جاباما
۱۰۲۰۹۵۷
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

کرمان؛ پایتخت جدید فوتبال ایران

اگر فصل آینده، استان کرمان صاحب ۳ سهمیه در لیگ برتر شود، باید گفت کرمان پایتخت جدید فوتبال ایران خواهد بود.

خبرورزشی: با اینکه پرونده قهرمانی این فصل لیگ برتر بسته شده، ولی رقابت برای بقا برای چند تیم به مرحله حساس خود رسیده است. گل‌گهر سیرجان تنها نماینده استان کرمان که اولین حضورش در لیگ برتر را این فصل تجربه می‌کند، برای ماندن در لیگ برتر با تیم‌های پیکان، سایپا، ذوب‌آهن و حتی پارس جنوبی رقابت شانه به شانه‌ای دارد. شاگردان مجید جلالی در حال حاضر از ۲۶ بازی خود صاحب ۲۵ امتیاز شدند و در رده سیزدهم جدول جای دارند، گر چه این تیم فعلاً جزو قعرنشینان نیست، ولی باید با کسب امتیازات لازم در ۴ بازی پایانی خود حکم بقای خود را در لیگ برتر امضا کند و فصل آینده نیز لیگ برتری بماند.

اما شرایط در لیگ دسته اول هم جالب توجه است. در سه هفته پایانی لیگ دسته اول دو تیم استان کرمان یعنی مس رفسنجان و مس کرمان بخت بالایی برای صعود به لیگ برتر دارند.

مس رفسنجان با محمد ربیعی در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار دارد. این تیم با ۶۰ امتیاز از ۳ هفته پایانی خود، فقط ۳ امتیاز لازم دارد تا لیگ برتری شود و جشن صعود را بگیرد. البته رفسنجانی‌ها ۶ امتیاز لازم دارند تا جام قهرمانی را بالای سر ببرند. با این حساب به احتمال زیاد، رفسنجانی‌ها یکی از دو تیم صعودکننده به لیگ برتر خواهند بود مگر اینکه اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ دهد و این تیم در سه بازی آخر خود، نتواند امتیاز کسب کند. بعد از مس رفسنجان، مس کرمان بیشترین بخت را برای صعود به لیگ برتر دارد. این تیم ۵۷ امتیازی از ۳ بازی پایانی خود ۷ امتیاز لازم دارد، در صورتی که آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه نیز در هر ۳ بازی خود برنده شوند.

این تیم با هدایت سیدمجتبی حسینی در شرایط صعود قرار دارد و سه دیدار با تیم‌های نیروی زمینی تهران، آلومینیوم اراک و شهرداری تبریز دارد. شاید اگر در دیدار حساس مقابل آلومینیوم اراک رقیب اصلی خود بازنده نباشد، شانس بسیار بالایی برای صعود به لیگ برتر دارد.

با این حساب و اگر فرض را بر این بگیریم که گل‌گهر سیرجان بقای خود را در لیگ برتر حفظ کند، مس رفسنجان و مس کرمان نیز با کسب امتیازات لازم به لیگ برتر صعود کنند، در فصل آینده که دوره بیستم لیگ برتر است، حضور ۳ تیم از استان کرمان را شاهد هستیم، اتفاقی نادر و البته جالب که قطعاً برای مردم استان کرمان خوشایند است.

بد نیست بدانید مس کرمان و مس رفسنجان سابقه حضور در لیگ برتر را دارند و حتی مس کرمان با مقام سومی در لیگ برتر، حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز تجربه کرده بود. در هر حال باید دید اگر این اتفاق جالب رخ دهد مسئولان استان کرمان چه آینده‌نگری برای حفظ این سه سهمیه در لیگ برتر دارند؟! نه اینکه باز هم برای بقا در لیگ برتر، حسرت روز‌های اول فصل را بخورند.

خلاصه کلام اگر فصل آینده، استان کرمان صاحب ۳ سهمیه در لیگ برتر شود، مثل استان خوزستان که با حضور فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان بیشترین سهمیه را بعد از استان تهران (۴ تیم) دارد باید گفت کرمان پایتخت جدید فوتبال ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر خوزستان نباشد...

    • اقا علی

      خوزستان بااختلاف قطب فوتبال ایرانه

    • عمادم

      ابادان برزیلته خخخخ

      پاسخ ها

      • اس اس

        ۴تا گزارشگر و دوربین درست تو ورزشگاهها تون نیست ادعا میکنید ...برزیل برزیل میزنید ..انداز موزامبیک هم نیستن

    • صادق

      خوزستان‌مهد فوتبال ایران

      پاسخ ها

      • پیمان

        عشق هست خوزستان

    • سجاد

      کرمان وطن زیبای من بر خاکت بوسه میزنم کرمان مهد افتخاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عنوان یک آذربایجانی همیشه مردم خوزستان و تیمهای فوتبالش برای ما عزیزند. یاشاسین خوزستان

    • کرمان

      کرمون هلندته

    • کرمان

      از این پس باید بازیهای تیم ملی در کرمون برگزار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج