۱۰۲۱۳۲۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

برانکو، آخرین پیشنهاد را هم نپذیرفت

پرسپولیس قهرمانی‌اش در لیگ نوزدهم را مسجل کرد اما شاید این زمان بهترین فرصت باشد برای اینکه عیار مدیران سرخ را سنجید.

فرهیختگان: پرسپولیس قهرمانی‌اش در لیگ نوزدهم را مسجل کرد اما شاید این زمان بهترین فرصت باشد برای اینکه عیار مدیران سرخ را سنجید. افرادی که انتقادات زیادی به حضورشان در تیم بزرگی مثل پرسپولیس می‌شود حالا باید در مدت‌زمانی خاص با برانکو و دستیارانش تسویه‌حساب کنند، با رسیدن رای قطعی بودیمیر منابع مالی لازم را جهت تسویه با این بازیکن پیدا کنند، با کالدرون و دستیارانش قبل از اینکه کار به جاهای باریک کشیده شود توافق کنند و از همه مهم‌تر نسبت به تمدید قرارداد بازیکنان تیم و جذب نفرات موردنظر کادرفنی برای حضوری پرقدرت در آسیا اقدام کنند. هرکدام از این موارد اگر به درستی انجام نشود ممکن است به پرسپولیس ضربات جبران‌ناپذیری وارد کند و از این جهت می‌توان در پایان این اتفاقات به مدیران پرسپولیس نمره قبولی یا مردودی داد. برای پیگیری امور مربوط به طلبکاران خارجی پرسپولیس با مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه تماس گرفتیم و اطلاعاتی کسب کردیم.

پاسخ فیفا به درخواست پرسپولیسی‌ها

پرسپولیسی‌ها در نامه‌ای که چند روز قبل به فیفا نوشته بودند، درخواست این را داشتند که مطالبات ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ از محل درآمدهای پرسپولیس در فیفا پرداخت شود. اتفاقی که تا همین چند وقت قبل فیفا زیربار آن نمی‌رفت و شاهد این بودیم که در موضوع پرونده استقلال با مهاجم کروات خود فیفا به سادگی نپذیرفت که پول پروپیچ را از محل درآمد آبی‌ها پرداخت کند اما ظاهرا اوضاع به کام پرسپولیسی‌هاست و شرایطی که کرونا در دنیا ایجاد کرده باعث شده فدراسیون جهانی فوتبال در این زمینه با تیم‌های ایرانی نرم‌تر از گذشته برخورد کند. خواجه‌وند در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «بعد از درخواست ما از فیفا به تازگی نامه‌ای از این مرجع به دست ما رسیده که نشان می‌دهد پرداخت دستمزد دستیاران برانکو از محل درآمدهای باشگاه پرسپولیس در فیفا درحال سپری کردن پروسه قانونی‌اش است. البته فیفا نامه‌ای رسمی به ما نداده که با درخواست ما مخالفت یا موافقت شده است اما همین فرمی که برای ما ارسال شده در زمانی که می‌خواستیم طلب نیلسونیا گابریل را بپردازیم برای ما ارسال شد و این نشان می‌دهد که ان‌شاءالله مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و به زودی با دستیاران این مربی تسویه‌حساب می‌شود.»

با این حساب باید گفت که احتمالا دستیاران پروفسور در پرسپولیس بعد از بیش از یک‌سال می‌توانند به باقی‌مانده حقوق‌شان برسند و البته نکته مهم اینجاست که آنها زودتر از سرمربی تیم به حق و حقوق‌شان می‌رسند.

باقی‌مانده طلب فیفا قابل‌پرداخت به برانکو است

یکی از مواردی که این روزها تسویه‌حساب با برانکو و کلا طلبکاران خارجی را سخت کرده به قیمت ارز در کشور باز می‌گردد که روند به شدت صعودی در پیش گرفته و شاید تهیه ارز را برای باشگاه‌ها بسیار سخت کرده باشد. به همین جهت پرسپولیسی‌ها تلاش می‌کنند بدهی به خارجی‌هایشان را از محل درآمدهای ارزی‌شان پرداخت کنند که البته با توجه به محدود بودن این درآمدها مشخص نیست که این درآمدها بدهی سرخ‌ها را پوشش می‌دهد یا خیر!

یکی از درآمدهای ارزی پرسپولیس پولی است که سرخ‌ها از بابت انتقال علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک باید دریافت کنند. این پول که قرار بود ۵۵۰ هزار دلار باشد حالا با کسر ۳۵هزار دلار مواجه شده است که ظاهرا این پول باید به تیم نفت تهران پرداخت می‌شد که با توجه به انحلال این باشگاه، فدراسیون صاحب آن می‌شود. با این حساب پرسپولیسی‌ها ۵۱۵هزار دلار بابت بیرانوند در اختیار دارند و باید حدود ۵۰۰ هزار دلار دیگر هم جور کنند تا با برانکو و البته دستیارانش تسویه‌حساب شود.در این بین بدهی به مارکو هم وجود دارد که مشخص نیست چرا پرسپولیسی‌ها پول این مربی را هم به همراه دو مربی دیگر از محل درآمدهای خود در فیفا پرداخت نکرده‌اند.

سرخ‌ها حالا کمتر از ۴۰۰هزار دلار در فیفا دارند که می‌توانند برای پرداخت بدهی‌هایشان از آن استفاده کنند. اما آیا می‌توان بخشی از بدهی سرخ‌ها به برانکو را هم با این پول پرداخت کرد. معاون حقوقی پرسپولیس در این خصوص گفت: «این درآمد ما در فیفاست و اگر فیفا با اصل پرداخت این مبلغ مخالفتی نداشته باشد که تا به حال نداشته، می‌توانیم آن را به‌عنوان بخشی از بدهی برانکو به حساب ایشان واریز کنیم. البته مشخص نیست که رسول‌پناه مدیریت باشگاه چه تصمیمی برای نحوه پرداخت این مطالبات در نظر دارد اما اگر تصمیم ایشان این باشد که از مطالبات‌مان در فیفا بخشی از بدهی کادرفنی اسبق را بپردازیم قطعا می‌توانیم با فیفا نامه‌نگاری کنیم.»

برانکو آخرین پیشنهاد را هم نپذیرفت

پیش از این درخصوص توافق با سرمربی کروات اسبق سرخ‌ها نوشته بودیم که رسول‌پناه حدود ۳۰۰هزار یورو تهیه کرده و آن را در باشگاه نگه داشته تا بتواند با برانکو توافق کند. هرچند این توافق درنهایت صورت نگرفت و پرسپولیس مجبور شد مطابق حکم فیفا به برانکو پول بدهد اما در پیشنهاد جدیدی که سرخ‌ها به این مربی دادند مشخص شد مبلغ عنوان شده هنوز هم در باشگاه وجود دارد. پرسپولیسی‌ها در تازه‌ترین پیشنهاد به برانکو از او خواستند که ۸۰۰هزار یورو را نقد بگیرد و ۱۵۰هزار یورو هم از مطالبات‌شان در فیفا دریافت کند و ۱۰۰هزار دلار مبلغ فیفا را در فرصتی یک ماهه پرداخت کنند. ظاهرا این ۸۰۰ هزار یورو پولی است که از باشگاه آنتورپ دریافت شده به علاوه مبلغی که در باشگاه وجود دارد. خواجه‌وند در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «اینکه پیشنهاد جدید به برانکو چه بوده و چه مفادی داشته را در جریان نیستم اما می‌دانم که ایشان آخرین پیشنهاد باشگاه را هم نپذیرفته و خواهان دریافت تمام مطالبات‌شان به صورت یکجا شده‌اند.»

هنوز با کالدرون توافق نشده است

صحبت‌های مهدی خواجه‌وند در برنامه فوتبال برتر و تشکر او از کالدرون بابت همکاری‌اش با پرسپولیس در جهت توافقی خارج از فیفا باعث شد که بسیاری از رسانه‌ها اشتباه برداشت کنند که این مربی آرژانتینی با سرخ‌ها به توافق رسیده و خیلی از این رسانه‌ها خبر توافق پرسپولیس با کالدرون را روی خروجی رسانه‌شان قرار دادند اما ظاهرا این یک سوءتفاهم است که رسانه‌ها با آن درگیر شده‌اند و مذاکرات با وکیل این مربی و شخص کالدرون در جریان است تا طرفین بتوانند به زودی به توافق جدیدی دست پیدا کنند.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: «در آن برنامه حرفی از توافق نزدم و تنها گفتم که مذاکرات در جریان است و تا اینجای کار توافقات خوبی بین ما صورت گرفته تا این پرونده را خارج از فیفا حل و فصل کنیم. بارها از دوستان رسانه‌ای خواهش کرده‌ام که چون من یک فرد حقوقی هستم به ماهیت کلمات من اهمیت بدهند تا دچار سوءتفاهم نشوند. باز هم تاکید می‌کنم مذاکرات همچنان در جریان است و توافقات اولیه صورت گرفته اما هنوز این توافقات نهایی نشده است.»

شکایت از استوکس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال!

چند صباحی می‌شود پرسپولیسی‌ها به دلیل بدقولی و البته بی‌انضباطی استوکس با این بازیکن به‌صورت یک‌طرفه فسخ قرارداد کرده‌اند اما مدتی است پرسپولیسی‌ها با استناد به قراردادی که گفته می‌شود بسیار سفت و سخت با این بازیکن بسته شده قرار است به فیفا شکایت کرده و از این بازیکن غرامت بگیرند که هر بار هم این موضوع بنابر دلایلی عقب می‌افتد. این بازیکن علاوه بر غرامتی که در بندهای قراردادش ذکر شده باید پولی را هم که به‌عنوان پیش‌پرداخت از سرخ‌ها دریافت کرده و حدود دوسوم کل قراردادش را در بر می‌گیرد را نیز بازگرداند. خواجه‌وند در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ما تشخیص دادیم که برای پیگیری پرونده این بازیکن قبل از اینکه به فیفا شکایت کنیم در مراجع داخلی آن را مورد پیگیری قرار دهیم و احساس می‌کنیم که می‌توان این پرونده را از همین طریق حل و فصل کرد. اما اگر دیدیم راه به جایی نمی‌بریم از طریق فیفا آن را دنبال می‌کنیم.»

حالا اینکه آیا می‌توان از بازیکنی که حاضر نشده برای روشن شدن وضعیتش به ایران سفر کند، در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اقامه دعوا کرد و به نتیجه رسید، موضوعی است بسیار عجیب که برای دیدن نتیجه‌اش باید مدتی دیگر صبر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      # بابا مسعود می دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج