای جاستین بود تا توانایی‌هایش را نشان دهد و خیلی زود به مهره ثابت لستر تبدیل شد. این هافبک جوان هم در دفاع و هم در حمله عملکرد بسیار خوبی داشته و فصل آینده می‌تواند یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش باشد.

8- اسماعیل سار (واتفورد)

واتفورد فصلی ناامیدکننده را پشت‌سر گذاشت و درنهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد. اسماعیل سار یکی از معدود بازیکنانی بود که در این فصل در ترکیب واتفورد درخشید، اما درنهایت نتوانست مانع از سقوط تیمش شود.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

این ملی‌پوش سنگالی در تابستان گذشته 30 میلیون پوند روی دست باشگاه خرج گذاشت، اما عملکرد خوبش در این فصل نشان داد ارزش پولی را که واتفورد به باشگاه رن فرانسه پرداخته، داشته است.

۷- جیووانی لوسلسو (تاتنهام)

تاتنهام این هافبک آرژانتینی را در تابستان به‌صورت قرضی به‌خدمت گرفت، اما او به‌قدری خوب کار کرد که در همان نیم‌فصل با پرداخت 27 میلیون پوند قراردادش دائمی شد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تاتنهام در این فصل غیبت یک هافبک طراح و بازی‌ساز در میانه میدان بود که لوسلسو تا حدی توانست جای خالی کریستین اریکسن را پر کند.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

این هافبک آرژانتینی توانایی بالایی در ارسال پاس‌های عمقی در فضای بین مدافعان حریف برای مهاجمان تیمش دارد و در ۲۴ سالگی می‌تواند یکی از ستاره‌های اسپرز در سال‌های آینده باشد.

6- آرون فن‌بیساکا (منچستریونایتد)

زمانی‌که منچستریونایتد حاضر شد برای به‌خدمت گرفتن یک مدافع کناری که هنوز به مرز ۵۰ بازی در لیگ برتر نرسیده است، ۵۰ میلیون پوند پرداخت کند، بسیاری متعجب شدند. حالا با گذشت نزدیک به یک سال از آن زمان حتی گفته می‌شود یونایتد مدافع سابق کریستال پالاس را ارزان هم خریده است. فن‌بیساکا فصلی خوب را در پالاس سپری کرد و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. به‌همین دلیل یونایتد که به‌دنبال جذب یک مدافع راست بود، حاضر شد مبلغ درخواستی این تیم را قبول کرده و این مدافع جوان را به‌خدمت بگیرد.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

او در تیم جدیدش فوق‌العاده کار کرد و کمتر نشانی از استرس در نخستین روزهای حضورش در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا دیده می‌شد. این ستاره 22ساله در کارهای دفاعی عملکردی کم‌نقص دارد و تنها نقطه‌ضعف او مشارکت کمتر در حملات تیم است. با این‌حال نخستین فصل حضورش در یونایتد با موفقیت همراه بود و یکی از بهترین‌های این فصل شیاطین سرخ محسوب می‌شود.

۵- نیل موپای (برایتون)

شاید زدن 10 گل در طول یک فصل عملکردی فوق‌العاده برای یک مهاجم تلقی نشود، اما او که از یک تیم دسته‌دومی راهی لیگ برتر جزیره شده است، در نخستین فصل خود نمایش قابل‌قبولی ارائه کرد. هم‌تیمی علیرضا جهانبخش با آمار 25 گل زده در برنت‌فورد راهی لیگ برتر شد و در این فصل گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند تا برایتون در هفته‌های پایانی خیالش از بابت بقا در لیگ راحت شود.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

اگرچه آمار برایتون در گلزنی در فصلی که به‌تازگی به پایان رسیده چندان خوب نبود و تنها ۴ تیم از آنها کمتر گلزنی کرده بودند، اما موپای ۲۰ میلیون پوندی ۱۰ گل از ۳۹ گل این فصل تیمش را به ثمر رساند تا در بیش از ۲۵ درصد آنها نقش داشته باشد. اوضاع برایتون در غیاب او می‌توانست بدتر از این باشد و به‌همین دلیل ارزش پولی که در ابتدای فصل برای او پرداخت شد را داشت.

4- داگلاس لوئیز (استون ویلا)

استون ویلا پس از شروع دوباره مسابقات روند نتیجه‌گیری خوبی داشت و بخش عمده‌ای ماندن در لیگ برتر را مدیون لوئیز است. خرید ۱۵میلیون پوندی ویلا در ابتدای فصل در ۱۰ بازی آخر فصل، ستاره تیمش بود و نمایش درخشان او به این تیم کمک کرد تا نهایتا از منطقه سقوط فاصله گرفته و در لیگ برتر بماند.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

هافبک برزیلی استون ویلا حالا مشتریان زیادی در بین تیم‌های لیگ برتری دارد و شاید مجبور به بازگشت به منچسترسیتی شود. پپ گواردیولا چندین‌بار برای خرید دوباره او ابراز تمایل کرده و ممکن است براساس نقل‌وانتقالات تابستانی بند خرید دوباره او که در قراردادش وجود دارد را فعال کند.

۳- گری کیهیل (کریستال پالاس)

در روزهایی که اکثر تیم‌ها به‌دنبال خریدهای چندین میلیون پوندی هستند، این مدافع باتجربه با انتقالی آزاد راهی پالاس شد و در تیم جدیدش نمایشی خوب ارائه کرد. نیمکت‌نشینی و افت او در چلسی باعث شد با پایان قراردادش، آبی‌ها تمایلی به تمدید آن نداشته باشند و کیهیل به‌عنوان بازیکن آزاد نهایتا به کریستال پالاس رفت.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

مدافع سابق تیم‌ملی انگلیس در ۳۱ بازی تیمش در این فصل به میدان رفت و عملکرد دفاعی پالاس در این دیدارها قابل‌تحسین بود. او در ۳۴ سالگی دوباره به روزهای خوبش برگشته و می‌تواند سدی مطمئن برای فصل بعد تیمش باشد.

2- آلن سنت‌ماکسیمین (نیوکاسل)

سنت‌ماکسیمین همان مهاجمی بود که نیوکاسل مدت‌ها فقدانش را حس می‌کرد. آنها در ابتدای فصل ۱۶ میلیون پوند برای خرید او به نیس فرانسه پرداخت کردند و این مهاجم جوان خیلی زود خود را با فضای لیگ انگلیس وفق داد.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

نمایش عالی او در این فصل مدافعان حریف را به دردسر انداخت و او هم شاید در تابستان جاری راهی تیم بزرگ‌تری شود.

۱- برونو فرناندز (منچستریونایتد)

بی‌شک بهترین خرید این فصل تیم‌های لیگ برتر این هافبک خلاق و 24ساله پرتغالی است. فرناندز که در نیم‌فصل به جمع شیاطین سرخ اضافه شد، از همان روزهای نخست تاثیرگذاری خود را نشان داد و درنهایت با قاطعیت می‌توان گفت اگر او راهی اولدترافورد نمی‌شد، کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای شاگردان سولشر بسیار دور از دسترس بود.

۱۰ خرید موفق تیم‌های لیگ جزیره

یونایتد برای خرید او ۶۷ میلیون پوند به اسپورتینگ لیسبون پرداخت و درطول این مدت با ۸ گل و ۷ پاس گل دوبار به‌عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ‌برتر نیز انتخاب شد. حتی برخی کارشناسان خرید او را با خرید اریک کانتونا توسط سر الکس فرگوسن مقایسه می‌کنند و معتقدند تاثیرگذاری او در تیم کنونی یونایتد بیش از حد انتظار بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج