جاباما
۱۰۲۲۱۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ماجرا‌های قلعه‌نویی و آبی‌ها

دیدار تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن‌ها را برعهده دارد، با استقلال همواره سرشار از اتفاقات حاشیه‌ای خاصی شده که برخی از آن‌ها هنوز از یاد اهالی فوتبال آن نرفته است.

خبرورزشی: بازی امشب برای سپاهان و امیر قلعه‌نویی از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. به جرأت می‌توان گفت دیدار‌های استقلال و سپاهان طی ۱۷ سال گذشته همواره پر از حاشیه بوده و قطعاً حساسیت این بازی بابت قرار گرفتن دو تیم در جدول موجب خواهد شد تا جدال امشب آن‌ها نیز مملو از اتفاقات ویژه شود.

البته جدا از بحث سپاهان، کاملاً بدیهی است که رویارویی با استقلال برای امیر قلعه‌نویی فراتر از سایر مسابقات (حتی فراتر از جدال با پرسپولیس) تلقی می‌شود و این حقیقتی است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را کتمان کرد. اتفاقاً دیدار تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن‌ها را برعهده دارد، با استقلال همواره سرشار از اتفاقات حاشیه‌ای خاصی شده که برخی از آن‌ها هنوز از یاد اهالی فوتبال آن نرفته است.

از استقلال اهواز تا داستان مشت و آقاتختی!

اولین رویارویی جدی و خبرساز امیر قلعه‌نویی با استقلال، بهار سال ۸۲ بود. همان دیداری که قلعه‌نویی همراه با استقلال اهواز توانست آبی‌پوشان پایتخت را شکست دهد و این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. البته در زمستان سال ۸۶ نیز وقتی امیر سرمربی مس کرمان بود و مقابل استقلال مشت‌های خودش را گره کرد، قضیه سروصدای فراوانی راه انداخت.

به این موارد باید حاشیه‌های بسیار زیاد جدال‌های سپاهان با استقلال هنگامی که قلعه‌نویی هدایت زردپوشان اصفهانی را برعهده داشته را نیز اضافه کرد و البته از کنار جدال دو تیم استقلال و تراکتور در بهار سال ۹۵ نیز نباید با بی‌تفاوتی گذشت. همان مسابقه‌ای که امیر هدایت سرخپوشان تبریزی را بر‌عهده داشت و در جریان دیدار با مهدی رحمتی جدال لفظی پیدا کرد. در پایان همان دیدار بود که قلعه‌نویی پس از پیروزی مقابل استقلال مدعی شد اگر این بازی به شکل جوانمردانه برگزار نمی‌شد، روح مرحوم جهان پهلوان تختی عذاب می‌کشید!

کنترل از راه دور

شرایط این روز‌های امیر قلعه‌نویی، اما کاملاً متفاوت با گذشته است. حمله قلبی که چندی قبل به آن دچار شد، پای او را به بیمارستان باز کرد و حالا پزشکان قاطعانه تأکید کرده‌اند امشب نباید برای هدایت سپاهان مقابل استقلال روی نیمکت قرار بگیرد. حتی خبر‌های رسیده حکایت از آن داشت که قلعه‌نویی همراه با کاروان تیمش به تهران نیامده و بنابراین احتمال هدایت سپاهان از روی نیمکت توسط او ضعیف است مگر اینکه در آخرین لحظات اتفاقات دیگری رخ دهد. البته بدون شک حتی اگر قلعه‌نویی روی نیمکت نباشد، باز هم به شکل کنترل از راه دور شاگردانشان مقابل مردان فرهاد مجیدی هدایت می‌کند و یا اینکه حداقل بر کار آن‌ها نظارت خواهد کرد.

پیروزی‌های سرنوشت‌ساز

اگر استقلال نتواند قهرمان جام‌حذفی شده یا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده بگیرد، احتمال تعویض فرهاد مجیدی زیاد می‌شود و حتماً امیر قلعه‌نویی حداقل روی کاغذ یکی از گزینه‌های جدی جانشینی او محسوب خواهد شد بنابراین پیروزی مقابل استقلال در بازی امشب و جدال جام‌حذفی شاید بتواند جاده‌صاف‌کنی برای بازگشت مجدد قلعه‌نویی به نیمکت استقلال تلقی شود. نکته بسیار حائز اهمیت اینکه امیر قلعه‌نویی همواره چند ماه قبل از بازگشت به استقلال، این تیم را در دیدار‌های فوق العاده مهمی شکست داده است.

امیر سال ۸۲ با استقلال اهواز مقابل استقلال تهران به پیروزی رسید و چند روز بعد سرمربی آبی‌های پایتخت شد. در سال ۸۶ نیز حدود چهار ماه پس از شکست دادن استقلال همراه با مس کرمان دوباره روی نیمکت استقلال تهران نشست و خرداد ۹۱ نیز در حالی برای سومین مرتبه در لیگ برتر سرمربی آبی‌ها شد که چند ماه قبل از آن این تیم را همراه با تراکتور شکست داده بود. حالا باید ببینیم این داستان دوباره تکرار خواهد شد یا نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج