۱۰۲۱۵۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فدراسیون فوتبال فقط مجوز مربیگری می‌دهد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به جای بالا بردن دانش مربیان فقط به آن‌ها مجوز مربیگری می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا: سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به جای بالا بردن دانش مربیان فقط به آنها مجوز مربیگری می دهد.

جلال چراغپور روز پنجشنبه با اشاره به تغییر زیاد مربیان در لیگ داخلی ایران گفت: بنیان لیگ در هر کشوری بر اساس ۴ موضوع است. بحث اول بازیکنان و سطح تکنیک و مهارت آنها است. قسمت دوم خصوصیت هر لیگ به میزان اندازه سطح مربیان است. بحث سوم وضع انسجام ساختار باشگاها است (میزان امکانات از نظر نرم افزار و سخت افزار و درآمدزایی). مقوله چهارم هم تعداد هواداران تیم‌ها است. این چهار مجموعه نیاز به یک مدیریت دارد. این چهار مولفه خودش به متغیرهایی وابسته است اما تمام آنها تحت تاثیر مدیریت مجموعه فوتبال قرار می گیرند.

وی افزود: برای بازیکن به غیر از مسائل تاکتیکی، سواد فوتبالی(بازی) هم بسیار حائز اهمیت است. این سواد در گردش فوتبال ایران است که موضوع بسیار مهمی است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: مربیان ما همه از یک دریچه بیرون می‌آیند که کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است در حالی که در لیگ‌ها معتبر دنیا این‌گونه نیست. کمیته آموزش ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر می‌گیرد. به نظر من آن سبک هم سنتی است و به همین خاطر کمیته آموزش ما ۲۵ سال است که از روش سنتی AFC بهره برداری می‌کند و به همین خاطر ۲۵ سال است که کمیته آموزش ما چیزی برای ارائه جدید به فوتبال ایران ندارد.

وی تاکید کرد: کمیته آموزش تنها مجوز مربیگری می‌دهد نه دانش مربیگری. این بدان معنا است که چیز جدیدی به فوتبال ما اضافه نمی‌شود.

چراغپور در مورد دلایل تغییرات زیاد مربیان در فوتبال ایران اضافه کرد: مدیران باشگاه‌های ما برای اینکه نشان بدهند که مدیریت بلد هستند و به شرایط اشراف کامل دارند، به نوعی «شو مدیریت» انجام می‌دهند. به همین خاطر تنها فردی را که بلد هستند تغییر دهند مربی است.

وی در ادامه در مورد انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران تصریح کرد: نمی‌شود گفت که مظلومی مربی بدی است اما در رده پایه تنها مربیگری فوتبالی کافی نیست و باید فردی در کادر فنی باشد که دانش فوتبالی را هم به بازیکنان آموزش دهد. چرا که بازیکنان باید آموزش ببینند. این موضوع مهم است. تیم امید ما هم بازیکنان خوبی داشت و هم از کادر فنی خوبی بهره می‌برد اما نبود یک فردی که دانش فوتبال را به بازیکنان تزریق کند، به تیم ضربه زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج