۱۰۲۲۶۸۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

اوضاع نگران‌کننده پرسپولیس و انفعال مدیران

پرسپولیس با اختلاف‌امتیاز زیاد در جایگاه نخست لیگ برتر قرار گرفت اما همین قهرمانی هم نتوانسته آرامش را بر دل هواداران این تیم حکم‌فرما کند.

فرهیختگان: پرسپولیس با اختلاف‌امتیاز زیاد در جایگاه نخست لیگ برتر قرار گرفت اما همین قهرمانی هم نتوانسته آرامش را بر دل هواداران این تیم حکم‌فرما کند. چند روزی تا وقوع یک اتفاق شوکه‌کننده باقی نمانده و هواداران این تیم دقیقا نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار تیم محبوب‌شان است. در این شرایط مهدی رسول‌پناه، سرپرست این باشگاه تقریبا سکوت کرده و گاهی مصاحبه و اخبار منتشرشده در رسانه‌ها را تکذیب می‌کند. مدیران دیگر باشگاه‌ها هم می‌گویند جای نگرانی وجود ندارد اما زمان در حال گذر است و اقدام خاصی هم برای اینکه هواداران این تیم را دلگرم و امیدوار کند، انجام نشده است.

3 روز تا بسته‌شدن قطعی پنجره نقل‌وانتقالاتی

شاید هنوز مسئولان باشگاه پرسپولیس به این باور نرسیدند که فقط ۳ روز دیگر فرصت دارند با پرداخت بدهی برانکو ایوانکوویچ مربی موفق اما شاکی این تیم در فصول گذشته خود را از جریمه بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی نجات دهند. اما ظاهرا هواداران پرسپولیس موضوع را جدی گرفته‌اند و منتظرند تا ببینند سرانجام این پرونده به کجا می‌رسد؛ پرونده‌ای که باشگاه پرسپولیس به خاطر عدم‌پرداخت حق دادرسی به cas نرفته و با دقت‌نظر وکیل برانکو در آستانه دریافت رای قرار گرفته است. باشگاه باید تا روز پنجشنبه این هفته یعنی ۱۶ مرداد بدهی برانکو و دستیارانش را بپردازد؛ رقمی که اصلا کم نیست و مشخص هم نیست چرا رسول‌پناه می‌گوید پول بدهی برانکو آماده است که اگر آماده است چرا هنوز خبر پرداختش اعلام نشده است.

هواداران باشگاه پرسپولیس ظاهرا بیشتر از رسول‌پناه احساس‌خطر کرده‌اند که از این بابت حسابی نگران هستند. آنها می‌دانند بسته شدن پنجره قطعی نقل‌وانتقالات چقدر کار باشگاه را در یارگیری سخت خواهد کرد!

ستاره‌های پرسپولیس و پیشنهادات میلیاردی!

اگر پنجره نقل‌وانتقالات بسته شود پرسپولیس قادر به جذب بازیکن جدید نخواهد بود. البته کار باشگاه وقتی سخت می‌شود که بدانیم برخی بازیکنان اصلی این تیم در آستانه پایان قرارداد هستند و تیم‌های مطرح خارجی با پیشنهادات خوب به سراغ آنها رفته‌اند! علی علیپور که بهترین گلزن این تیم است در پایان فصل بازیکن آزاد محسوب خواهد شد و دست بر قضا تا اینجای کار مقاومت سختی از خودش برای تمدید قرارداد نشان داده است. او حالا تیم‌های روسی، بلژیکی و پرتغالی را خواهان خود می‌بیند و همین موضوع باعث شده این بازیکن به فکر تمدید قرارداد نباشد.

باید به اسم بشار رسن اشاره کنیم؛ بازیکنی که با عملکرد خوبش جایگاه ویژه‌ای در میان هواداران این تیم پیدا کرده و آنها اصرار ویژه‌ای به حفظ این بازیکن دارند. بشار هنوز بخش زیادی از طلبش را نگرفته و رسول‌پناه علی‌رغم اصرارش به مدیربرنامه‌های این بازیکن برای تمدید قراردادش فکری برای تامین پول بدهی این بازیکن نکرده یا اگر کرده دوست نداشته در موردش اطلاع‌رسانی کند تا کمی از نگرانی طرفداران پرسپولیس بکاهد.

محمد نادری آخر فصل بازیکن پرسپولیس نیست و باید به تیم سابقش کورتریک بلژیک بازگردد و هنوز کسی برای مذاکره با مسئولان این تیم برای حفظ نادری اقدام جدی نکرده است. این اتفاق درحالی افتاده که محمد انصاری دیگر مدافع چپ پرسپولیس دچار مصدومیت شدید شده و تا چند ماه قادر به همراهی پرسپولیس نخواهد بود!

قرارداد وحید امیری هم پایان فصل تمام می‌شود اما خودش فعلا گفته در پرسپولیس می‌ماند البته اگر نظرش تا پایان فصل تغییر نکند.

مهدی ترابی با اینکه با پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد دارد در متن قراردادش بندی است که می‌تواند به او کمک کند که در پایان این فصل از جمع سرخ‌ها جدا شود! پیشنهادات بسیار خوبی هم از تیم‌های عربی برای این بازیکن رسیده و احتمال جدایی‌اش از پرسپولیس اصلا کم نیست.

فقط جهت اطلاع می‌گوییم در قرارداد شجاع خلیل‌زاده هم بندی هست که به او اجازه جدایی بدهد، هرچند رقم درخواستی باشگاه برای جدایی این بازیکن در این بند زیاد است و خود این بازیکن هم اهل جدایی نیست اما باید همه احتمالات را در نظر بگیریم. یک پیشنهاد خوب دلاری می‌تواند کار را راحت کند!

با همه این توضیحات باید بگوییم اگر پرسپولیس بتواند همه این نفرات را حفظ کند این تیم بازهم نیاز به جذب نفرات جدید دارد که بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات می‌تواند مشکلات زیادی را برای پرسپولیس به وجود بیاورد و همین مساله دل‌نگرانی هواداران پرسپولیس را زیاد کرده است.

حکم پرونده دیگر نیاید!

می‌گویند اگر پول برانکو را ندهند پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته می‌شود. البته ظاهرا برخلاف دفعات قبل این حکم تا زمانی پابرجاست که پرسپولیس پول طلب و جریمه را بپردازد. اما آنچه باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده به رای رسیدن پرونده بدهکاری دیگر برای پرسپولیس است! اگر این اتفاق بیفتد و باشگاه توان پرداخت آن بدهی و جریمه را نداشته باشد کار به کسر امتیاز خواهد رسید و این اتفاق می‌تواند باعث بروز خیلی از مشکلات شود! کار باشگاه شده تکذیب این اخبار و گفتن این موضوع که هیچ مشکلی پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. اما آیا این گفته می‌تواند از دل‌نگرانی طرفداران پرسپولیس کم کند؟!

70 میلیارد و این همه چاله!

اسپانسر باشگاه پرسپولیس که حضورش در این باشگاه با حاشیه‌هایی روبه‌رو بوده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده تا اینجای کار ۵۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرده است. قرارداد اسپانسر با پرسپولیس ۱۲۰میلیارد تومان بوده و اگر این ارقام درست باشد پرسپولیس هنوز ۷۰ میلیارد تومان دیگر از اسپانسر طلب دارد. سوال اولی که به وجود می‌آید این است که این ۵۰ میلیارد تومان صرف چه کارهایی شده و تا چه حد توانسته بدهی‌های این باشگاه را تسویه کند. ظاهرا این پول‌ها به کادر فنی و بازیکنان پرداخت شده اما پرسپولیس هنوز بدهی‌های زیادی دارد که پرداخت نشده است. به غیر از بدهی به برانکو و دستیاران، کالدرون و بودیمیر باید آپشن‌های قرارداد فصل قبل بازیکنان پرسپولیس را بدهد و با شرکت ریحان فیلم هم که از باشگاه شکایت کرده قطعا باید مبالغ زیادی را بپردازد. بماند که هزینه‌های جاری باشگاه هم باقی مانده و موضوع مبلغ رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی هم حل نشده است. خیلی دوست داریم بدانیم این ۷۰ میلیارد تومان باقی مانده (که البته طی دو سال باید پرداخت شود) می‌تواند تمام این چاله‌ها را پر کند؟! به مبالغ موردنیاز برای یارگیری هم فعلا اشاره‌ای نکرده‌ایم. وظیفه‌ای که برعهده افشین پیروانی قرار داده شده و معلوم نیست پیروانی براساس کدام وعده برای تامین منابع مالی آن را پذیرفته است!

درمورد مبلغ آپشن‌های فصل قبل بازیکنان هم حاشیه‌های زیادی به وجود آمد. گفتند رسول‌پناه از بازیکنان خواسته ۴۰ درصد مبلغ را ببخشند که این موضوع از سوی خود رسول‌پناه رد شد و اعلام کرد که چنین حرفی را نزده. اما مصاحبه سیدجلال که گفته بود جز نفراتی است که به او پیشنهاد کاهش ۴۰ درصدی قرارداد را داده‌اند بر حاشیه‌های به وجود آمده افزود و خود این بازیکن مجبور شد موضوع را منکر شود. اشرف سرپرست روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس هم در فضای مجازی خبر از درخواست کاهش ۳۰ درصدی قرارداد داد تا معلوم شود مسائلی واقعا مطرح شده. درنهایت گفتند که رسول‌پناه قرارداد‌ها را در اختیار ذیحسابی داده تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد. هوادارانی که این اخبار را از رسانه‌ها پیگیری می‌کردند بارها از خودشان پرسیدند در باشگاه پرسپولیس چه خبر است و چه کسی دقیقا راست می‌گوید و نکند این اتفاقات باعث جدایی بازیکنی از تیم شود!

دعوای مجازی گل‌محمدی و رسول‌پناه!

خبر دعوت از برانکو و کالدرون به جشن قهرمانی پرسپولیس این باشگاه را تا مرز انفجار برد! دو طلبکار بزرگ باشگاه به جشن قهرمانی دعوت شده‌اند و این خبر می‌توانست خبری خوشایند برای هواداران پرسپولیس باشد. اما واکنش برانکو و یحیی گل‌محمدی به این موضوع رسما شهر را به هم ریخت. برانکو اعلام کرد اصلا دعوتی در کار نبوده! یحیی گل‌محمدی در فضای مجازی این اتفاقات را به شو تعبیر کرد و گفت به جای این کارها باشگاه به فکر پرداخت بدهی‌ها باشد. بعد از این واکنش بازیکنان تیم با انتشار پست مشترک از گل‌محمدی حمایت کردند و البته رسول‌پناه لام تا کام حرف نزد تا به این شکل موضوع به دست فراموشی سپرده شود. جالب است برانکو هم بعدا از گل‌محمدی دفاع کرد تا نشان دهد چقدر از عملکرد رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس شاکی است. همه این اتفاقات یک چیز به همراه داشت، نگرانی هواداران پرسپولیس از جدایی احتمالی گل‌محمدی!

پرسپولیس و روزهای سخت پیش‌رو

حقیقتا شرایط تیم قهرمان اصلا خوب نیست. همه ناخوشی‌های این تیم و هوادارانش پشت قهرمانی اخیر تیم پنهان شده. تنها راهش این است که بدهی خارجی‌ها سریعا پرداخت شود و با بازیکنان تسویه‌حساب و مذاکره شود. کارهایی که معلوم نیست از عهده رسول‌پناه بربیاید یا نه. در زمان مدیریت عرب با اینکه کالدرون به تیم اضافه شد و چند بازیکن هم به این تیم پیوستند اما تا لحظه آخر اقبال عمومی با این مدیر یار نبود و مردم خواستار برکناری او شده بودند. دوره انصاری‌فرد هم که دوره موفقی نبود. باید دید رسول‌پناه چقدر شانس بیشتری نسبت به مدیران قبلی خواهد داشت.

گفته می‌شود چون قرار است باشگاه پرسپولیس خصوصی و وارد بورس شود، بدهی‌هایش را پرداخت می‌کنند. باید دید آیا مجلسی‌ها اجازه می‌دهند وزارت ورزش و دولت با زیرپا گذاشتن قانون به این تیم کمک کرده و مستقیما بدهی‌های این باشگاه را بپردازند یا قرار است دوباره متن قرارداد اسپانسر را تغییر دهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهش می کنم نگران پریپولیس نباشید تا وقتی سلطانی فرد هست این حرفها هم بازی رسا نه ای هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه بدجور دارید از پوکر میسوزید

    • بدون نام

      از خزانه دولت بردارین این تیم مردمی هست و باید پولش رو دولت بده
      مگه وقتی دقیقه ۸۰ بازی مساوی هست پنالتی نمیگیرن؟؟؟؟
      حالا هم دیگه دقیقه ۸۰ هست پول رو بدین از خزانه دولت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ، دقیقه ۸۰ میسوزونیم

    • ناشناس

      به لنگی چه ربطی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج