جاباما
۱۰۲۱۵۶۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

عضو جامعه روحانیت مبارز:

امیدواریم برکات امام حسین، کرونا را هم از بین ببرد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تلاش های رضاخانی نیز برای به زمین انداختن پرچم امام حسین(ع) بی نتیجه بوده، گفت: عزاداری امام حسین(ع) همه هستی، انقلاب و بقای ما است. تمام شور و نشاط ما برگرفته از همین عزاداری ها است. اگر عزاداری امام حسین(ع) نبود حتی دفاع ۸ ساله ما در جنگ تحمیلی نیز به نتیجه نمی رسید.

جماران: حسین ابراهیمی، یک عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با ضرورت برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا گفت: جریان عاشورا و محرم، پایه و اساس دین و انقلاب ما است. زیرساخت تحولاتی که در تاریخ اسلام به وجود آمده را امام حسین(ع) آماده کرده اند. لذا این بیان چه به عنوان حدیث چه فرمایشی حکیمانه مبنی بر اینکه «اسلام به وسیله نبی اکرم(ص) به وجود آمد و بقاء آن را انقلاب اباعبدالله و نهضت حسینی تضمین کرد»، ارزشمند است.

وی افزود: اگر خون امام حسین(ع) نبود و این حرکت انقلابی صورت نمی گرفت، قطعا بنی امیه با تحریفاتی که انجام داده بودند و ورود به جنبه های مادی و ترک جنبه های معنوی، چیزی از اسلام باقی نمی گذاشتند. اما امروز با توجه به تاریخی که مطالعه می کنیم، می بینیم مردم؛ کرونا که هیچ حتی در جایی که می دانستند کشته می شوند، ترک زیارت اباعبدالله الحسین(ع) نکردند.

ابراهیم ادامه داد: حتی در دوران پهلوی نیز با همه تلاش هایی که رضاخان برای بر زمین انداختن پرچم امام حسین(ع) انجام داد، هیچ گاه این اتفاق نیفتاد. بلکه مردم در خانه ها عزاداری را برپا داشتند. در دوره کرونا نیز هم مردم و هم مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی توجیه هستند. و تمامی شرایط بهداشتی را در مساجد و هیئات رعایت خواهند کرد.

امیدواریم برکات امام حسین، کرونا را هم از بین ببرد

وی بیان کرد: افراد متدین هستند و می خواهند دین خود را حفظ کنند و بر مبنای هوا و هوس در این راه قرار نگرفته اند. لذا هرچه تاکنون از ستاد مقابله با کرونا به مراکز مذهبی ابلاغ شده چه در حرم های ائمه، چه در مساجد و حسینیه ها به نحو احسن رعایت شده است.

او گفت: مردم ما همه موارد بهداشتی را رعایت می کنند. از طرفی دیگر، عزاداری امام حسین(ع) همه هستی، انقلاب و بقای ما است. تمام شور و نشاط ما برگرفته از همین عزاداری ها است. اگر عزاداری امام حسین(ع) نبود، حتی دفاع 8 ساله ما در جنگ تحمیلی نیز به نتیجه نمی رسید. رزمندگان به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مبارزه کردند و شهید و جانباز شدند و خداوند پیروزی را از آن آنها کرد.

ابراهیمی ادامه داد: امروز قله جوشان ارزشمند «مقاومت» ایران اسلامی است و این هم به برکت خون پاک اباعبدالله الحسین(ع) و یاران عزیزشان و اخلاصی است که از آن سرزمین به همه جهان و عاشقان اباعبدالله(س)افشانده شد. این شور و نشاط ادامه دارد و ترک عزاداری برای امام حسین(ع) بدین معنا است که ما از برکت ایشان محروم خواهیم شد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم باید بیشتر برای عزاداری امام حسین(ع) تلاش کنند تا مراسم ایشان با نشاط بیشتری باشد. هرچه مردم در مراسم عزای اباعبدالله بیشتر شرکت کنند شعار «حب الحسین یجمعنا» تحقق پیدا می کند. این شعار ارزشمندی است و بدین معناست که عشق حسین جامعه ما را منسجم کرده و هدف را یکسان می کند. همه در یک راه به دنبال مقام معظم رهبری حرکت می کنند و این موجب می شود که انقلاب و دین ما تداوم یابد.

او گفت: برکات امام حسین(ع) آنقدر زیاد است که امیدواریم کرونا را هم از بین ببرد. لذا اعتقادم این است که عزاداری امام حسین(ع) از کارهای شایسته و بایسته ای است که نشاط می آورد و جامعه ما را دوباره به حرکت و نهضت تازه ای سوق خواهد داد.

وی در پایان گفت: می شود با همین نگاه مراسم اربعین را نیز برگزار کرد. متاسفانه مراسم اربعین تنها مربوط به ایران نیست و نیاز به توافق دو کشور ایران و عراق دارد. هر چه در راه امام حسین(ع) حرکت کنیم و ایثار به خرج دهیم، حتما پاسخ لازم را خواهیم گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج