۱۰۲۲۰۴۸
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

اگر استقلال را می‌خواهی؛ پرسپولیس را ببر!

در تمام سالهای اخیر، معمولا مربیان استقلالی، در صورتی نیمکت سرمربیگری این تیم را تصاحب کرده اند که موفق شده بودند با تیمی ضعیف‌تر، پرسپولیس را شکست دهند.

ورزش سه: امروز ورزشگاه پیر شهید وطنی قائم‌شهر میزبان دیداری است که در حالت عادی باید از ساعات اولیه بامداد امروز در مسیر استادیوم شاهد دسته دسته افرادی عاشقی بودیم که بدون توجه به مشکلات بیشمار این روزها ناشی از گرانی بی سابقه، به تنها چیزی که فکر می‌کنند نود دقیقه بازی نساجی و پرسپولیس است. تیمی که این هفته‌ها با هدایت محمود فکری و کادر فنی اش که شامل ۴ بازیکن سابق از ۴ نسل مختلف این تیم، آماده‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد.

فکری ویارانش به کمک کادر مدیریتی نساجی از همان فردای روزی که سکان هدایت تیم سابقش را برعهده گرفت، توانست ساز تیمش را طوری کوک کند که تا به امروز، ۶ هفته از زمان پیوستنش در جمع نساجی چی ها می‌گذرد، آهنگ شکست حتی یک‌بار به گوششان هم خطور نکرده است. او در حالی میانگین ۲ امتیاز را در هر بازی به نام خودش ثبت کرده است که تیمی را تحویل گرفته بود، که از ۲۰ بازی قبلی تنها موفق به گرفتن ۲۰ امتیاز شده بود.

نکته قابل توجه و امیدوارکننده این است که نساجی در این چند بازی اخیر فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارد و با دیدن بازی های این تیم می توانیم به راحتی پی به پیشرفت بازیکنانی ببریم که در صورت ادامه همین روند تعدادی از آن‌ها می‌توانند حتی نظر سرمربی تیم ملی و دستیارانشان را هم به خود جلب کنند. بازیکنانی مثل علی رضا حقیقی، علی شجاعی، سجاد آشوری، مجتبی بیژن، مجتبی ممشلی حامد شیری، محمد میری و.. که در این چند دیدار اخیر سطح دیگری از توانایی‌های خودشان را نشان دادند و چه حیف که این بازیکنان از تشویق بی‌امان هوادارانشان لا اقل در زمینِ‌بازی بی‌بهره اند که اگر وضعیت به منوال سال های قبل بود، بدون هیچ تردیدی با توجه به شناختی که داریم، این تماشاگران عاشق مازندرانی برای این تیم و بازیکنانشان سنگ تمام می گذاشتند.

فکری در حالی از هفته بیستم هدایت تیم شهرش را برعهده گرفت که در نیم فصل دوم، این تیم تماما با تیم های پایین جدولی بازی کرده بود. نساجی تا پیش از بازی مقابل ماشین‌سازی (اولین حضور فکری) برابر تیم های گل گهر، پیکان، سایپا، شاهین شهرداری و پارس جنوبی جم به میدان رفته بود و به‌نوعی در ۱۰ بازی آینده باید به مصاف تیم های مدعی جدول رده‌بندی می‌رفت و قبول این کار شجاعت زیادی را می‌طلبید که ما در این چند سال این مشخصه را در محمود فکری دیده ایم.

او پس از سه مرتبه که به عنوان دستیار در تیم استقلال تجربه کسب کرد اتفاقا در اولین تجربه سرمربی گریش هدایت همین تیم نساجی را بر عهده گرفت که ان زمان نساجی در لیگ یک حضور داشت، اما نتوانست در ان برهه زمان نساجی را به لیگ برتر بیاورد. ولی به واقع فکری در تمام ۵ تجربه دیگرش در عرصه مربیگری توانست نام خود را به عنوان یک متخصص در صعود تیم ها از لیگ یک به لیگ برتر معرفی کند تا اینکه امروز بازهم به نساجی برگشته است تا کارنکرده‌اش را این بار به اتمام برساند.

نتایج درخشان نساجی در ۶ هفته اخیر و سابقه بدون حرف‌وحدیث فکری در استقلال باعث شد تا فکری بیشتر از هر زمانی نامش به عنوان یک آلترناتیو جدی برای تصاحب عنوان سرمربیگری استقلال در رسانه ها مطرح شود. چه‌بسا اگر مهاجمانش در دیدار برابر استقلال تا حدی خودشان را بیشتر باور داشتند نساجی حتی می‌توانست برنده آن دیدار باشد که در صورت تحقق آن امر شدت این گمانه‌زنی‌ها بیشتر هم بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که فکری شاید خودش بهتر از هرکسی دیگر بداند که در این سه دهه اخیر مربیان استقلالی در دورانی که هدایت تیم های دیگری را برعهده داشتند مثل تجربه امروز فکری؛ برای نشستن روی نیمکت استقلال باید از سدی به نام پرسپولیس می‌گذشتند که دراین صورت بخت خودشان را برای رسیدن به چنین عنوانی از هر زمانی بالاتر می بردند.

برای مثال ناصر حجازی وقتی‌که توانست با محمدان بنگلادش از سد پرسپولیس علی پروین بگذرد بدون هیچ بروبرگردی نیمکت استقلال را با عزت و احترام تقدیمش کردند. چند سال گفته می‌شود زمانی که علیرضا منصوریان توانست با تیم نفت علاوه بر شکست پرسپولیس در آزادی مانع از قهرمانی این تیم در لیگ برتر شود، درست همان شب فتح الله زاده استقلالِ فصل بعد را به نامش سند زد.حتی صمد مرفاوی هم اگر زمانی روی نیمکت استقلال نشست صرفا به خاطر این بود که ان زمان دستیار امیر قلعه نوعی بود که در مقطع سه ساله اول حضورش در استقلال علاوه بر کسب عنوان قهرمانی لیگ برترهیچگاه قافیه را به پرسپولیس نباخت.

حالا این بار فکری و دستیارانش هم اگر می‌خواهند که شانس تصاحب نیمکت استقلال را بیش از پیش کنند، چاره ای جز شکست پرسپولیس، قهرمان زودهنگام لیگ نوزدهم را ندارند. گرچه احتمال می‌رود انگیزه‌های پرسپولیس با مسجل شدن قهرمانی کمتر از قبل باشد، اما این در اصل ماجرا هیچ تفاوتی نمی‌کند.

در واقع می‌توان گفت که فکری با توجه به شکست فولاد ان هم با آن شرایط عجیب و تقدیم عنوان دومی به استقلال، امروز اگر در این مصاف حساس برابر سرخ پوشان پایتخت هم برنده از زمین خارج شود نقطه عطفی در کارنامه مربی‌گری‌اش رقم خواهد خورد که برای مشخص شدن تمامی این احتمالات باید تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز صبر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی 4

      خخخحح بیخود نبود فری جووم بهش دست نداد

      پاسخ ها

      • لنگی پاره پاره

        #گالیله
        # بابا مسعود

      • دو ستاره آسیایی حسرت لنگیایی

        #بابامسعود

    • شکوهی

      شتر در خواب بیند پنبه دانه امشب مشخص می شود

      پاسخ ها

      • حسن ازرشت

        فکری همیشه درمقابل پرسپولیس برنده است. چی بعنوان بازیکن وچه بنام سرمربی،، ستون محکم درنزدپرسپولیس

    • ارتش سرخ

      مربی کیسه نیا امشب سوراخ می شود

      پاسخ ها

      • دو ستاره آسیایی حسرت لنگیایی

        #بابامسعود

    • پدرام

      اگر ناجی افسانه ای شون (گربه کلان داک یا داور)مطابقرمعمول به دادشون نرسیده بود اینکار راهم می کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج