۱۰۲۲۶۳۵
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

اقدامات انجام‌شده در قلعه هرمز مورد تأیید نیست

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: طرح مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز قبل از مرمت باید به ستاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال و بررسی می‌شد. متأسفانه اقداماتی که در این قلعه انجام شده، مورد تأیید دفتر حفظ و احیا نیست.

ایسنا: مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: طرح مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز قبل از مرمت باید به ستاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال و بررسی می‌شد. متأسفانه اقداماتی که در این قلعه انجام شده، مورد تأیید دفتر حفظ و احیا نیست.

سید هادی احمدی ‌روئینی بیان کرد: مرمتی که در قلعه پرتغالی‌ها انجام‌شده مورد تأیید ما نیست، متأسفانه روندی که برای انجام اقدامات اجرایی باید انجام می‌شده، طی نشده است.

اقدامات انجام‌شده در قلعه هرمز مورد تأیید نیست

وی خاطرنشان کرد: طرح مرمت این قلعه ابتدا باید در استان تهیه و سپس به ستاد ارسال می‌شد و پس از بررسی، در صورت نداشتن مشکل برای اجرا، به استان ابلاغ می‌َشد.در نهایت این فرآیند منتهی به صدور پروانه مرمت (حکم مرمت) می‌َشود و این حکم نشان‌دهنده طی شدن روند استاندارد بررسی طرح است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تصریح کرد: متأسفانه در مورد قلعه پرتغالی‌ها این فرآیند طی نشده و بدون هماهنگی با ستاد انجام‌شده است. کار مرمت این قلعه اسفند سال ۹۸ توسط دفتر حفظ و احیا متوقف شده است و اخیراً هیچ اقدامی بر روی آن انجام نشده است.

وی بیان کرد:‌ طرحی را که ما بررسی و ابلاغ نکردیم، نمی‌توانیم تأیید کنیم.

احمدی ‌روئین درباره علت بی‌اطلاعی از انجام این مرمت اظهار کرد: اعتبارات مرمت چون از محل اعتبارات استانی بوده ما از انجام آن خبر نداشتیم. پس‌ازاینکه متوجه شدیم این قلعه مرمت می‌شود کارشناسان ما نسبت به توقف مرمت قلعه و ارائه طرح، تذکر دادند.

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی تصریح کرد: قرار است کارشناسانی را برای بررسی طرح مرمت اعزام کنیم، اما به نظر می‌رسد در استفاده از مصالح مغایرت‌هایی وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره بودازکارشناسان پرتقالی یاقلعه های مشابه درپرتقال،بازدیدودعوت به همکاری میشدوحداقل مشاوره گرفته میشد!

    • بدون نام

      لابد حالا هم دیگه ساخته شده کاریش نمیشه کرد . بمیرید که همه میراث مملکت رو لگدمال کردید

    • همرزم

      اقا بنایی توریستی درست کنید تمام مکانهای باستانی با ر.ش جدید تر درست شده دراین اثار استعماری دنبال چی هستید مکان تور یستی تفریحی بشه درامد زایی کنه اینجاتخت جمشیدنیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج