جاباما
۱۰۲۱۴۶۴
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

مصدومیت سالی ۲۱هزار نفر در تصادفات در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه تا ۴۸درصد حوادث رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت هاست و این آمار تا ۶۰درصد افزایش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه تا ۴۸ درصد حوادث رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت هاست و این آمار تا ۶۰ درصد افزایش می یابد.

سردار "محمد حسین حمیدی" در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ارتباط مردمی پلیس راهور تهران اظهار داشت : شهر تهران به خاطر پایتخت بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست وقایع و تصمیمات به موقع، سریع و شفاف به مردم و شهروندان اطلاع رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند سوالات خود را از طریق شماره تلفن ۶۳۹۵۱۲۲۲ - ۰۲۱ با پلیس مطرح کنند، افزود: پیش بینی می شود شهروندان به راحتی بتوانند با شماره تلفن اعلامی مشکلات خود را در میان بگذارند و از مراجعه حضوری و صرف زمان جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور تهران ، مهم ترین چالش های شهر تهران را در حوزه ترافیک، کندی حرکت و زیادی سفرهای درون شهری برشمرد و گفت: در حوزه تصادفات اقدامات زیادی در گذشته صورت گرفته که با وجود آنها هنوز هم دارای مشکلات و چالش های زیادی هستیم و همچنان آلودگی هوا را شاهد می باشیم.

وی در خصوص اجرای طرح ترافیک، گفت : خط قرمز پلیس حفط جان و سلامت مردم است و در این خصوص تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و پلیس راهور از گذشته های دور شاهد آسیب های جدی آلودگی هواست ولی با وجود این مسائل و حجم بالای ترافیک عبور و مرور مختل نشده و شهر قفل نیست و پلیس راهور اقدامات خود را در خصوص روانی ترافیک انجام می دهد و خواهان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هواست ؛ طرح ترافیک درمان مقطعی است و اگر می خواهیم شاهد کاهش آلودگی باشیم باید طرح ترافیک را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم .

سردار حمیدی در رابطه با اجرای طرح ترافیک و شیوع ویروس کرونا گفت : باید بررسی شود که این طرحی که هم اکنون اجرا می شود جواب می دهد و آسیب در حوزه کرونا را کاهش می دهد یا خیر. ما منتظر نتیجه گیری و جواب ستاد ملی کرونا هستیم البته تقاضای سفر در تهران بسیار است و شیوع بیماری بستگی به رعایت شهروندان دارد، البته طرح ترافیک به ما در کنترل بیماری کرونا کمک می کند و این یک ضرورت است که این طرح را اجرا کنیم.

سردار حمیدی تصریح کرد : ترددهای غیر ضروری یکی از مشکلات و معضلات ماست که نه پارکینگ ها و نه معابر شهر تهران جوابگوی ترددهای شهروندان نیست و بحث وارونگی هوا در شش ماهه دوم یکی از معضلات پیش رو است و می طلبد با بررسی کارشناسی نسخه ای کارساز برای پایداری وضعیت پیش بینی کرد .

وی با بیان اینکه در شهر تهران هشت میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که چهار میلیون موتور و چهار میلیون خودرو است تصریح کرد: سالیانه در شهر تهران ۲۱هزار نفر مجروح و ۶۰۰ فوتی داریم که البته با کاهش تصادفات فوتی و جرحی مواجه بودیم ولی باز هم آمار بالا است و بایستی کاهش یابد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد : ۴۸درصد از حوادث رانندگی در طول روز مربوط به موتورسواران است که حتی این درصد بعد از ظهرها تا ۶۰درصد به علت خستگی و خواب آلودگی افزایش می یابد .

سردار حمیدی افزود : ۳۶درصد از فوتی ها مربوط به عابران است که در بزرگراه ها ، حاشیه راه ها و زیر پل های عابر تصادفات رخ می دهد .

وی ادامه داد : نگاه ما در گذشته خودرو محوری بوده است که مشکلات زیادی بوجود می آورد و هم اکنون شهر تهران شهر انسان محوری نیست و اگر می خواهیم شرایط عالی شود باید حمل و نقل هوشمند و پاک را برگزینیم و هم اکنون با این شرایط، آلودگی هوا افزایش می یابد و می بایست تردد های غیر ضرور را کنترل کنیم و شبکه ریلی و تاکسی و حمل ونقل عمومی با یکدیگر هماهنگ و مرتبط باشند ، حمل و نقل ترکیبی بایستی گسترش یابد و مسافر نباید سردرگم باشد و دنبال خودرو بگردد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پیاده راه سازی و پیاده رو سازی برای عابران یکی دیگر از اقداماتی است که می بایست به صورت ویژه انجام پذیرد .

وی در خصوص تخلفات موتورسیکلت ها افزود: پلیس راهور فاتب با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد قاطع می کند و این برخوردهای قانونی متوقف نشده و طرح های پلیس در حال اجراست ولی بحث پلیس استفاده از موتورهای برقی و فاقد آلایندگی است و بحث آموزش موتورسیکلت سواران هم در حال انجام است که روزانه توسط کلاس های توجیهی و آموزشی در پلیس راهور فاتب در حال انجام است .

سردار حمیدی گفت : اگر از آسمان سنگ هم ببارد پلیس راهور فاتب در معابر حضور دارد چرا که عدم حضور پلیس در معابر باعث کندی حرکت و قطع ارتباطات بین مردم می شود و حمل و نقل دچار اختلال می شود ، حتی پلیس راهور در شرایط کرونایی در همه حال در معابر حضور دارد .

این مقام ارشد انتظامی در خصوص طرح ترافیک ابراز داشت : ما به عنوان مجری قانون تابع نظریات کارشناسی و مصوبات قانونی هستیم و می بایست کار کارشناسی صورت پذیرد و پلیس هم اقدامات خود را انجام می دهد و هر طرحی را چشم بسته قبول نخواهیم کرد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : مسئولان اداره مهندسی ترافیک، تابلوهایی را که دچار نقص هستند و آسیب دیده اند را تعویض و تا رفع نقص آن پیگیری های لازم را انجام می دهد .

براساس گزارش سایت پلیس، وی گفت: پلیس تنها مرجعی است که با رویت تصاویر و دیدن تخلف می تواند برخورد قانونی با تخلفات را انجام دهد و یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس قرار دارد . دوربین های البسه و جمع شدن قبض های جریمه دستی از دیگر اقداماتی بود که سردار حمیدی در خصوص آن سخن گفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من جواد هستم

      البته ناگفته نماند در این مقدار تصادف هم راهنمایی و رانندگی هم زحمت کشیدن
      نداشتن نظارت همکاری راهنمایی و رانندگی است

    • ح

      خوش به حال خودروسازهای با درآمدهای نجومی وراهور برای جریمه از مردم

    • بدون نام

      در کل کشور چند برابر تهرانه مخصوصا جاده هایی که قبل از انقلاب ساخته شدن ولی حتی آسفالتشون بعد از انقلاب ترمیم نشد تهران آسفالت کف خیابون و اتوبانها خوبه فقط بخاطر کیفیت خودروها مردم کشته و مصدوم میشن ولی تو جاده هایی مثل همدان قزوین علاوه بر کیفیت خودروها آسفالت جاده هم خرابه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج