۱۰۲۱۹۴۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تعویق انتخابات، نشانه شکست ترامپ است؟

در اقدامی بی سابقه در تاریخ آمریکا، دونالد ترامپ در یکی از تازه‌ترین توئیت های خود، بر «تعویق انتخابات» تاکید کرده و مدعی شده است که برگزاری انتخابات به صورت پستی (به دلیل شیوع کرونا در برخی ایالات) به تقلب و به دست آمدن نتایج دروغین منجر می‌شود.

روزنامه خراسان: در اقدامی بی سابقه در تاریخ آمریکا، دونالد ترامپ در یکی از تازه‌ترین توئیت های خود، بر «تعویق انتخابات» تاکید کرده و مدعی شده است که برگزاری انتخابات به صورت پستی (به دلیل شیوع کرونا در برخی ایالات) به تقلب و به دست آمدن نتایج دروغین منجر می‌شود.

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا، جایی برای خوش بینی درباره پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر باقی نگذاشته است. با این حال، بر اساس قانون مصوب کنگره آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری این کشورباید هرچهار سال یک بار در اولین سه شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر برگزار شود. این روز در سال ۲۰۲۰، سوم نوامبر خواهد بود.

درخواست برای تغییر زمان برگزاری انتخابات به مصوبه کنگره نیاز دارد و به نظر نمی رسد که دموکرات های حاکم بر مجلس نمایندگان با این درخواست موافقت کنند اما ترامپ با امید تحت فشارگذاشتن موافقان انتخابات پستی، درخواستی را مطرح کرده است که تحقق آن بسیار دور از انتظار خواهد بود. جمهوری خواهان در تلاش هستند به هر شکل ممکن، حتی تهدید به تعویق انتخابات، از پستی برگزار شدن انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ جلوگیری کنند.

آنان مدعی هستند که با برگزاری انتخابات به شیوه پستی، زمینه برای تقلب فراهم می شود و به قول ترامپ «فریب آمیزترین انتخابات تاریخ» رقم خواهد خورد. این درحالی است که دموکرات ها معتقدند جمهوری خواهان و در راس آنان، ترامپ با اطمینان از شکست در انتخابات نوامبر، موضوع تقلب در انتخابات پستی را مطرح کرده اند تا در شرایط همه گیری ویروس کرونا، مشارکت سیاسی در روز انتخابات را به حداقل کاهش دهند.

با این حال جدا از مواضع موافقان و مخالفان انتخابات پستی در آمریکا که بارها در این کشور برگزار شده است، شرایط اقتصادی و اجتماعی آمریکا کمتر از ۱۰۰ روز پیش از انتخابات، از وخامت اوضاع، به ویژه برای کمپین جمهوری خواهان حکایت دارد. عده‌ای از سناتور‌ها و اعضای مجلس نمایندگان که متعلق به حزب جمهوری خواه هستند، معتقدند که عصبانیت افکار عمومی از ترامپ می‌تواند به شکست آن‌ها در کنگره منجر شود. در این صورت، جمهوری خواهان علاوه بر کاخ سفید، مجلس نمایندگان و مجلس سنا را نیز از دست خواهند داد. از این رو امکان دارد برخی سناتور‌های جمهوری خواه برای فرار از این وضعیت، با ایده «تعویق انتخابات» همراهی کنند. میزان مرگ و میر از کرونا در آمریکا از رقم ۱۵۰ هزار تن گذشته؛ حدود ۴۰ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند؛ کنگره برای تمدید طرح های نجات مالی به بن بست رسیده و بخش های وسیعی از آمریکا در آتش خشم و نارضایتی از نابرابری های اقتصادی و اجتماعی فرو رفته است.

در این شرایط، هر روز به فاصله جوبایدن، رقیب دموکرات ترامپ با وی در نظرسنجی ها افزوده می شود. آخرین نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا در شش ایالت آریزونا، ویسکانسین، فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی وضعیت خوبی ندارد و حتی در ایالت مهم «اوهایو» نیز شانس پیروزی خود در برابر بایدن را تا حد زیادی از دست داده است. اگر در سه ماه آینده شرایط در آمریکا به شکل چشمگیری تغییر نکند، چه بسا ترامپ به رئیس جمهوری یک دوره ای در تاریخ آمریکا بدل شود.

این وضعیت، ترامپ را در موقعیتی قرار داده است که درخواست تعویق انتخابات را مطرح کند؛ اتفاقی که حتی در دوران جنگ داخلی آمریکا در نیمه قرن نوزدهم نیز رخ نداد. با این حال، آن چه اهمیت بیشتری دارد این است که اگر کنگره با درخواست تعویق انتخابات موافقت نکرد- که به نظر می رسد در نهایت چنین خواهد شد- آیا ترامپ شکست احتمالی خود در انتخابات را خواهد پذیرفت؟ سوالی که هر روز جدی تر می‌شود و نگرانی ها را از بروز بحران قانون اساسی در این کشور تشدید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از انتخاب مجدد ترامپ وحشت دارم،زندگیمون نابود شده،و انگار دلسوزی نداریم

    • بدون نام

      ان شاالله ترامپ توی انتخابات شکست بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج