۱۰۲۲۳۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چراغ سبز طارمی به حضور در براگا

طارمی در نیم‌فصل هم مشتریان خوبی داشت اما در آن زمان تصمیم مناسبی گرفت و در ریوآوه ماند تا در بهترین فرم خود این باشگاه را ترک کند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استون‌ویلا در رقابت‌های این فصل لیگ برتر که به‌تازگی به پایان رسید به زحمت توانست از سقوط فرار کند و در هفته‌های پایانی بقای خود در لیگ جزیره را قطعی کرد. این تیم برای حضوری موفق در فصل آینده به دنبال تقویت خود در چند پست ازجمله خط حمله است. سایت «بیرمنگام میل» در گزارشی به بررسی مهاجمانی پرداخته که می‌تواند در تابستان راهی این تیم شوند که یکی از آنها مهدی طارمی است.

در بین سایر گزینه‌هایی که این سایت انگلیسی پیشنهاد کرده نام‌هایی چون آندره سیلوا(میلان)، تامی آبراهام(چلسی) و آرتم زیوبا، زوج سردار آزمون در زنیت دیده می‌شوند. این سایت می‌نویسد: «استون‌ویلا برای فصل آینده نیاز به یک مهاجم خوب دارد تا خط حمله خود را تقویت کند. دین اسمیت، سرمربی این تیم در دوران وقفه مسابقات تلاش کرد تیمش را هماهنگ‌تر از قبل کرده و توانست مانع از سقوط تیمش شود. با این شرایط این تیم برای فصل بعد حداقل به یک مهاجم دیگر نیاز دارد تا شرایط بهتری در لیگ برتر داشته باشد.»

یکی از گزینه‌ها مهدی طارمی است. استون‌ویلا پیش از این هم به دنبال خرید او بود و در آن زمان هواداران شناخت چندان زیادی از او نداشتند و می‌پرسیدند: «چه کسی؟» او حالا با زدن ۱۸ گل در لیگ پرتغال به همراه ریوآوه پاسخ این سوال را مشخص کرده است. طارمی سرانجام پس از اینکه چند سال پیش انتقال کابوس‌وارش به لیگ ترکیه منتفی شد، توانست حضور در لیگ‌های اروپایی را در این فصل تجربه کند. مهاجمی قوی و با تحرک زیاد در خط حمله که شایعات زیادی درباره انتقالش در تابستان به‌گوش می‌رسد.

با توجه به اینکه ۲۸ سال سن دارد شاید کمی در بازار نقل‌وانتقالات گران به نظر برسد اما هر تیمی که موفق به خرید این مهاجم ایرانی شود می‌تواند بازیکنی را در اختیار داشته باشد که می‌خواهد سال‌های از دست رفته فوتبالش را به بهترین نحو جبران کند. او نامش را به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان نوک در این فصل لیگ پرتغال مطرح کرده است و می‌تواند گزینه مناسبی برای خط حمله استون‌ویلا باشد. طارمی نشان داده ابزار لازم برای برداشتن قدمی بزرگ در آینده‌ای نزدیک را دارد.»

تمجید از کارواخال

طارمی در نیم‌فصل هم مشتریان خوبی داشت اما در آن زمان تصمیم مناسبی گرفت و در ریوآوه ماند تا در بهترین فرم خود این باشگاه را ترک کند. او حالا چند پیشنهاد خوب در مقابل خود می‌بیند و احتمالا به‌زودی راهی تیم بهتری که شاید پرتغالی باشد، خواهد شد. روزنامه «آبولا» این کشور با اشاره به نقش کارلوس کارواخال، سرمربی ریوآوه در درخشش این مهاجم ایرانی می‌نویسد: «طارمی با ۱۸ گل زده یکی از بهترین‌های این فصل لیگ بود و پس از یک سال بازی زیرنظر کارواخال در آستانه انتقال به تیمی دیگر است.»

او درباره اینکه کارواخال چقدر در موفقیت او و آشنا شدنش با فضای فوتبال پرتغال نقش داشته، می‌گوید: «باید از او تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او و کادر فنی‌اش در کار خود عالی هستند و از همان ساعت نخست که من وارد باشگاه شدم به من کمک زیادی کردند. او یک روانشناس و یک مربی بسیار بزرگ است که به‌خوبی می‌داند کی و کجا باید از بازیکنش حمایت کند. وقتی من مصدوم شدم او به‌خوبی می‌دانست که چگونه روحیه‌ام را بالا نگه دارد و از لحاظ روحی به من کمک زیادی کرد.»

در شرایطی که کارواخال به‌تازگی به‌عنوان سرمربی جدید براگا معرفی شده، طارمی در پاسخ به این سوال که آیا او هم علاقه‌مند است پس از این جابه‌جایی همراه این مربی باشد و همچنان زیرنظر او بازی کند، می‌گوید: «البته. چراکه نه. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. البته باید به خواسته‌های ریوآوه هم احترام بگذاریم. هر کسی که راه درست را به من نشان دهد و در این مسیر حمایتم کند سعی می‌کنم همیشه در کنارش باشم و به حرف‌هایش گوش دهم. البته برای قرارداد جدید باید همه جوانب را در نظر گرفت و همه چیز را به‌خوبی آنالیز کرد.»

این مهاجم ایرانی همچنین در واکنش به تمایل سه باشگاه بزرگ پرتغال برای به خدمت گرفتن او چنین پاسخ می‌دهد: «واقعا برایم افتخار بزرگی است که تیم‌هایی چون پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون خواهان من هستند. این موضوع وقتی برایم ارزشمندتر می‌شود که به‌عنوان نخستین بازیکن ایرانی و یکی از اولین بازیکنان آسیایی قرار است برای رسیدن به این هدف تلاش کنم. فوتبال پرتغال برایم بسیار قابل احترام است و گذشته خوبی دارد. تجربه خیلی خوبی در اینجا داشتم و در این مدت اتفاقات خوبی برایم در این کشور رخ داده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج