۱۰۲۰۹۹۸
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

ایرانسل نسل پنجم اینترنت ۵G را رونمایی کرد

فناوری نسل پنجم (اینترنت ۵ G) امروز طی مراسمی با حمایت وزارت ارتباطات و با همکاری شرکت ایرانسل با حضور اصحاب رسانه معرفی و رونمایی شد.

خبرگزاری مهر: فناوری نسل پنجم (اینترنت ۵G) امروز طی مراسمی با حمایت وزارت ارتباطات و با همکاری شرکت ایرانسل با حضور اصحاب رسانه معرفی و رونمایی شد.

بیژن عباسی، در مراسم رونمایی از نسل پنجم اینترنت همراه گفت: امروز دومین سایت نسل پنجم اینترنت همراه را در ساختمان ایرانسل رونمایی می‌کنیم.این در حالی است که هفته گذشته اولین سایت نسل پنجم با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و مجموعه ایرانسل رونمایی و افتتاح شد.

عباسی در خصوص تاریخچه نسل پنجم ارتباطات افزود: شهریور ۹۶اولین پایلوت تست در کشور با حضور وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی و تست اولیه انجام شد.

وی در ادامه افزود: این کار مقدمه‌ای بود برای این که ایرانسل حرکت خود را به سمت توسعه نسل جدید فناوری آغاز کند. در این مدت برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شد و چیزی که امروز می‌بینید نتیجه همین برنامه‌ریزی‌ها است.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: ۳ ویژگی اصلی در تعریف فناوری نسل ۵ ذکر شده است. پهنای باند زیاد،‌ قابلیت ارتباط انبوه و پایداری بالا و تاخیر اندک جزو این سه مورد پر اهمیت در حوزه ۵G است. با دستیابی به این سه قابلیت عملا طیف وسیعی از کاربردها را برای تمامی مشترکان ایجاد می‌کند و همچنین بستری ایده آل برای پیاده سازی راهکارهای اینترنت اشیا (IOT) در توسعه شهر هوشمند را فراهم می‌کند.

عباسی آرند تصریح کرد: خیلی از دوستان سوال می‌پرسند که نسل پنجم به چه کار می‌آید؟! باید پاسخ دهم که در روزهایی که ۴G را معرفی کردیم هم این سوال مطرح بود، اما امروز ما می‌بینیم که کوچک‌ترین و دورافتاده‌ترین روستای کشور هم به ۳G قانع نیست.

وی به ساخت مودم‌های نسل پنجم اشاره کرد و گفت: یکی از زیرساخت‌های نسل پنجم (۵G) مودم‌هایی است که باید آن را تحت پوشش قرار دهند، برای همین تا امروز بخشی از بومی‌سازی این قابلیت را به دست گرفتیم و در تلاش هستیم که آن را به تولید انبوه برسانیم.

مدیرعامل ایرانسل در پایان گفت: قطعاً هر فناوری که به کشور می‌آید نیاز به پیوست‌های فرهنگی و امنیتی دارد و نهادهای مسئول باید این پیوست‌ها را فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای جان سرعت اینترنت عالی ترمیشه

      پاسخ ها

      • استامینوفن

        ای جااان قیمتااش هم عالیه!

    • بدون نام

      شما نسل۴رو درست ارائه بدین۵پیش کش...

    • بدون نام

      این پیوستی را که میگویید چند سال پیش از رایتل گرفتند و هنوز مجوز ندادند

    • بدون نام

      واسه همین قیمتاش پر کشید تکلیف اونایی ک نمیتونن استفاده کنن چی میشه؟؟

    • بدون نام

      آقا با ۵G جمعیت کشورهم افزایش پیدا میکنه.!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج