جاباما
۱۰۲۱۶۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مرگ ۳ نفر بر اثر استفاده از قرص لاغری

رییس سازمان غذا و دارو روز یکشنبه اعلام کرد که سه نفر بر اثر استفاده از قرص لاغری هربال اسلمیت جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان غذا و دارو روز یکشنبه اعلام کرد که سه نفر بر اثر استفاده از قرص لاغری هربال اسلمیت جان خود را از دست داده اند.

دکتر «رسول دیناروند» روز یکشنبه در نشست خبری افزود، علت مصرف قرص های مزبور تبلیغات ماهواره ای بوده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات گسترده ماهواره ای برای مصرف قرص های لاغری هربال اسلمیت و استقبال مردم از این داروی غیر مجاز، موجب شد که سال گذشته شاهد مرگ سه نفر از هموطنان به خاطر مصرف این داروی غیرقانونی در کشور باشیم.

دیناروند تصرح کرد، سازمان غذا و دارو اطلاعیه های متعددی برای منع مصرف این داروی غیر مجاز در فاصله زمان های متعدد صادر کرده است.

وی همچنین به مصرف داروی سیبوترامین که جزو داروهای غیرمجاز محسوب می شود، هشدار داد و افزود: این دارو نیز جزو داروهایی است که وزارت بهداشت ممنوعیت مصرف آن را صادر کرده زیرا این دارو مجوزهای لازم را ندارد و صرفا جزو تبلیغات ماهواره ای محسوب می شود.

وی به کاهش هزینه تجهیزات پزشکی برای بیماران اشاره کرد و گفت: در بسته حمایتی که دولت برای حمایت از بیماران در نظر گرفته، در اردیبهشت ماه شاهد کاهش قیمت استفاده از تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

دیناروند افزود: کاهش قیمت تجهیزات پزشکی برای بیماران قلب و عروقی، چشمی، ارتوپدی و تجهیزات پزشکی مرکزی به میزانی خواهد بود، که سازمان های بیمه گر تمامی هزینه ها مربوط به تجهزات پزشکی را پوشش بیمه ای خواهند داد.

وی با بیان اینکه این پوشش بیمه ای برای تجهیزات پزشکی طبق مذاکرات و پیگیری ها سازمان غذا و دارو با سازمان ها بیمه گر صورت گرفته، ادامه داد: این سازمان در ابتدا با فراخوان بین شرکت های تولید کننده و وارد کننده این محصولات پزشکی و همچنین اطلاعاتی را که وزارت بهداشت از کشورهای تولید کننده این محصول دارد، اقدام خواهد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببینیم و تعریف کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج