جاباما
۱۰۲۱۰۲۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

وقوع رگبار‌های تابستانه در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبارهای تابستانه در برخی استان‌های کشور طی سه روز آینده گفت: بارش فردا (۹ مرداد) در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبارهای تابستانه در برخی استان‌های کشور طی سه روز آینده گفت: بارش فردا (۹ مرداد) در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۸ مرداد) در بعضی مناطق شمال غرب، استان‌های گیلان و مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۹ مرداد) در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه رگبار و رعد و برق در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد، گفت: طی دو روز آینده در غرب هرمزگان، ارتفاعات غربی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روز جمعه (۱۰ مرداد) در سواحل شمالی کشور بارش‌ها ادامه دارد و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در استان‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان نیز بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه (۱۱ مرداد) در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و در برخی نقاط استان خراسان رضوی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ساعات بعد ازظهر روز جمعه و شنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در جنوب سیستان بلوچستان و برخی مناطق استان هرمزگان نیز رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعد ازظهر روز یکشنبه (۱۲ مرداد) در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و فارس رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق آسمانی صاف خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ مرداد) در نوار شمالی کشور کاهش موقتی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای خزر نیز طی این دو روز مواج خواهد بود همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش باد با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق با حداقل ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و پس‌فردا (۱۰ مرداد) نیز نیمه ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج