۱۰۲۲۳۳۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سهمیه آسیا دور و دورتر می‌شود؛ مشکل تراکتور چیست؟

ابتداي فصل با آمدن مصطفي دنيزلي به تبريز و نشستن روي نيمكت تراكتور، خيلي‌ها گمان كردند اين فصل نوبت درخشش قرمزپوشان خطه آذربايجان است. دنيزلي شناخت خوبي از فوتبال ايران داشت و بازيكنان خوبي هم در اختيارش قرار گرفته بود.

روزنامه اعتماد: ابتداي فصل با آمدن مصطفي دنيزلي به تبريز و نشستن روي نيمكت تراكتور، خيلي‌ها گمان كردند اين فصل نوبت درخشش قرمزپوشان خطه آذربايجان است. دنيزلي شناخت خوبي از فوتبال ايران داشت و بازيكنان خوبي هم در اختيارش قرار گرفته بود. مالك متمول تراكتور در ظاهر از هيچ تلاشي براي به نتيجه رساندن تلاش‌هاي چند سال اخيرش دريغ نكرد. با اين حال اوضاع آنچنان كه بايد و شايد براي اين تيم پيش نرفت. دنيزلي در ميانه فصل جدا شد و داستان تكراري چند فصل اخير براي اين تيم رقم خورد. داستاني كه هميشه آغازش با اميد به قهرماني آغاز شده و انتهايش به اميدواري براي كسب سهميه رقم خورده است.

در هفته بيست‌وهفتم رقابت‌هاي ليگ برتر تراكتور ميزبان پيكان قعر جدولي بود. شاگردان ساكت الهامي اميد داشتند با پيروزي بر تيم فانوس به دست، خودشان را در موقعيت بهتري براي كسب سهميه قرار دهند. تساوي‌هاي پياپي آنها در هفته‌هاي جاري كه اغلب بدون گل رقم خورده بود فشار زيادي به تيم وارد كرده بود. آنها مقابل استقلال و شهر خودرو به تساوي رسيده بودند اما يك برد ارزشمند مقابل سپاهان به دست آورده بودند. تراكتور تا پيش از شروع بازي با ۴۵ امتياز بين انبوهي از تيم‌هاي هم‌امتياز با خودش پشت سر پرسپوليس قرار داشت. سه امتياز بازي مقابل شاگردان ويسي كمك زيادي به اين تيم مي‌كرد تا خودش را از جمع ساير مدعيان تا حدودي جدا كند.

با اين حال آنچه در يادگار امام تبريز رقم خورد چيزي نبود كه هواداران اين تيم انتظار داشتند. حملات احساسي و بي‌نتيجه تراكتور در طول ۹۰ دقيقه نتوانست اين تيم را به گل برساند. مهاجمين تراكتور از همان چند موقعيت خوبي هم كه نصيب‌شان شد، نتوانستند بهره ببرند. البته يك بار هم تير دروازه مانع از گلزني ميزبان شد. در نهايت بازي با تساوي نااميدكننده بدون گل به پايان رسيد. دو امتياز از دست رفته اين بازي مي‌تواند در پايان فصل براي تراكتور بسيار حسرت‌ برانگيز باشد.

جايي در اواخر بازي هنگامي كه رضا شكاري دروازه خالي پيكان را نتوانست باز كند، گزارشگر تبريزي گفت از چند وقت پيش همه مي‌گويند تراكتور به يك مهاجم تمام‌كننده نياز دارد. اشاره گزارشگر به اين بود كه تمام مشكلات تراكتور از همين نداشتن مهاجم شش‌دانگ بوده است. عده كثيري از هواداران تراكتور نيز مثل گزارشگر شهرشان فكر مي‌كنند. در حال حاضر بهترين گلزن تراكتوري‌ها احسان حاج‌صفي با ۶ گل زده است كه اصلا مهاجم نيست. بعد از او ساسان انصاري مهاجم تيم است كه ۵ گل به ثمر رسانده بعد از آن رضا اسدي با ۴ و مسعود شجاعي با ۳ گل بهترين گلزنان تيم‌شان هستند. آماري كه اصلا جالب نيست و شايد در نگاه اول ما را به نتيجه‌گيري طرفداران اين تيم برساند. اينكه مشكل تراكتور نداشتن مهاجم بزرگ است.

با اين حال نگاهي به بازي‌هاي اين تيم نشان مي‌دهد شايد بهتر باشد مشكل را در جاي ديگري بررسي كنيم. ابتدا بايد اين سوال را بپرسيم كه تراكتور در خلق موقعيت موفق عمل مي‌كند يا نه؟ آيا مهاجميني كه بزرگ نيستند و به درد تيم نمي‌خورند آن قدر موقعيت نصيب‌شان مي‌شود كه بتوانند گلزني كنند؟ در همين بازي تراكتور و پيكان بسته بازي كردن تيم شاگردان ويسي عملا اجازه هيچ كاري به ميزبان نمي‌داد. هافبك‌هاي تراكتور نمي‌توانستند مهاجمين را در موقعيت گلزني قرار دهند. ساسان انصاري بارها پشت محوطه صاحب توپ شد و شكاري نيز در تك‌موقعيتش به خاطر اشتباه مدافعين و دروازه‌بان حريف مقابل گل خالي قرار گرفت. البته در آن صحنه خطاي هند شكاري هم رخ داد و اگر توپ گل مي‌شد احتمالا شاهد يكي از هفته‌هاي جنجالي فوتبال ايران پيرامون مسائل داوري مي‌بوديم.

به هر حال آنچه واضح به نظر مي‌رسد، اين است كه مشكل تيم تبريزي صرفا نداشتن مهاجم تمام‌كننده نيست. عدم توازن در خطوط اين تيم و نداشتن نقشه‌هاي مشخص براي رسيدن به گل مشكلات به مراتب بزرگ‌تري هستند كه الهامي بايد در سه بازي باقيمانده برطرف كند تا شايد تيمش بتواند سهميه‌اي كه در حال حاضر از نان شب براي تيمش واجب‌تر است به دست آورد. سهميه‌اي كه بايد در نبرد با تيم‌هاي سپاهان و استقلال و شهر خودرو و فولاد به دست بيايد و همين نشان مي‌دهد شرايط چقدر سخت و دشوار است. تراكتور در بازي‌هاي باقيمانده‌اش بايد ابتدا مقابل شاهين بوشهر انتهاي جدولي به ميدان برود، سپس با همشهري‌اش يك بازي جنجالي برگزار كند و در هفته آخر مقابل يكي از مدعيان كسب سهميه يعني فولاد حاضر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی 4

      نداشتن شخصیت

    • بدون نام

      وز وزی کم پیدایی؟؟؟؟

    • ۱۰ ستاره

      چطوری زنوزی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج