۱۰۲۱۳۶۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افشاردوست‌: بعید می‌دانم رزنده سرمربی ایران شود

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال گفت: به نظرم بد نیست کار را به مربیان جوانی بدهیم که انگیزه بیشتری برای المپیک دارند. هر چند این روز‌ها اغلب مربیان در‌گیر تیم‌های ملی و باشگاهی‌شان هستند.

خبرورزشی: یک ماه مانده به رونمایی از سرمربی تیم ملی والیبال، حالا حرف از مذاکره فدراسیون با آلنوی روسی و رزنده برزیلی است. آلکنو که همان اول با نه آب پاکی را روی دست ایرانی‌ها ریخت، اما هنوز معلوم نیست مرد برزیلی چه جوابی در آستینش دارد. محمود افشاردوست، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال با اینکه شوک حضور مربیان تاپ دنیا را نیاز تیم ملی می‌داند، اما خیلی خوشبین نیست. البته که او موافق سپردن نیمکت تیم ملی به مربیان ایرانی است.

به نظر شما بعد از جواب رد آلکنو به فدراسیون، ممکن است رزنده به ایران بیاید؟‌

نمی‌دانم. من خیلی خوشبین نیستم مربیانی مثل آلکنو و رزنده پیشنهاد ایران را قبول کنند. هرچند اگر موافقت کنند که عالی می‌شود. چراکه والیبال ایران را متحول می‌کنند، به‌ویژه رزنده، اما بعید می‌دانم به ایران بیایند. چراکه هم باشگاه دارند و هم بیزنس می‌کنند. البته باید دید برای رزنده‌ای که نقره ۲۰۱۲ و طلای ۲۰۱۶ را دارد، المپیک توکیو آنقدر جذابیت دارد که روی نیمکت ایران بنشیند یا نه؟

تأکید شما روی رزنده، به تفاوت والیبال ایران و روسیه برمی‌گردد یا تأثیر‌گذاری رزنده روی تیم ملی؟

به‌نظرم حضور مربی بزرگ هم‌سطح رزنده مثل ولاسکو که مقطعی تغییراتی را به وجود آورد، او هم می‌تواند در این شرایط به والیبال ایران شوک بدهد تا از جایگاهش در دنیا دو، سه پله بالاتر برود. البته آلکنو هم مربی باتجربه‌ای است و مدال طلای جهانی و باشگاه‌های جهان را با زنیت‌کازان دارد، اما با تفاوت والیبال روسیه با ایران به لحاظ ساختاری، فیزیک بازیکنان و حتی آموزش، باید دید چقدر می‌تواند حضورش مؤثر باشد. رزنده به دلیل شباهت فیزیک بازیکنان و ساختار والیبال برزیل به ایران بیشتر می‌تواند کمک کند، چراکه برزیلی‌ها جنب و جوش دارند و پرشی‌تر هستند، درست مثل ایرانی‌ها. برعکس بازیکنان روسی که قد بلندتر هستند و با تکنیک کامل در دریافت اول، سرویس و پرش.

اگر رزنده هم پیشنهاد ایران را رد کند، باز هم مربی دیگری هست به والیبال ایران کمک کند؟

به نظرم بد نیست کار را به مربیان جوانی بدهیم که انگیزه بیشتری برای المپیک دارند. هر چند این روز‌ها اغلب مربیان در‌گیر تیم‌های ملی و باشگاهی‌شان هستند. اگر چه مسابقه بین‌المللی نیست. به هر حال نیمکت تیم ملی والیبال خالی نمی‌ماند. چراکه تیم ایران جذابیت‌های خاصی دارد و البته من موافق سرمربی ایرانی هستم. وقتی مربی خارجی نمی‌آید حداقل می‌توانیم با این فرصت مربی قدرتمند بسازیم.

واقعاً مربی ایرانی انتظارات از تیم ملی والیبال را برآورده می‌کند؟

مربی ایرانی حکم شمشیر دولبه را دارد. یک لبه اش فرصت‌سوزی و طرف دیگر فرصت‌سازی برای تجربه‌اندوزی مربیان ایران در المپیک است. من چند ماه پیش گفتم با ایزوله کردن سالن شرایط تمرین را برای بازیکنان فراهم کنیم، مثل تیم‌های فنلاند، اسلوونی، لهستان و آلمان. حالا که شرایط بدتر شده دیگر امکان برگزاری اردو نیست.

اما مربی ایرانی با تیم در المپیک توکیو جواب می‌دهد؟

بستگی دارد از تیم و مربی چه می‌خواهیم. اگر قرارداد با مربی چه خارجی و چه ایرانی کوتاه‌مدت باشد، خب همه ستاره‌ها را جمع می‌کند تا نتیجه بگیرد، اما وقتی مربی برای طولانی مدت بیاید باید ببیند برنامه داورزنی برای او چیست و چه می‌خواهد؟ باید ببیند افق دید فدراسیون و برنامه‌ریزی اش برای چه هدفی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج