جاباما
۱۰۲۱۳۴۳
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نقش علی لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله با چین

شرق به نقل از منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس پیشین مجلس، درباره وضعیت سیاسی علی لاریجانی به «شرق» گفت: علی لاریجانی یک سرمایه بزرگ برای نظام است. او دارای پختگی لازم در استراتژی و اجراست و به‌هیچ‌وجه تک‌بعدی نیست.

شرق به نقل از منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس پیشین مجلس، درباره وضعیت سیاسی علی لاریجانی به «شرق» گفت: «علی لاریجانی یک سرمایه بزرگ برای نظام است. او دارای پختگی لازم در استراتژی و اجراست و به‌هیچ‌وجه تک‌بعدی نیست.

او گفت:آقای لاریجانی هم کار اجرائی کرده است و هم کار امنیتی و هم فرهنگی و درعین‌حال یک شخصیت کاملا علمی است. در ابعاد جهانی هم شناخته‌شده است و اگر به کشوری سفر کند، فقط شخصیت‌هایی در حد رئیس‌جمهور آن کشور با او می‌توانند دیدار کنند.

به‌ خاطر دارم که سفری با ایشان به تونس برای رونمایی از قانون اساسی جدید این کشور داشتیم. رئیس‌جمهور موقت تونس وقتی با او دیدار کرد، گفت که من سال‌هاست شما را می‌شناسم و تمام مذاکراتی که با اتحادیه اروپا داشتید زمانی که رئیس‌ شورای امنیت ملی ایران بودید، پیگیری می‌کردم». او ادامه داد: «آقای لاریجانی علاوه بر اینها به مسائل داخلی کشور هم تسلط بسیار خوبی دارد و مشکلات را می‌شناسد و برای حل آنها راهکار دارد.

او دارای تیم است؛ یعنی اگر بخواهد مجموعه مسائل امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کند، افرادی را برای مسئولیت‌های مختلف می‌گمارد که از شایستگی لازم برخوردارند.

با چنین توانمندی‌ای او کاملا در حوزه‌های مختلف راهبرد دارد. از سویی آقای لاریجانی مورد وثوق نیروهای سیاسی و مذهبی است. خاطرم هست وقتی به نجف رفته بود، مراجع نجف به او احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند و مراجع عزیزمان در قم هم با او همین‌طور رفتار می‌کنند و همیشه احترام او را داشته‌اند. اکنون هم که مقام معظم رهبری او را به سِمت مشاور خود و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده‌اند».

حقیقت‌پور درباره نقش لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین هم گفت: «آقای لاریجانی علاوه بر موارد فوق نقش ویژه‌ای در قرارداد راهبردی ایران و چین دارد و او برای پیگیری این قرارداد مهم، مدنظر رهبر انقلاب بود تا بتواند مناسبات ایران و چین را در این قرارداد مدیریت کند تا سندی اجرائی و عملیاتی به ثمر بنشیند. او فردی مطمئن نزد رهبر انقلاب است».

او درباره جایگاه سیاسی علی لاریجانی میان نیروهای سیاسی موجود در کشور هم اظهار کرد: «علی لاریحانی یک نیروی اصولگرای منطقی و معتدل است و نمی‌توان تندی‌ و افراط در رفتار و منش او دید و همواره کوشیده است که عاقلانه عمل کند؛ به‌ همین دلیل است که جریان‌های مختلف به او احترام می‌گذارند و می‌بینیم که اصلاح‌طلبان هم احترام او را دارند و به او به‌عنوان یک ظرفیت ملی نگاه می‌کنند. البته دیگر او را نمی‌توان منحصر در یک جریان دانست؛ زیرا به یک نیروی فراجناحی تبدیل شده است و می‌توان گفت که او نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب؛ بلکه یک نیروی انقلابی است».

حقیقت‌پور در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی انقلابی است، چرا نیروهای مدعی انقلابی‌گری در مجلس کنونی، به‌ویژه نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همیشه با او زاویه‌های جدی داشته‌اند، یادآور شد: «انقلابی‌گری تعریف مشخصی دارد و معلوم است چه کسی انقلابی است و چه کسی اقداماتش به منافع انقلاب لطمه می‌زند. خیلی‌ها هستند که ادعای انقلابی‌بودن دارند؛ اما اتفاقا بیش از همه به انقلاب آسیب می‌رسانند.

شخص رهبری یک انقلابی تمام‌عیار است که می‌شود از ایشان الگو گرفت. این‌طور نیست که افرادی در مجلس بگویند انقلابی هستیم؛ اما هر تهمتی که می‌خواهند، به هر شخصیتی بزنند یا بر سر هر مقام و مسئولی فریاد بزنند. انقلابی‌بودن به معنای ضدقانون رفتارکردن و اتهام‌زنی نیست؛ بنابراین آنهایی که به آقای لاریجانی می‌گویند انقلابی نیستی، در وهله نخست بروند انقلابی‌بودن خودشان را ثابت کنند».

مشاور لاریجانی کارهایی را که اکنون علی لاریجانی انجام می‌دهد، هم این‌گونه روایت کرد: «او اکنون مشغول مطالعه و جمع‌بندی گذشته است و به‌شدت در فکر انقلاب و کشور است و از مشکلات موجود بسیار ناراحت است. آقای لاریجانی به‌ طور دقیق آنچه را در مجلس می‌گذرد، پیگیری و نقاط مثبت و منفی مجلس را با دقت خاصی ارزیابی می‌کند».

او در پایان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا علی لاریجانی را می‌توانیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ بدانیم یا نه، گفت: «تردیدی نیست که او استعداد و ظرفیت لازم برای ریاست‌جمهوری را دارد؛ اما باید دید اقبال جامعه چگونه خواهد بود. آقای لاریجانی یک استراتژ و مجری کم‌نظیر است؛ یعنی هم خوب استراتژی تبیین می‌کند و هم قدرت بالایی در حوزه اجرا دارد. با چنین اوصافی شکی نیست که از هر نظر قابلیت ریاست‌جمهوری را دارد؛ اما باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی تا سال آینده رخ خواهد داد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      بله بسیار با تدبیر هستش اوج تدبیر و کار اجرایی ایشان را می توان آن زمانی که دبیر شورای هسته ای کشور بود ملاحظه نمود که کل تحریم ها و بایکوت ها از سر میزهای مذاکره برای ایران به ارمغان آورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت دقیقا

    • بدون نام

      آقای حقیقت پور،نون بازوتو بخور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم سفره هستن خوب

      • بدون نام

        کاربر ۸:۱۹ شما هم نون بازو تو بخور، طرفداری از کسیکه منافع ملی را از بین برده اصلا جالب نیست

    • بدون نام

      مگر مردم مغز خر خورده باشند که بهش رأی بدهند مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود

    • بدون نام

      اگه بیاید همه جناها ازش حمایت میکنند.

    • شهروند

      سرمایه کشور ،علی لاریجانی ؟

    • بدون نام

      مردم لاریجانی رو اصلا قبول ندارند.

    • بدون نام

      بیاد مفتضاحه شکست میخوره

    • بدون نام

      سرمایه ی بزرگ؟ ظاهرا نویسنده مطلب درک و تعریف واقعی و درستی از سرمایه نداره

    • دادمان

      هندونه بدم خدمتشون

    • بدون نام

      تمام این حرف ها یعنی رییس‌جمهور در ایران هیچ کاره است.

    • بدون نام

      مگه کرونا نگرفته بود قراربودبمیره

    • بدون نام

      لاریجانی بی عرضه ووطن فروش

    • امیر

      چی بگم
      باز با باز و کبوتر با کبوتر و ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج